KONFERENCE ASP ČR, Praha PaedDr. Stanislav DRBOUT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mistr Jan Hus Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Ing. Stanislava Správková
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Environmentální výchova pro základní školu
V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
PT – obecná charakteristika
Strukturované učení PROJEKT EU
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Podpůrný metodický seminář I.
Systém kurikulárních dokumentů
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Maturitní zkouška 2013  společná část („státní maturita“)  jedna úroveň obtížnosti  profilová část  v „režii“ školy.
Etická výchova a Finanční gramotnost
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Maturita 2015.
Metodická podpora úprav RVP ZV
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Pečky, okres Kolín
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Základní škola, Praha 2, Londýnská 34
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Osídlení Čech v raném středověku
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Výchova ke zdraví změny a doplnění PaedDr. Jan Tupý
Základní škola a Mateřská škola Horní Stropnice Školy pro venkov.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Průřezová témata v praxi Jak na to šla jedna z pilotních základních škol?
Arabové a jejich výboje
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Rámcový vzdělávací program (RVP)
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Ing. Stanislava Správková
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Školní vzdělávací program
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

KONFERENCE ASP ČR, Praha 12. 4. 2014 PaedDr. Stanislav DRBOUT ZACHOVÁNÍ ODBORNOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI KONFERENCE ASP ČR, Praha 12. 4. 2014 PaedDr. Stanislav DRBOUT

VÝCHODISKA Materiál ASP ČR „Návrh změn koncepce základního vzdělávání“ Poslanecká sněmovna PČR 21. 1. 2013 Senát PČR 4. 2. 2013

ZMĚNY OBSAŽENÉ V MATERIÁLU ASP ČR Poslední rok předškolního věku, povinná docházka do mateřské školy nebo do přípravné třídy Povinná docházka při odkladu plnění povinné školní docházky

FINANCOVÁNÍ NORMATIV „doprovázející“ žáka

POČTY ŽÁKŮ VE TŘÍDĚ BĚŽNÁ TŘÍDA Nejméně 17 žáků v průměru na třídu TŘÍDA SAMOSTATNĚ ZŘÍZENÁ PRO ŽÁKY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Nejméně 17 žáků v průměru na třídu Individuální integrace nejvýše 5 žáků se zdravotním postižením Návrh ASP ČR 14 – 30 žáků Maximálně 50% z nejnižšího počtu žáků se zdravotním postižením ve třídě 6 – 14 žáků Maximálně 25 % z nejvyššího počtu žáků ve třídě bez zdravotního postižení

RVP ZV příloha LMP Nezbytnost zachování upraveného programu RVP ZV

NESOULAD RVP ZV a RVP ZV příloha LMP Učební plán Očekávané výstupy Zaměřené na individuální možnosti žáka Zaměřený na další vzdělávání žáka

UČEBNÍ PLÁNY Struktura oblastí a hodinová dotace

POROVNÁVACÍ TABULKA RÁMCOVÉHO UČEBNÍHO PLÁNU pro 1 POROVNÁVACÍ TABULKA RÁMCOVÉHO UČEBNÍHO PLÁNU pro 1. stupeň RVP ZV a RVP ZV - LMP VZDĚLÁVACÍ OBLAST VZDĚLÁVACÍ OBOR 1. stupeň RVP ZV 1. stupeň RVP ZV - LMP ROZDÍLY 1. - 5. ročník Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura 35 33 +2 Cizí jazyk 9 +9 Matematika s její aplikace 20 22 - 2 IKT 1 2 -1 Člověk a jeho svět 12 Umění a kultura 10 Člověk a zdraví Tělesná výchova 15 -5 Člověk a svět práce 5 -10 Disponibilní čas. dotace 14 +5 Celková povinná čas. dotace 118

