1 20.9.2005Doc. Ing. Miroslav PÍŠKA, CSc. FSI VUT v Brně „Inovace studijních programů bakalářského, magisterského a doktorského studia v oborech Strojírenská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. vedoucí katedry
CZ.1.07/2.2.00/ KA1 - Inovace laboratoří Geotechniky využívaných v rámci praktické výuky studentů Fakulty stavební a Hornicko-geologické fakulty.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Představení zajímavých projektů OPVK
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Střední průmyslová škola, Karviná
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Projekt In-TECH 2 Ivan.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Tento materiál vznikl jako součást projektu In-TECH 2, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Název přednášky/cvičení.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Odbor Evropských programů1 Priorita 3 OP RLZ Rozvoj celoživotního učení Opatření 3.2 Podpora terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje PhDr. Kateřina Pösingerová,
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Evropský sociální fond v ČR
Dalším profesním vzděláváním k rozvoji Písecka – Tvorba a pilotní realizace modulárních vzdělávacích programů CZ / Tento projekt je spolufinancován.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Celoživotní učení a Evropský sociální fond Barbora Hošková MŠMT ČR Betlémská kaple, Praha 30.října 2003.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
1 Střední škola technická a gastronomická Blansko škola moderních technologií 65 roků od založení školy.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Doc. Ing. Miroslav PÍŠKA, CSc. FSI VUT v Brně zodpovědný řešitel „Inovace studijních programů bakalářského, magisterského a doktorského studia.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU Výsledky řešení: Ostrava doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Nástroje daňových úlev
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
AKČNÍ POLE SOCIÁLNÍ PRÁCE – VÝCHODISKO I CÍL STUDIA OBORU Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
FAKULTA STROJNÍHO INŽENÝRSTVÍ UNIVERZITY JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Setkání kariérových poradců
Transkript prezentace:

Doc. Ing. Miroslav PÍŠKA, CSc. FSI VUT v Brně „Inovace studijních programů bakalářského, magisterského a doktorského studia v oborech Strojírenská technologie, Strojírenská technologie a průmyslový management, Výrobní technologie a průmyslový management“

2 (ČR: 456,98 mil. EUR=14,7 mld. Kč) Priorita 3 OP RLZ – Rozvoj celoživotního učení Opatření 3.2 – Programy podpora terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND

3 Tento projekt navazuje na: Lisabonskou dohodu (1997), Bolonský proces, zahrnující v širší souvislosti Sorbonskou deklaraci (1998), Bolonskou deklaraci (1999) Setkání ministrů v Praze (2001), které se zabývají harmonizací výstavby Evropského systému vysokého školství v duchu budování tzv. Evropy znalostí a uznávání vzdělání

4 Základní informace ESF  Konečný uživatel: vysoké školy instituce z praxe zabývající se vzděláváním na vysokých školách instituce z oblasti výzkumu a vývoje asociace zaměstnavatelů  Všeobecné zaměření projektů: lepší uplatnění absolventů VŠ ve výrobní praxi podpora zaměstnatelnosti a sociálního začleňování znevýhodněných jednotlivců ve společnosti

5 Programy podpory Opatření 3.2  Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách (PpA)  Rozvoj učitelských studijních programů (PpB)  Rozvoj dalšího vzdělávání na vysokých školách (PpC)  Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje (PpD)

6  PpAZkvalitňování vzdělávání na vysokých školách  PpBRozvoj učitelských studijních programů  PpCRozvoj dalšího vzdělávání na vysokých školách  PpDRozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje PpAPpBPpCPpDAdministrace GS 44,71%29,71%14,72%9,72%1,14% Rozdělení finanční podpory jednotlivých programů:

7 PpA - Zkvalitňování vzdělávání na vysokých školách v rámci bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů  prohloubení vnitřní diferenciace a zejména kvalitativního rozvoje bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů, modulové uspořádání programů a realizace těchto studijních programů  spolupráce škol s odbornými pracovišti a s organizacemi zaměstnavatelů (při přípravě a realizaci studijních programů)  cílová skupina: studenti vysokých škol

8 Analýza uplatnitelností absolventů škol na trhu práce: „Na trhu práce chybí vysokoškolsky vzdělaní technici“. Technik č.11, ze dne Prerekvizity projektu: „Z České republiky se stává pouze zdroj levné pracovní síly“. Technický týdeník 17/2005

9 -uniformita a rovnostářství -izolovanost od potřeb společnosti -malý kontakt s průmyslem -přemíra regulace Technické univerzity v ČR – 4 rysy: Technický týdeník 17/2005 %HDP?

10 Setkání firem a zástupců technických škol všech úrovní, působících v regionu JMK (Technologický inkubátor VUT v Brně, dne „Strojírenské podniky nežádají absolventy, které by dále vychovávali, ale požadují, aby byli VŠ posluchači připraveni na praxi tak, aby mohli pracovat a řešit odborné problémy prakticky ihned po nástupu do zaměstnání.“ „Výchova technického odborníka, který je schopen kvalifikované a zodpovědné práce stojí firmu cca Kč a tento proces trvá 3-5 let.“

11 Partneři projektu – odborní poradci, konzultanti: Bosch Rexroth, spol. s r.o. - pan Doc. Ing. Václav Peňáz, CSc. DI industrial spol. s r.o. - pan RNDr.Vladimír Kolařík, CSc. S & K Tools, spol. s r.o. - pan Ing. Petr Koutný Frencken Brno, s.r.o. - pan Pavel Sobotka HAM – FINAL, s.r.o. - pan Stanislav FIALA Podmínka projektu : firmy z brněnského regionu

12 Globální cíle projektu: 1.Zvýšení prestiže a uplatnitelnosti absolventu všech typů studijních programů Strojírenské technologie na trhu práce. 2.Minimalizace doby zapracování a rychlejší adaptace absolventu na současné pracovní nároky předních strojírenských firem, působících v brněnském regionu. 3.Vyšší erudovanost absolventu uvedených strojírenských oboru, lepší orientace a přehled ve výrobních technologiích a průmyslovém managementu. 4.Lepší adaptibilita a flexibilita na změny ve výrobních programech strojírenských firem.

