Hana Meredová , Šimon Cigánek Václav Holacký

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_16.
Advertisements

Hrad Chenonceau, mistrovské dílo francouzské renesance, je známý pro nádhernou polohu na ř ece Cher. Tento nádherný hrad z šestnáctého století je.
 Je soubor jednoduchých a ú č elných opat ř ení vedoucích k záchran ě ž ivota.
Ž ivot je škola Dostal jsi t ě lo. M ůž eš je mít rád nebo nenávid ě t, ale je tvou jedinou jistotou, ž e je budeš mít a ž do konce ž ivota.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Krou ž ky školní dru ž iny Výtvarný krou ž ek  Ve výtvarném krou ž ku d ě ti zkoušejí malovat r ů znými technikami  Uplat ň ují výtvarný talent  Pracují.
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
Název šablony: Inovace v p ř írodopisu 52/P18/ , Vrtišková Vzd ě lávací oblast: Č lov ě k a p ř íroda Název výukového materiálu: Geologické d ě.
Bezobratlí.
Automatická presentace se zvukem
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
Na výb ě r máte ze t ř í mo ž ností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, naje ď te na ni šipkou myši a klikn ě te. Bude-li Vaše odpov ěď chybná, z ů.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_RUDOLF II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Ž áci poprvé zasedli do zdejších školních lavic 1. zá ř í Naše škola má vytvo ř ený školní vzd ě lávací program s názvem Aktivita, tvo ř ivost,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Téma: Úvod do předmětu Odborné kreslení Vypracoval: Mgr. Jan Ruml.
Hrátky s mapou Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceObsahuje nám ě ty č inností pro práci s mapou, seznámení s m ěř ítkem, výroba vlastních u č ebních pom.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_4_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_SILÁK BIVOJ Název: SILÁK BIVOJ.
-Slune č ní soustava je pojmenována podle SLUNCE -Soustavu tvo ř í 8 planet, více ne ž 3 trpasli č í planety, p ř es 150 m ě síc ů a další menší t ě lesa.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Pinkrová Název : VY_52_INOVACE_16_Význam.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Voda dává život Tereza Štěpařová ZŠ Chrastava. Voda – živí nás, šatí nás, dává život i zabíjí. Je to základní položka pro život, i přesto jí je přebytek.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
ARTE POVERA Tematická oblast
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
KUBISMUS Metelková Surov.
Ticháček s nimi hledá cestičky…
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Když slova nestačí Prezentace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Land art Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Kam se točí Tobě ?.
Levým tlačitkem můžeš přecházet mezi snímky
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Autor: Andrea Kolářová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Naučil jsem se....
VY_32_Inovace_4.2.3 Cesta do školy
Každý den jsme trochu starší…
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Hana Meredová , Šimon Cigánek Václav Holacký Já,kočka Hana Meredová , Šimon Cigánek Václav Holacký

Motto Motto: „Pokud jde o chod planety, zvěř je daleko důležitější než my. Kdyby všichni lidé na zeměkouli do zítřka zmizeli, svět by normálně běžel dál. Ale kdyby zmizela všechna zvířata, brzo by zanikl veškerý život – během jedné generace. Nejdřív by vyhynuly rostliny, potom živočichové a nakonec by se Země opět proměnila v jeden velký kámen.“ Roman Franta

Zvířata- historie dokážu zvíře přesně spodobnit, dokážu jej i ulovit. Zvířata sloužila lovecké magii. Nasvědčuje tomu mnohé: umístění kreseb, stopy po lidských nohou před kresbami, stopy po šípech na tělech zobrazených zvířat. Kosterní nálezy z určitého období svědčí dokonce o tom, že bylo hojně zobrazováno i zvíře v té době již vzácné či na pokraji vyhynutí. Realismus a vedle něj magika, symbolika, mystika.

Zvíře –prostředek k zobrazení Zvíře prostředkem k zobrazení nějaké idey. Tento princip byl a je využíván dodnes. V některých obdobích se setkáváme také s umělci, kteří si všímají pudovosti živočichů a v případě, že chtějí zachytit u lidí pudy, vášně, sexualitu, apod. využijí zvíře či animální motiv. Stejně tak, pokud chtějí zachytit lidský strach. S nástupem moderny se stala zvířata také symbolem rychlosti, zběsilosti doby, podle šelem byl pojmenován směr známý jako fauvismus.

