OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nový školní rok začíná.
Advertisements

Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
PT – obecná charakteristika
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Poslání, principy a metoda skautingu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Centrum Pomněnka České Budějovice
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
Naše zvolená průřezová témata
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Průřezová témata.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
Rámcový vzdělávací program (RVP)
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Učíme se jinak.
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
LET ZAPOJENÝCH DĚTÍ PROJEKTŮ 6 15 KOL PROJEKTU ROZHLED.
Masarova 11, Brno - Líšeň. Masarova 11, Brno - Líšeň.
Školní vzdělávací program
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO

RVP - ŠVP OSV jako jedno z šesti průřezových témat OSV jako jedno z šesti průřezových témat RVP jsou dané tématické okruhy RVP jsou dané tématické okruhy možné OSV (PT) učit integrovaně, formou projektu, kurzu, semináře či samostatně jako předmět možné OSV (PT) učit integrovaně, formou projektu, kurzu, semináře či samostatně jako předmět rozložení - základní škola / rozložení - základní škola / osmileté gymnázium osmileté gymnázium

Osobnostní a sociální výchova jako předmět zařazena do 1. a 2. ročníku nižšího stupně s 1- hodinovou dotací /týdně zařazena do 1. a 2. ročníku nižšího stupně s 1- hodinovou dotací /týdně důvod – žáci z různých škol, nové vazby, nový kolektiv důvod – žáci z různých škol, nové vazby, nový kolektiv v ŠVP má svoje místo (tématický plán s dílčími výstupy, provázanost s jinými PT, předměty) v ŠVP má svoje místo (tématický plán s dílčími výstupy, provázanost s jinými PT, předměty) učíme formou bloku i každý týden učíme formou bloku i každý týden

OSV jako samostatný předmět prima – vzájemné poznávání, vznik nového kolektivu, vytváření pravidel, spolupráce, mezilidské vztahy, … zaměřeno více na osobní a sociální rozvoj prima – vzájemné poznávání, vznik nového kolektivu, vytváření pravidel, spolupráce, mezilidské vztahy, … zaměřeno více na osobní a sociální rozvoj sekunda – prioritou je sociální a morální rozvoj (s prvky etické výchovy) sekunda – prioritou je sociální a morální rozvoj (s prvky etické výchovy)

Realizace OSV mimo lavice … Týdenní seznamovací pobyt v září (prima- sekunda) Týdenní seznamovací pobyt v září (prima- sekunda) Noc s knihou Noc s knihou Toulky historickým Brnem Toulky historickým Brnem Jak se rodí večerníčky Jak se rodí večerníčky Plavba Baťovým kanálem … Plavba Baťovým kanálem …

Reflexe – rozdílné vnímání prima je prima … (věk, chuť si „hrát“, poznávat sebe i ostatní, děti jsou přirozeně tvořiví) prima je prima … (věk, chuť si „hrát“, poznávat sebe i ostatní, děti jsou přirozeně tvořiví) sekunda … přednost by raději dali naukovým předmětům (ne všichni) – souvisí s věkem sekunda … přednost by raději dali naukovým předmětům (ne všichni) – souvisí s věkem rodiče … OSV jako součást VkO rodiče … OSV jako součást VkO

Zamyšlení nebo výzva? Ponechat si na změnu a řešení ještě jeden rok ? Ponechat si na změnu a řešení ještě jeden rok ? Připravovat program, který bude pro žáky více přitažlivý ? Připravovat program, který bude pro žáky více přitažlivý ? Učit jako předmět pouze v primě a dále integrovat do jiných předmětů ? Učit jako předmět pouze v primě a dále integrovat do jiných předmětů ? ??? ???

Děkuji za pozornost. Přeji vám všem hezký den. Mgr. Jana Trojanová Mgr. Jana Trojanová