13 Specifické cíle projektu: 1.Zkvalitňování vzdělávání v rámci uvedených studijních programu v oblasti znalosti nejmodernějších výrobních technologií, zvláště CA (Computer Aided) technologií. 2.Aktualizace studijních programu na bázi nových technických informací v součinnosti s předními výrobci a vývojáři předních společností, působících ve strojírenství. 3.Inovované učebních přednáškových textu v písemné formě i moderní interaktivní formě, dostupných z internetu.

14 Specifické cíle - pokračování: 4.Zkvalitnění technologického vybavení v laboratořích a dílnách moderními nástrojovými systémy, novými řeznými materiály,praktický výcvik v oblasti jejich efektivního využívání a optimalizace s ohledem na minimální výrobní náklady, minimální výrobní casy a maximální produktivitu práce. 5.Zkvalitnění výchovy metodou názorných pomůcek ve formě nových demonstračních panelu, doplňujících odborný výklad, pravidelně doplňovaných o nové technické informace z oblasti základního výzkumu z oblasti materiálových věd, pokroku v oblasti CNC techniky, CAD/CAM a Rapid Prototyping. 6.Podpora propagace ESF na našem pracovišti.

15 Klíčové aktivity: 1-2. Inovované učební texty – přednášky – 8 modulů – P/E (interaktivní) forma Inovované učební texty – cvičení – 8 modulů – P/E forma portálu se vzdělávacím programem. 5. Vytvoření internetového portálu s aktuálním vzdělávacím programem formou e-learningu. 6. Vytvoření série 20 kusů nových výukových panelů formátu A0 pro výuku moderních výrobních technologií.

16 Klíčové aktivity: 7. Technologické vybavení laboratoří - výběr a zakoupení moderního nástrojového vybavení (řezné nástroje/upínače) - 10 kusů po Kč. 8. Materiální zabezpečení dílen a laboratoří pro výuku inovovaných technologií pro experimentální verifikace a praktické ukázky moderních výrobních technologií. 9. Příprava a realizace nových technologických experimentálních cvičení. 10. Vybavení kanceláře pro koordinaci práce a řešení úkolu projektu.

17 Klíčové aktivity: 11. Vlastní realizace inovovaných studijních modulu (přednášky, cvičení, experimenty) v prezenčním a kombinovaném studiu. 12. Publicita projektu s podporou ESF

18 1.Nové řezné materiály a nástroje – Doc. Ing. Humár, CSc. 2.Programování CNC strojů – Doc. Ing. Píška, CSc. 3.CAD – Doc.Ing. Chladil, CSc., Ing. Píša, PhD., Ing. Polzer 4.CAD/CAM – Doc.Ing. Chladil, CSc., Ing. Píša, PhD., Ing. Polzer 5.Progresivní výrobní technologie – Prof. Kocman, DrSc. 6.Volba a optimalizace řezných podmínek pro progresivní výrobní technologie. Moderní metody testování řezných nástrojů. – Doc. Ing. Píška, CSc. 7.Rapid Prototyping – Doc. Ing. Roučka, CSc., Ing. Píša 8.Výuka technologie a CNC technologie v anglickém jazyce – Doc. Ing. Píška, CSc., Bc. Michael Lars Hill Výukové moduly

19 Finanční náklady projektu: Kč / 2 roky (do 2007)

20 Rozdělení rozpočtu s partnery:

21 Způsob financování projektu  forma předfinancování (ve výši 25 % celkových uznatelných výdajů projektu)  nejedná se o kapitálové investice  žadatel musí mít pro projekt zřízen zvláštní bankovní účet  čtvrtletní vyúčtování plateb (současně s podáváním zpráv o průběhu projektu)

22 Publicita Informační a propagační aktivity Konečného uživatele (v souladu s Vizuální identitou ESF v ČR - viz  uvádět finanční spoluúčast EU, resp. ESF na všech výstupech  umísťovat loga EU a ESF na informačních, studijních a dalších materiálech souvisejících s projektem  na vlastních webových stránkách odkazovat na webové stránky EU, tj. na stránky informující o ESF v ČR  umísťovat vlajky EU a další informační materiály v místnostech, kde se konají informační akce o ESF  prezenční listiny př./cv., fotodokumentace veškeré výuky.

23 OP RLZ ESF Opatření 3.2 – PpC „Zavedení vybraných specializovaných kurzů pro progresivní výrobní technologie pro zájemce z praxe v rámci celoživotního vzdělávání“, - od roku po rozpracování výukových modulů, panelů, praktických ukázek, atd. v rámci prvního roku tohoto stávajícího projektu. - předběžně plánujeme organizaci 4 kurzů, každý v době trvání přibližně 10 pracovních dnů po 8 hodinách. Výukové moduly jsou pro oba kurzy dimenzovány s ohledem na stávající pedagogické, kapacitní a další možnosti FSI VUT v Brně. Navazující projekt:

24 MSV Brno 2005

25 Děkuji za pozornost a přeji zdar našemu projektu!