Píseň písní Šalomoun byl vyhlášený svou moudrostí a také milostným životem, v Jeruzalémě si postavil veliký harém. Snad proto se zdál jako vhodný patron.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čas Karel Kovář.
Advertisements

Život v obecenství – Zpověď
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Co může být tohle? Dá se to nějak popsat? Co k tomu říct?
ČR pro Ježíše Termíny ŠVM v Malenovicích pro školní rok 2005/06 ŠVM II. AC/ECM - první víkend druhý víkend druhý.
ADVENT 2012 Bůh přichází ke mně – já přicházím k Bohu
Krátký film TRUTNOV a.s. Uvádí.
Žalmy 96:1-7 Zpívejte Hospodinu novou píseň, zpívej Hospodinu, celá zem! Zpívejte Hospodinu, jeho jméno chvalte, jeho spásu zvěstujte den co den. O jeho.
Integrita bezúhonnost
Kdykoliv a kdekoliv jsem…. Silniční kontrola Proč mluvíme o Kristu? (1. Janův 1:1-3) Poušť.
Dosáhni cíle!.
Vzkříšení z mrtvých a druhý příchod Ježíše Krista
PROROCI Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2013.
Povolání Leviho (Lk 5,27-32) 5:27 Pak vyšel a spatřil celníka jménem Levi, jak sedí v celnici, a řekl mu: Pojď za mnou." 28 Levi nechal všechno, vstal.
Jeruzalémský chrám.
 1 Janův 2:12 Píšu vám, děti, že jsou vám odpuštěny hříchy pro jeho jméno.13 Píšu vám, otcové, že jste poznali toho, který je od počátku. Píšu vám, mládenci,
Jak zvěstovat evangelium Obrněné Boží vojsko
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Anotace Žák se seznámí s obsahem Bible …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Pojmenuje význam bible. Je schopen správně přiřadit významné.
Slovo života listopad 2012 „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo a můj Otec ho bude milovat a přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.“ (Jan.
Připrava na přijetí svátosti BIŘMOVÁNÍ
Starověká Palestina.
Uctívání a chvála. Žalm 5,4-8: „Hospodine, ty můj hlas slyšíš zrána, ráno ti připravím oběť a budu čekat. Ty nejsi bůh, který má zálibu ve svévoli, zlý.
Poznávat Boží moudrost a charakter
Křesťanství.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Nic v životě křesťana nepůsobí takový nepokoj, jako odbývaná modlitba. (Jan XXIII.)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Ježíšova velekněžská modlitba I
Z truhly moudrosti krále Šalamouna 1. Kdo nesl schránu úmluvy? KNĚŽÍ 2. Kde uložili schránu úmluvy? VELESVATYNĚ 3. Jak vypadal chrám po přenesení schrány.
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
Boží jméno ve starověké hebrejštině. zájem  -studují Bibli  -poučují druhé o Bibli  -chodí na biblické přednášky  (viz dále)  -nekradou  -nekouří.
Ř. 5/12-14 Ř. 5/ ADAM: 1. byl stvořen – z prachu země 2. k prachu země se navrátí – je smrtelný 3. tvořen jako tělo 4. Bůh s ním uzavřel smlouvu.
Písmo svaté Bůh mluví v Písmě svatém prostřednictvím lidí lidským způsobem, proto chceme-li pochopit, co nám Bůh chtěl sdělit, musíme zkoumat, co měli.
Kniha JOB Podněty k meditaci. Charakter knihy Job  Hebrejský TENACH:  Spisy (Ketubím)  Křesťanská BIBLE:  Naučné (sapienciální) knihy: moudrost ocitající.
Známá básnířka ze starověku a významná představitelka řecké lyriky Spory: na kterém ostrově v Egejském moři se Sapfó narodila? Lesbos x Eressos V dětství.
Filosofie náboženské výchovy Zuzana Svobodová. Učitelství ve starozákonní době Prorocká služba.
1. Bože náš, Otče náš, do ruky tvé s důvěrou klademe teď štěstí své: | Dítě, jež z lásky své i nám jsi přál, | od tebe život má, veď je i dál, | Dítě,
Vypracoval: Jakub Moravec
Kniha přísloví je příručkou úspěšného života.
Velikonoce v Kunovicích
Vyrobilo centrum pro katechezi Olomouc Mojžíš se často a dlouho zdržuje při rozhovorech s Pánem. Jedná se o důvěrný vztah k věrnému Bohu. Při těchto.
Rysy Ježíšovy modlitby Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2013.
1. Oslavuj Pána vší slávy a králů všech Krále, píseň i život ať vyznívá k Boží jen chvále. Shromažďme se, k radosti povbuďme se, slavme všemocného stále!
Anotace Cyklus přírody a kalendáře Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí postup, jakým vznikaly kalendáře na základě sledování.
VELIKONOCE, LETNICE, PRVOTNÍ CÍRKEV
Spirituální teologie 8. ODMÍTANÁ HOSTINA. Úvod Ústředním tématem Bible je milost, jinak většinu textů nepochopíme Prvním biblickým obrazem této skutečnosti.
Galatským. Autor a datum vzniku Pavel - po Jeruzalemském sněmu - v roce 49 po Kr. - jeden z nejstarších listů NZ.
Slovo života Slovo života Prosinec 2011 Prosinec 2011.
Z truhly moudrosti krále Šalamouna 1. Byli Izraelité v babylonském zajetí stále? NE 2. Jaký byl perský král Kýros? DOBRÝ, CHOVAL PŘÍVĚTIVĚ, POMOHL IZRAELSKÉMU.
Modlitby - červen 2015 A tak bratři, modlete se za nás, aby se Slovo Páně rychle šířilo…
HAPPY END …no comment... KRIZE SVĚTOVÉHO EKOSYSTÉMU.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Staré řecké báje a pověsti.
BIBLE = KNIHY STARÝ ZÁKON NOVÝ ZÁKON
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
STARÉ ŘECKÉ BÁJE A POVĚSTI. Staré řecké báje a pověsti v knize Eduarda Petišky Obsah knihy: Kniha je zpracováním mýtů starého Řecka. Podobně jako většina.
Křesťanství Adámková. Co křesťanská víra není? Velmi často se setkávám s představou, že křesťanská víra znamená dělat určité věci za účelem naklonění.
Nefertiti.
Velikonoce.
Ježíš.
Náboženství a fanatismus
Jirka Pospíšil, KC NADĚJE
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STARÉ ŘECKÉ BÁJE A POVĚSTI
BIBLE Starý zákon.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Souvislá pedagogická praxe Bc. Lenka Ďurišová 2. ročník, NMgr. D-Zsv
KSV/LVM Liturgie – vzor modlitby (lex credendi a lex orandi)
Transkript prezentace:

Píseň písní Šalomoun byl vyhlášený svou moudrostí a také milostným životem, v Jeruzalémě si postavil veliký harém. Snad proto se zdál jako vhodný patron této milostné poezie.

Píseň písní Ta ve skutečnosti pochází ze 4.-3. století př. Kr. a slévá do sebe mnoho z toho, co bylo vysloveno na téma lásky v lidové poezii kananejské, egyptské, mezopotamské a snad i řecké.

Píseň písní OBSAH Úvodní sloka (Pís 1,2-4), plná vášně, už přednáší kondensovaným způsobem témata, která se v dalších slokách písně budou rozvíjet. Jsou zde přítomni všichni aktéři: muž, žena, sbor, pouze přírodní pozadí je zatím jen implicitní. V následujícím úseku (Pís 1,5-2,7) vystupují za sebou nevěsta, sbor, ženich a zakončuje dueto

Píseň písní V Pís 2,8-17 přichází milý po dlouhé deštivé zimě k domu milé, zve ji do jarní přírody, která je sama metaforou čisté lásky mezi nimi dvěma. Opakovaná pobídka: „Vstaň, má přítelkyně, krásko má, a pojď!“ je výzva k úplnému odevzdání se v osobní intimitě lásky.

Píseň písní Hledání milého za noci po ulicích města (Pís 3,1-4) je zřejmě retrospektivní prvek, který má jen zvýraznit radost z přítomnosti.

Píseň písní V Pís 3,6-5,1 jakýsi anonymní hlas popisuje svatební průvod (3,6-11), potom hlas milého oslavuje v nádherné lyrice krásu milé (4,1-15)

Píseň písní Pís 5,2-6,3 je opět retrospektivní pohled na odloučení a hledání milého v nočním městě. Láska tedy měla i své temné momenty krize a nepřítomnosti. To vše už je ale nyní minulostí. Milá odpovídá na oslavu své krásy ze strany milého hymnem na jeho krásu (5,10-16)

Píseň písní V Pís 6,4-8,4 nacházíme nové opěvování krásy milé milým (6,4-7,9) a krásy milého milou (7,10-8,3). Milá zve milého, aby vyšli ven a radovali se z pučící přírody a své lásky.

Píseň písní Lásce chybí jen její zpečetění v manželském rituálu – nevěsta ještě neuvedla ženicha do domu své matky (8,2). Láska však nyní bude navždy zpečetěna (8,4-14). Milá vyslovuje poslední prohlášení o nerozbitnosti lásky (8,6-7). V závěru (8,8-14) se nevěstiny bratři snaží odvrátit chystaný sňatek, avšak nevěsta prohlašuje pevné rozhodnutí odevzdat se úplně opojné zkušenosti milování se svým milým.

Píseň písní Do židovského kánonu byla přijata jen s váháním, pro svůj erotický podtext, protože se zpívala při nevázaných zábavách a protože připomínala staré kananejské kulty božského sňatku (Baal-Anat

Píseň písní Co učinilo knihu nakonec přijatelnou, byl alegorický výklad: láska mezi mladým mužem a ženou představuje lásku Hospodina k jeho lidu. Tak se poeticky završilo téma, které se line Starým zákonem od dob prvních proroků, totiž téma Smlouvy zobrazené metaforou manželské lásky (Oz 2; Jer 2,2; 3,1nn.; Ez 16; Iz 54; 62,1-5)

Píseň písní Tento výklad povýšil Píseň písní mezi přední biblické texty, megillôt, a od 5. století po Kr. je doložena jeho četba během Pesachu, největšího židovského svátku. Důvodem této volby je skutečnost, že právě při velikonočním vysvobození z Egypta Izrael poprvé zakusil Hospodinovu lásku, která byla na Sinaji zpečetěna Smlouvou.

Píseň písní Pro křesťany už nemělo být problémem přijmout tuto knihu, neboť nová smlouva mezi Bohem a lidstvem byla uzavřena úkonem lásky, božské i lidské, Ježíše Krista.

Píseň písní Jeho láska k Církvi a Církve k němu není žádnou metaforou, ale skutečností, na níž ukazuje láska mezi mužem a ženou jako znamení (Ef 5,21-33). A nejen manželská láska, ale jakákoli lidská láska vůbec ukazuje na svůj zdroj v Bohu. Lidská láska není jen odraz, připomínka, metafora, ale místo, kde se poznává Boží láska, ano, kde se poznává sám Bůh, protože Bůh je láska (1 Jan 4,7-12).

Píseň písní Konec