Inspirace - Pablo Picaso Pablo Picasso (1881-1973) Pabla Picassa připomínám pro jeho díla: Guernica a soubor dvou maleb Kočka chytající ptáka a Kočka požírající ptáka. Obě díla vznikla jako reakce na válečné události. Projevuje se v nich silný emocionální náboj, animální motivy jsou symbolické Obrazy Kočka chytající ptáka a Kočka požírající ptáka připomínají obsazení Československa nacistickou armádou v roce 1939

Libor Krejcar Libor Krejcar (1961) Je především sochař, ale vytváří také vypalované kresby, a to pomocí zápalné šňůry, která v lepenkovém podkladu zanechává specifické otisky. Již od počátku osmdesátých let se v jeho tvorbě objevuje motiv kočky, zvířete, které bylo ve starověkém Egyptě uctíváno

Začínáme-kam šlápneš, kočka Mám ráda kočky. Sbírám je snad celý život. Hlavně ty dřevěné.Živá zvířata kvůli alergií mít nemůžu,tak si je alespoň vystavuji. Máme jich plný byt, od nejmenších, po ty největší. Mí žáci to ví a stále mne zásobují novými přírůstky.Když mi chtějí udělat radost,nakreslí mi kočku. Tak jsem se rozhodla,že si z mého koníčku uděláme výtvarný cyklus, který propojíme i do jiných předmětů. A začala úplná KOČKOMÁNIE!!! Naši školu zaplavily kočky! Já přinesla ty své a děti zase ty své. Já dřevěné, děti živé .

Výtvarný cyklus Výtvarný cyklus – využívá jednoho společného námětu, kde v jeho rámci žák vyhledává vlastní výtvarný nápad, každý žák však může využít tento podmět podle svého nejlepšího zvážení. Díky tomu pak vznikají různé individuální motivy a žáci, tak získávají široký rozhled na svět. Vzdělávací oblast: Umění a kultura (výtvarná výchova) Mezipředmětové vztahy: Jč-sloh: popis kočky, Jak se asi cítí kočka? Prv: stavba kočky Tv: kočičí dráha Hv: zpěv,dramatizace Cíle:učí se chápat umělecký proces jako způsob poznání a komunikace , směřuje k podchycení a rozvíjení zájmu o výtvarné umění , pro vyjádření svého vnímání , cítění poznávání , podněcuje fantazii. Pomáháme žákům vytvořit si postoj k výtvarným dílům. Žáci využívají získané poznání při vlastní tvorbě .Zapojí se do diskuse a svoji práci si obhájí.

Proč? Máme rádi zvířata … Východisko: Kočky –naše záliba, poutavost originalita Proč? Pro zábavu, pro radost. Pozitivně reagují na živou kočičku , hladí ji , mazlí se s ní Máme rádi zvířata , zvířata , hlavně kočky Nejběžnější zvíře,které se s dětmi dostane do styku, nebojí se jí  Co? Je hezká , hravá , milá Jak? Netradiční výtvarné techniky Kritéria hodnocení : tvůrčí odvaha , zájem o práci , nápaditost ,fantazie ,soustředěnost , práce ve skupině

Jak se asi cítí kočka? Ukázka ze slohu                                                                                                        Já jsem Mourka, bydlím u Pleskačů, ,jsou na mě hodní, ale občas mě zlobí pejsek Ferda. Taky prskám na ostatní kočky, když jdou moc blízko mého pelíšku. Ráno, když vstanu tak se najím a potom se starám o koťata. Kolem oběda jdu ven, až se vrátím nakojím koťata a hraji si s nimi. Venku si ulovím myšku, to mě chválí, ale když ulovím ptáčka tak se na mě zlobí! Ráda se motám kolem stolu, když všichni jí a čekám, že něco dostanu někdy vylezu na židli, to mě shodí a já se urazím a jdu spát. Když se probudím, tak stůl je uklizený a v misce mám voňavé granulky a salám. Jsem spokojená kočička.                                                                                                                                                                                                                                   Kryštof,3.třída (ukázka ze slohu)

Ukázky ze slohového cvičení Jsem krásný, šedý, hebký kocour Baťa. Večer si lehnu do páničkove pos​​​​tele a cítím se nádherně spokojeně. Pak přijde pán a klidně si mě vyhodí, tak si lehnu v obýváku na sedačku-všechny jsou t​​eď už jenom moje Ráno, když uslyším , že někdo vstává dám o sobě pořádně vědět hlasitým zamňoukáním , abych dostal granule. Najím se a jdu se vyvenčit. Loudám se po dvoře , po zahradě i na hůře . Je odpoledne  je čas vrátit se domů. Přijde panička Linda ze školy a bude mě hladit a chovat. Dám si něco dobrého k večeři a pak mrknu na telku . A tak je to pořád dokola. Na světě je přece krásně....Linda,3.třída

Kočičí týden ve škole...

kočičí týden ve škole….

