Střední odborné učiliště strojírenské

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Průmyslová střední škola Letohrad
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Střední odborné učiliště, Liběchov Autoevaluace školy.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Škola je držitelem certifikátu kvality řízení ISO 9001:2000.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Programátor CNC strojů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Poděbradská 93, Pardubice Tel: Vypracoval: Lukáš Nekola V rámci předmětu: Technologie.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
VOŠ, SPŠ automobilní a technická České Budějovice © 2011.
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Škola jako partner firmy
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Bc. Magdalena Zábranská
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PHmax ve středním vzdělávání
Prezentace školy SOU Lázně Bělohrad.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Setkání kariérových poradců
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Střední odborné učiliště strojírenské KONFERENCE K PROJEKTU „CESTA KE KVALITĚ“ „AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení“ Praha 02.12.2009 ŠKODA AUTO a.s. Střední odborné učiliště strojírenské VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY (poznatky z prvního vlastního hodnocení školy) doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc., ředitel školy 1 ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské 1

ŠKODA AUTO a.s., SOU strojírenské Součást vzdělávacího systému Škoda Auto Příprava budoucích zaměstnanců pro potřeby společnosti Škoda Auto Realizace zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců formou studia při zaměstnání a formou kurzů Struktura vyučovaných oborů a počet žáků v jednotlivých oborech se stanovuje na základě potřeb a požadavků odborných útvarů společnosti Škoda Auto 2

VÝUKOVÝ PROCES výcvik na provozních pracovištích firmy požadavek firmy na nové zaměstnance teoretická výuka odborný výcvik výcvik na provozních pracovištích firmy noví zaměstnanci firmy 3

STRUKTURA OBORŮ VZDĚLÁNÍ Čtyřleté obory středního vzdělání ukončené maturitní zkouškou Provoz a ekonomika dopravy Mechanik elektronik Mechanik seřizovač Mechanik strojů a zařízení Tříleté obory středního vzdělání ukončené závěrečnou zkouškou s výučním listem Autoelektrikář Autolakýrník Karosář Mechanik opravář motorových vozidel Nástrojař Obráběč kovů Strojní mechanik denní studium Strojně montážní práce - - automontážní práce – speciální třídy Nástavbové studium ukončené maturitní zkouškou Autoelektronika - denní studium Provozní technika - denní studium - dálkové studium Elektrotechnika - dálkové studium 4

Vlastní hodnocení školy je zavedeno do škol v kontextu AUTOEVALUACE Vlastní hodnocení školy je zavedeno do škol v kontextu těchto právních dokumentů: Zákon č. 561/2005 Sb., školský zákon Vyhláška MŠMT č. 225/2009 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy. 5

AUTOEVALUACE „Pod pojmem AUTOEVALUACE rozumíme systematicky připravené a plánovité hodnocení směřující podle předem stanovených kritérií k předem stanoveným cílům“ (Roupec, 1997). 6

PŘÍPRAVA NA HODNOCENÍ WORKSHOP dne 22.02.2007 K ČEMU JE DOBRÉ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY? Zjistíme silné a slabé stránky školy (pozitiva a negativa) Získáme zpětnou vazbu od rodičů, žáků, pedagogických pracovníků Pravdivě popíšeme realitu Na základě VHŠ můžeme přijmout opatření ke zvyšování kvality Odstraníme to, co je zbytečné Ujasníme si, čeho chceme dosáhnout (v souvislosti s orientací na zákazníka) Získáme podklad pro srovnávání CO KONKRÉTNĚ BUDEME HODNOTIT? (konkretizace oblastí VHŠ definovaných vyhláškou) PODLE ČEHO POZNÁME KVALITU? (kritéria hodnocení – sledované jevy) 7

PŘÍPRAVA NA HODNOCENÍ dotazníků žákům dotazníků rodičům VÝSTUPY Z WORKSHOPU – ZDROJE HODNOCENÍ Definování ukazatelů kvality, kterou chceme posoudit na základě: SWOT analýzy hospitací dotazníků žákům dotazníků rodičům dotazníků učitelům diskuze testování (Maturity nanečisto) sociometrického šetření analýzy dokumentace zpětné vazby z praxe workshopu 8

KROKY K DOBRÉMU HODNOCENÍ Prostředí pro kvalitní přípravu žáků Komunikace s Radou žáků – nasloucháme Spolupráce s Radou rodičů Operativní komunikace s rodiči 9

KROKY K DOBRÉMU HODNOCENÍ Podpora kreativity a iniciativy žáků (účast na celostátních soutěžích) Interkulturní výchova – jazykové kurzy, exkurze, výlety Pomoc při řešení problémů – spolupráce se socioložkou Preventivní program - naše škola má nejlepší hodnocení v rámci Středočeského kraje (prevence proti drogám, alkoholu, HIV, zdravý životní styl, BOZP, CO, první pomoc, Dny zdraví, záchranný systém Škoda, Škola zad) operativní komunikace s rodiči 10

KROKY K DOBRÉMU HODNOCENÍ Zájmové kroužky pro žáky Ubytování žáků v Domově mládeže dle „Škoda Standard“ Sportovní a kulturní vyžití žáků Individuální přístup k žákům 11

PŘEHLED HODNOCENÍ ŠKOLY INTERNÍ HODNOCENÍ Interní audit: plnění požadavků Integrovaného systému řízení Škoda Auto EXTERNÍ HODNOCENÍ Kontrolní audit TÜV NORD: plnění požadavků norem EN ISO, VDA PricewaterhouseCoopers Audit: Audit hospodaření Kontrola Českou školní inspekcí: (3. až 6. června 2008) 12

POZITIVNÍ VÝSLEDKY - Materiální vybavení školy - Sociální zázemí podporované firmou - Stabilizovaná struktura oborů - Kvalifikovaný pedagogický sbor, zkušenosti a praxe učitelů - PC vzdělanost učitelů a žáků všech oborů - Odborné kurzy žáků - Řízení výuky, organizace výuky - Školní dokumenty - Řízená dokumentace - Spolupráce s firmou 13

OBLASTI KE ZLEPŠENÍ Moderní a efektivní metody výuky s využitím moderních technologií a pomůcek ve vztahu k zařazení absolventů do výrobních provozů firmy Propojení teoretických poznatků s praxí, málo prostoru pro diskuzi, argumentaci žáků, absence sebereflexe žáků a analýzy chyb Výchovná práce učitelů – sjednocení měřítek pro vyhodnocení absence, uvolňování žáků z výuky, klasifikace a vyhodnocování přestupků v chování, zajištění pořádku v učebnách Spolupráce a komunikace ve skupině učitelů 14

NÁVRH OPATŘENÍ Realizovat školení učitelů k moderním způsobům výuky Hospitační činnost vedení teoretické výuky zaměřit na změny v metodách výuky a v motivaci k dalšímu samostatnému poznávání žáků Zařadit pravidelné třídnické hodiny do rozvrhu školy Vytvořit podmínky pro spolupráci a komunikaci všech pedagogických pracovníků, kteří realizují výchovně vzdělávací proces žáků dané třídy 15 ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské

DĚKUJI ZA POZORNOST karel.chadt@skoda-auto.cz 16 ŠKODA AUTO a.s., Střední odborné učiliště strojírenské