Závislost na internetu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Advertisements

Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
Jak na to, aniž bychom se zničili
11. Jakub lstí dostává prvorozenecké požehnání
Historie a princip INTERNET.
Závislost na Internetu. Že jste závislí na internetu, poznáte, když: máte na brýlích vypálenou webovou stránku se vám v noci zdají sny v HTML. při psaní.
Definice zapomínání: 1. Zánik vzpomínky. 2. Zánik nežné náklonnosti.
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
ZÁVISLOST NA NIKOTINU, ODVYKÁNÍ
Evropský den jazyků. Evropský den jazyků se slaví každoročně 26. září Obecné cíle Evropského dne jazyků jsou: Upozornit veřejnost na důležitost studia.
Karlova Studánka – 1.7. Sbíráme se, snad někam pojedeme.
Elektronická pošta Elektronická pošta ( ) je obdobou běžné pošty a umožňuje přijímat a distribuovat dokumenty v textové podobě na jednu nebo více.
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Jak jsem uvedla na první stránce, jmenuji se Gábina a ještě doplním příjmení Urválková. Tak tedy, neznáte mě. A protože se vzájemně nevidíme a nemůžete.
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
Závislost, nebezpečná závislost.  - je stav, kdy někdo nebo něco je podmíněn nějakou okolností nebo situací  - kterou potřebuje (nebo si myslí že ji.
Výchova ke zdraví Vztahy ve skupině.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Kakashi je na dně Odstrašující příklad yaoi fanouška.
Nová identita 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova.
Nebezpečí na internetu Nikola Zámečníková
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Přesvědčujeme sami sebe, že život bude lepší, až se jednou provdáme a nebo oženíme, budeme mít děti atd. Pak jsme otrávení, že naše děti nejsou dost velké.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Nebezpečí na internetu
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
Za prvé je třeba vědět kam se chcete zaregistrovat. Také byste měli vědět jestli to stojí za to. Potom vyplnit tabulku. (další strana). autor Co je webová.
Technologie.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Deprese Diagnostika a léčba
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
závislost na internetu
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Bezpečnost na Internetu. Jsi digitální domorodec? Digital natives – digitální domorodci – věková skupina lidí, kteří se v digitálním, internetovém, světě.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
Zahrajte svůj part pro lepší internet Bezpečnost online …aneb bavte se a diskutujte s dětmi o problémech online D en bezpečnějšího internetu 2016.
Aktivní rodičovství otců Jihlava, Lukáš Talpa
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
Barbora Pekařová, C3A.  bipolární porucha  závažné duševní onemocnění  porucha mozku (vrozené odchylky fungování mozku)  výrazné výkyvy nálad  povznesená.
Co dělat když ztratíte práci… ?. Ztráta zaměstnání….  Pro mnoho lidí je to nepříjemnou záležitostí.  Dokáže pořádně zacloumat životem a odráží se i.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
 Narodil se roku 1815 v Castelnuovo d'Asti (dnes Castelnuovo Don Bosco) v Itálii  Zemřel roku 1888 v Turíně  Byl italský katolický kněz, světec, vychovatel,
Anotace: Prezentace je určena žákům 5. ročníku, slouží k seznámení žáků s internetem, jeho nejčastější používání, varování před některými nástrahami a.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Čím chci být až vyrostu ? Proč zrovna plavčice ? Pomáhá a zachraňuje lidské životy. Má to hodně těžké protože, když se člověk topí je velice těžké si ho.
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Drogy dnešní doby Študáci.
Vítejte milí žáci/studenti!
Škola základ občanského života
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Závislost na internetu Hana Prečanová UČO 110821

Nejprve začněme něčím na odlehčení: Jak se projevuje závislost na internetu? - líbáte domácí stránku své dívky - v noci se vám zdají sny v HTML - při vypínání modemu máte podobně nepříjemný pocit, jako kdybyste dostávali kopačky - účet za telefon vám chodí v krabici - děláte domácí úkoly v HTML a učiteli dáte URL - všichni vaši přátelé mají ve jméně zavináč - nevíte, jakého pohlaví jsou vaši nejbližší přátelé, protože mají neutrální přezdívky a vás nikdy nenapadlo se jich zeptat - dívka, kterou jste naposled sbalil, byla jenom jpeg - smějete a přitom dáváte hlavu vodorovně - divíte se, jak si váš provider může vůbec dovolit 200 provolaných hodin za měsíc nazvat „neomezený přístup“ - vyjdete ze svého pokoje do předsíně a zjistíte, že se rodiče přestěhovali a vy vůbec nevíte, kdy se to stalo - vrazíte autem do svodidel a první, co uděláte je, že hledáte tlačítko „back“ 