První lekce: kočičí stopy Linoryt kočka má na přední tlapce 5 prstů a na zadní tlapce 4 prsty, ale na přední tlapce je pátý prst vysoko a neotiskuje se pomůcky: rydlo, lino, váleček, temperové barvy úkol: snaž se zachytit kočičí stopu

Druhá lekce: hravost úkol: tak jako děti i kočky si rády hrají Druhá lekce: hravost úkol: tak jako děti i kočky si rády hrají. Pomocí kávové sedliny, klubíčka zachyť hravost pomůcky: hřebík, klovatina , vlna

Třetí lekce: kočka škrábe úkol: rytí vidličkou do klovatiny pomůcky: vidlička, klovatina , tuš

Čtvrtá lekce: Srst úkol: všimni si hebké srsti kočky pomůcky: voskovky , temperové barvy Frotáž vlnitého papíru , látky

Srst II. netradiční technika-kresba kávou

Srst III. každý ji vidí jinak… kresba špachtlí, frotáž vlnitého papíru, kresba kartáčkem na zuby

Srst IV. – kresba kartáčkem na zuby

Srst V. otisk kokosu A zase ta srst..

Pátá lekce: kočka přírodní úkol: najdi si místečko v přírodě , na hřišti a netradičním způsobem a materiálem ztvárni kočku Škrábe,vrní…

Kočka “paní písková“ úkol: v písku najdi kočku Kočka vyrytá do písku ,větvičky , kamínky

Kočka – „paní kamínková“ Z netradičního materiálu

„Paní kamínková“ Netradiční materiál…kamínky,klacíky

Land - art Land-art (z anglického land - země, art - umění) - znamená v překladu zemní umění neboli umění země. Soustředí se na různé zásahy v přírodě nebo na práci s neobvyklým materiálem v přírodě. Prostředí nabízí několik možných variant k land-artové činnosti. Umělcům, kteří vytvářejí tyto události v přírodě, říkáme land-artisté. Jde o jeden ze směrů akčního umění. Land-artisté tvořili svá díla od konce šedesátých let. Rozkvět akční tvorby trval asi po dobu deseti let. Ale jeho dozvuky u některých umělců trvají dodnes. Každý z umělců land-artu se zabýval určitým typem tohoto umění, každý měl svůj vlastní styl.

Sedmá lekce : Kočka ukrytá v trávě úkol: vrať zvíře do přírody Pomůcky: karton z krabice , temperové barvy,houbička

Osmá lekce: Zrak úkol: jakým pohledem na nás kočka hledí pomůcky: křída, nůžky

Přehlídka zdařilých prací: technika: různá materiál: co jsme našli, co nás napadlo.. Kočka „kartáč“ malba kartáčkem na zuby

Kočičí parádnice Lepení proužků, dokreslování tuší Honza,Jakub-4.třída

Také inspirace….

Kočičí hrátky – netradiční materiál, Natálka-3.tř

Kočka škrábe Jindřiška,3.třída rytí vidličkou do klovatiny

Tvoříme s netradičním materiálem-válení kuličky,plastů,otisků

Kočka „špindíra“,kočka ďábelská Linda, 3.třída linoryt

Karolína,4.třída linoryt – kočičí stopy

Jakub,Šimon,5.třída kočičí muchláž

Honza, Kája kočka a myš,netradiční materiál

Lucka,David-4.třída kočka v látkovém pelíšku

Kryštof,4.třída rytí do plastelíny

Kočičí slzy-tuš Natálka,Jindřiška-3.třída

Kočičí duha-proužek kartonu otisk temperou

Kresba rudkou Kresba rudkou do vlhkého podkladu linka se trochu rozpouští v lineární i stínované kresbě působí nápadněji a současně měkčeji používáme rozmívání obrysové linky nebo stínované plochy vodou a štětcem zvlaště účinná je rozmívaná kresba rudkou tehdy, používají-li žáci 1 či 2 tóny akvarelu, nebo chtějí-li zdůraznit stín nebo jiný akcent

Linoryt-Linda,3.třída linoryt

Kočičí celebrita-.kresba křídou na smirkový papír,Lucka,4.tř.

Kočičí rodiče-lepení provázků-Míša,Kryštof,3.třída

Kočka se „ čančá“ na diskotéku, omotávání vlnou cik – cak- Šimon, David, Vašek – 4. – 5. tř.

Kočičí tábor -křída,klovatina

Hravost, dravost-kávová sedlina-společná práce

Kočičí mejdan-otisk bublinková folie,kávová sedlina

Malba se zavřenýma očima-Linda, Natálka,3.tř.

Kočky na plese-vosková rezerváž ,mozaika ,novinová koláž-1. – 2.tř.

Kočičí šaty – roláž , Šimon, Linda – 3. – 5.tř.

Když kočky šílí –netradiční materiál – 1. – 2.tř. Netradiční materiál ..“ co škola skrývá“.