Minimální časová dotace [1] POROVNÁVACÍ TABULKA RÁMCOVÉHO UČEBNÍHO PLÁNU PRO II: STUPEŇ RVP ZV – LMP a RVP ZV Vzdělávací oblasti Vzdělávací obory 2. stupeň RVP ZV RVP ZV - LMP ROZDÍLY 6. – 9. ročník Minimální časová dotace Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura 15 19 -4 Cizí jazyk 12 4 +8 Další cizí jazyk 6 +6 Matematika a její aplikace 20 -5 Informační a komunikační technologie 1 -3 Člověk a jeho svět – - Člověk a společnost Dějepis 11 8 +3 Výchova k občanství Člověk a příroda Fyzika 21 13 Chemie Přírodopis Zeměpis Umění a kultura Hudební výchova 10 +2 Výtvarná výchova Člověk a zdraví Výchova ke zdraví 2 Tělesná výchova Člověk a svět práce 3 -17 Průřezová témata P Disponibilní časová dotace 24 (z toho 6 pro DCJ) +12 Celková povinná časová dotace 122

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY

DĚJEPIS RVP ZV příloha LMP RVP ZV STŘEDOVĚK A KŘESŤANSTVÍ Žák by měl vědět o prvních státních útvarech na našem území mít základní poznatky z období počátků českého státu znát úlohu a postavení církve ve středověké společnosti být seznámen s obdobím rozkvětu českého státu v době přamyslovské a lucemburské charakterizovat příčiny, průběh a důsledky husitského hnutí KŘESŤANSTVÍ A STŘEDOVĚKÁ EVROPA Žák popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik, christianizace a vzniku státu porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti objasní situaci Velkomoravské říše a vnitřní vývoj českého státu a postavení těchto státních útvarů v evropských souvislostech vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí, vztah křesťanství ke kacířství a jiným věroukám ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti, uvede příklady románské a gotické kultury

CHEMIE RVP ZV příloha LMP RVP ZV SMĚSI Žák by měl poznat směsi a chemické látky rozeznat druhy roztoků a jejich využití v běžném životě rozlišit různé druhy vody a uvést příklady jejich použití uvést zdroje znečišťování vody a vzduchu ve svém nejbližším okolí SMĚSI Žák rozlišuje směsi a chemické látky vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení; uvede příklady oddělování složek v praxi rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění

ÚPRAVY RVP ZV příloha LMP Zachování stávající podoby obsahu RVP ZV-LMP Vytvoření koncepčně nové podoby obsahu (i formy) RVP ZV - LMP Vyjmutí RVP ZV-LMP, umístění mimo RVP ZV jako podpůrný metodický text

ZACHOVÁNÍ STÁVAJÍCÍ PODOBY OBSAHU RVP ZV-LMP Přejmenování RVP ZV-LMP a ponechání v podobě samostatné části RVP ZV (např. část II) Přesun RVP ZV-LMP jako celku do RVP ZV (např. vložení celého textu přílohy do kapitoly 8) Začlenění některých, nebo všech částí textu RVP ZV-LMP do odpovídajících částí RVP ZV a ponechání obsahové části RVP ZV-LMP jako celku (např. v kapitole 8)

VYTVOŘENÍ KONCEPČNĚ NOVÉ PODOBY OBSAHU (I FORMY) RVP ZV - LMP Vytvoření koncepčně nové podoby obsahu (i formy) RVP ZV-LMP ve vazbě na stávající podobu RVP ZV Vytvoření koncepčně nové podoby obsahu (i formy) RVP ZV-LMP ve vazbě na novou koncepci a podobu RVP ZV

VYJMUTÍ RVP ZV-LMP, UMÍSTĚNÍ MIMO RVP ZV JAKO PODPŮRNÝ METODICKÝ TEXT Vyjmutí přílohy RVP ZV-LMP z RVP ZV bez změny obsahu a jeho použití jako metodického materiálu

NEZBYTNOST ÚPRAV RVP ZV CÍLE NELZE DOSAHNOUT POUZE ÚPRAVAMI RVP ZV příloha LMP

PaedDr. Stanislav DRBOUT DĚKUJI ZA POZORNOST PaedDr. Stanislav DRBOUT