A teď trochu vážněji… Pokud si myslíte, že závislost na internetu neexistuje, tak jste na omylu. Stejně jako existuje závislost na alkoholu, cigaretách, sexu, cvičení, existuje také závislost na internetu. Závislost lze poznat podle několika symptomů: a) důležitost - příslušná aktivita se stává nejdůležitější v životě, dominuje myšlení, pocitům, chování. A pokud se právě své závislosti závislý nevěnuje, přemýšlí alespoň, kdy se oné činnosti bude věnovat příště. b) změna nálady - pokud činnost, na níž jsme závislí, právě nevykonáváme, nejsme schopni se řádně soustředit. c) zvyšování tolerance - tolerance na určitou činnost se zvyšuje, tzn. např. že musíme hrát počítačové hry čím dál víc, aby nás to těšilo a dostavil se příslušný efekt. d) abstinenční příznaky - po přerušení činnosti, na níž jsme závislí se dostavují nepříjemné psychické, či fyzické pocity e) konflikt - dochází ke konfliktu mezi naší závislostí a okolním světem - rodinou, zájmy, prací, školou apod. f) recidivy - opětovné návraty do dřívějších stavů, tzn. že se při dalším kontaktu s předmětem naší závislostí dostaneme do již jednou zažívaného stavu podstatně rychleji než při prvním kontaktu.

A teď trochu vážněji… A jak vlastně vypadá takový „závislák“ na internetu? Člověk závislý na internetu tráví „surfováním“ obrovské množství času, na internetu si hledá nové přátele, baví se, hraje hry, používá chaty (na pokecání, seznamky i erotické). Vědci na základě různých průzkumů došli k tomu, že k závislosti na internet jsou náchylnější lidé, kteří jsou osamělí a mají problémy s navázáním kontaktů v běžném životě, i když nejde o pravidlo a mohou zde být výjimky. Z jedné studie vyplývá, že internetu využívají pro navázání kontaktu s opačným pohlavím často lidé, kteří jsou nějakým způsobem fyzicky handicapováni (lidé nepřitažliví, postižení…), a to samozřejmě proto, že komunikace neprobíhá z očí do očí, ale textově. Pro tyto osoby je důležité také to, že na internetu mohou skrýt svou identitu a vydávat se za někoho jiného.

I takhle se může projevit závislost

A teď trochu vážněji… Případ závislosti na internetu dokazuje i následující příběhy: Soud v jihopolském Krakově nařídil léčbu ženě, matce čtyř dětí, která byla závislá na internetu. Soud třiatřicetileté ženě odebral děti a svěřil je do ústavní péče, jejich matce pak nařídil psychiatrickou terapii. Žena podle sociálního kurátora sice pobírala příspěvky na děti a alimenty, ale o děti se nestarala. Neplatila prý žádné účty, kromě poplatku za připojení k internetu. Žena své jednání zdůvodňovala tím, že po rozchodu s partnerem upadla do depresí, které jí pomáhali zvládnout jen její internetoví známí na diskusních serverech. „Když se se mnou rozešla přítelkyně, začal jsem chatovat. Na chatu jsem našel plno lidí, co jsou na tom podobně. Postupně jsem ale byl více na chatu než v reálu. Nechaly mě kvůli tomu dvě holky,“ vyprávěl své zkušenosti s tím, co umí chat, dvacetiletý David z Prahy. „Když jsem nastoupil na vysokou školu, tak jsem na strahovských kolejích začal hrát Counter Strike. Nevím jak se mi to povedlo, ale úplně jsem díky tomu přestal chodit do školy a rozešla se se mnou přítelkyně, se kterou jsem chodil pět let. Po roce na koleji jsem musel strojní fakultu předčasně opustit. Paradoxně mě vyhazov ze školy dostal zpátky do normálního života,“ říká bývalý hráč závislý na online hraní Josef.

A na závěr malý testík: Myslíte si, že nejste závislí na internetu? Odpovězte si tedy pravdivě na několik následujících otázek. Pokud odpovíte alespoň na 3 otázky ANO, měli byste se nad vztahem k internetu zamyslet. Pokud překročíte 7 kladných otázek, navštivte psychologa! - Nejste-li zrovna on-line, přemýšlíte, co budete dělat příště, až budete? - Je internet ve vašem hodnotovém žebříčku na jednom z prvních třech míst? - Zhorší se vám nálada po tom, co se musíte odpojit od internetu? - Zdá se vám, že se hůř soustředíte, nejste-li on-line? - Nezdá se vám po odpojení od internetu svět značně neskutečný? - Trávíte na internetu stále větší množství času? (z jiných, než pracovních povinností) - Potřebujete na internetu stále více času, aby jste dosáhl toho, co chcete? - Máte nepříjemné psychické, či fyzické pocity po tom, co se odpojíte? - Chtěl jste snížit čas, který trávíte na on-line, ale nepodařilo se to. - Myslíte, že se kvůli internetu vídáte méně s přáteli? - Přes nějaké problémy, které jste měl kvůli používání internetu, jste on-line v nezmenšené míře? - Omezil jste kvůli internetu nějaké své zájmy - sportovní, kulturní, rekreační. - Měl jste kvůli internetu potíže s vykonáváním svých pracovních, rodinných, či školních povinností?

A co takováhle závislost? Konec