Kočičí svatba-netradiční materiál,1.-2. třída Ženich nevěsta družička

Kočičí defilé

Použité techniky Netradiční výtvarná technika M uchláž Pomůcky: voskové pastelky, černá tuš, štětec, kancelářský papír (nebo papír s nižší gramáží), čistý bavlněný nebo flanelový hadřík Postup Celou plochu papíru je třeba pokreslit voskovými barvami. Lepšího výsledného efektu dosáhneme, když použijeme abstraktní a fantastické tvary. Na papíře by nemělo zůstat žádné bílé místo. Přichází část u dětí nejoblíbenější  :-) celé dílo zmuchláme do malé kuličky, kterou silně tiskneme v dlaních. Poté opatrně celý papír rozbalíme. Je třeba dát pozor, abychom barevný papír nepotrhali. Na pevném povrchu (lavice) uhladíme rukou. Následně celou barevnou plochu potíráme tuší, která se "chytá" právě v místech, kde se při muchlání vydrolila vosková barva. Nakonec suchým hadříkem opatrně stíráme přebytečnou tuš z voskových ploch.  

Křídová rezerva Postup (je třeba počítat s dostatečnou časovou rezervou pro důkladné zaschnutí barev a tuše) Zvolený motiv předkreslíme na  čtvrtku tužkou. Všechny takto vytvořené čáry, silně obtáhneme bílou křídou. Celý obrázek vybarvíme temperovými barvami. (Tam kde je křída se barva neuchytí.) Takto barevný obrázek necháme dostatečně dlouho schnout. Barva musí být pro další práci dokonale suchá. Po zaschnutí opatrně vygumujeme všechnu křídu. Celý obrázek zatřeme tuší a znovu necháme celou plochu zaschnout. Poté opatrně omyjeme celý obrázek pod tekoucí vodou. Z barevných míst by se tuš měla smýt, zůstane jen tam, kde byla křída. (pokud se tuš neodplaví sama, můžete jí jemně pomoci mechanicky, rukou)

Inspirovali jsme se… Land-art (z anglického land - země, art - umění) - znamená v překladu zemní umění neboli umění země. Soustředí se na různé zásahy v přírodě nebo na práci s neobvyklým materiálem v přírodě. Prostředí nabízí několik možných variant k land-artové činnosti. Umělcům, kteří vytvářejí tyto události v přírodě, říkáme land-artisté. Jde o jeden ze směrů akčního umění. Land-artisté tvořili svá díla od konce šedesátých let. Rozkvět akční tvorby trval asi po dobu deseti let. Ale jeho dozvuky u některých umělců trvají dodnes. Každý z umělců land-artu se zabýval určitým typem tohoto umění, každý měl svůj vlastní styl. Umělci - land-artisté záměrně pracují v přírodním prostředí. Chtěli vystavovat svá díla jinde než jen v prostorách galerií. Do galerií se však vracejí v podobě expozic svých kreseb, fotografií, videozáznamu, který pořídí během svých akcí v přírodě. Land-artisté pracují se zeminou, hlínou, pískem, kamením, slámou, senem, se suchými větvemi, listím nebo s vodou v různých podobách - led, sníh, déšť. Někteří z nich přinášejí do přírody i jiné prvky (lana, stuhy, plátna apod.). Pro land-artisty není důležitý výsledek tvorby, ale prožitek z ní. Již zmíněná fotodokumentace či videozáznam jsou trvalými důkazy toho, co se v přírodě událo. Výsledné dílo je nazýváno reliktem. Tvorbou vybraných land-artistů je možné se inspirovat i v práci s dětmi a pokusit se o vlastní výtvarné "události v přírodě" - akce. Pokud je možnost, některou z akcí si zdokumentujeme. Trvanlivost reliktů není příliš dlouhá. Z výsledných fotografií instalujeme ve třídě expozici. Pro děti budou fotografie odměnou a zajímavým zážitkem. Land-artovými činnostmi je možné si zpestřit i pobyt ve školách v přírodě. Cílem lekcí je především seznámit děti s rozmanitostí přírodních materiálů, rozvíjet jejich fantazii a kreativitu při práci s přírodninami, učit děti vnímat krásu přírody.

Kočka na pískovišti Škrábe,vrní….

Kočka v dešti

Dělání,dělání,všechny smutky zahání…

Zabráni do práce…

Výstavka ve škole

Kočka-“paní skládaná“ origami

Závěr Týden se nakonec protáhl na jeden měsíc. Kočičí téma jsme také „posunuli“ do angličtiny a matematiky .V pracovních činnostech skládaly děti zase s paní ředitelkou origami. Dílo se zktátka zdařilo! Děkujeme za pozornost! H.Meredová