I. Dálkový přístup k postupům řešení životních situací Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele
Proč vzniká databáze postupů na KÚ ? Měla by vzniknout jedna centrální databáze postupů společná pro všechny subjekty vázané povinností umožnit dálkový přístup informacím poskytovaným podle zák. č. 106/1999 Sb. Od – jsme povinni dle §5 odst. 2 zák. č. 106/1999 Sb. zveřejňovat informace způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Filozofie aplikace Umožnit zadávání a aktualizaci jednotlivých postupů přímo úředníkům vykonávajícím jednotlivé činnosti. Pracovníky zodpovědné za zveřejňování informací dle zák. č. 106/1999 Sb. automaticky informovat o změnách v databázi postupů. Umožnit plnění databáze uživatelem na krajském, okresním a obecním úřadě.
Řešení jádra aplikace Databáze umístěna na Microsoft SQL serveru. Dálkový přístup realizován Microsoft Internet Information Serverem. Postupy jsou dynamicky generovány z databáze pomocí ASP skriptů.
Klient pro plnění daty Na krajském úřadě aplikace v Delphi, přistupující k SQL serveru technologií ADO DB. Na okresním a obecním úřadě internetovým prohlížečem pomocí elektronického formuláře.
Prohlížení postupů Libovolným internetovým prohlížečem. Postupy jsou automaticky tříděny na část krajský úřad, okresní úřad a obecní úřad. Vyhledávání v postupech a v jejich názvech.
Struktura jednotlivých postupů (prozatím podle nař. vlády č. 364/1999 Sb.) Právní předpis, ustanovení příslušného právního předpisu. Žadatelem může být. Místo podání žádosti, způsob podání žádosti. Náležitosti žádosti. Další doklady potřebné k vyřízení žádosti. Další činnosti požadované po žadateli. Správní a jiné poplatky. Lhůty pro vyřízení. Opravné prostředky. Postup zpracoval, datum poslední aktualizace.
Plnící aplikace
Využití pro jiné subjekty veřejné správy? Možnost využívat společnou databázi postupů alespoň pro Plzeňský kraj. Aplikace připravena odkazovat na vznikající postupy na webech centrálních orgánů státní správy.
II. Elektronické podávání žádosti o informaci
Proč elektronický způsob žádosti o informaci? Ustanovení § 13 odst. 1 zák. č. 106/1999 Sb. - Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení. V našem případě použit elektronický formulář, umístění na webu kraje.
Filozofie aplikace Usnadnit občanům podávání žádosti o informaci. Elektronická žádost o informaci se automaticky zapíše do centrální databáze obsahující všechny žádosti. Na elektronickou žádost jsou zodpovědní pracovníci automaticky upozorněni em. Pomocí dat o stavu informace, umožnit občanovi sledovat životní cyklus jeho žádosti.
Řešení jádra aplikace Centrální databáze všech žádostí umístěna na Microsoft SQL serveru. Dálkový přístup realizován Microsoft Internet Information Serverem. Postupy jsou dynamicky generovány z databáze pomocí ASP skriptů.
Klient pro plnění daty Internetovým prohlížečem pomocí elektronického formuláře. Na krajském úřadě aplikace v Delphi, přistupující k SQL serveru technologií ADO DB.
Prohlížení životního cyklu žádosti Libovolným internetovým prohlížečem. Metainformace o žádosti: •Identifikace žadatele •Předmět žádosti •Text žádosti •Datum podání •Číslo jednací •Datum postoupení •Postoupeno odboru •Datum odpovědi odboru •Finanční náročnost •Datum sdělení ceny •Datum platby •Datum vyřízení •Stav žádosti •Důvod stavu žádosti
Obslužná aplikace pro pracovníky KÚ
Kde naleznete výsledek naší práce?
Děkuji za pozornost Václav Koudele Krajský úřad Plzeňského kraje