Regionální dimenze sítě TEN-T

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Nová směrnice o energetické účinnosti
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Projekty EOC v ČR v období
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Metodika stanovení národních priorit orientovaného výzkumu Karel Klusáček
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Technologické platformy a dopravní výzkum
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
European Urban Knowledge Network
Vnější dimenze energetické politiky EU
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Fakulta managementu a ekonomiky Prostorový vzor finanční alokace dopravních projektů kohezní politiky jako faktor regionálního rozvoje doc. RNDr. Oldřich.
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
Základní informace k aktuálnímu stavu finančních prostředků Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004.
Fakulta managementu a ekonomiky
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Dopravní politika ČR pro léta
Naplňování cílů dopravní politiky EU v ČR
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Úvahy o budoucnosti koheze a teritoriální spolupráci Jan Březina, europoslanec.
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
ÚZEMNÍ AGENDA EU LIPSKÁ CHARTA o udržitelných evropských městech PRVNÍ AKČNÍ PROGRAM pro implementaci ÚA EU ÚZEMNÍ AGENDA EU LIPSKÁ CHARTA o udržitelných.
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Strategie EU pro Podunají
Cvičení 10: SÍDELNÍ SYSTÉMY V PRAXI
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

Regionální dimenze sítě TEN-T Ing. Jaroslav Drozd 15. 9. 2011 LUHAČOVICE

Evropské dopravní koridory 2 Evropské dopravní koridory

Historie a současnost sítě TEN-T 3 Historie a současnost sítě TEN-T Politika TEN-T vstoupila v platnost 1996 (aktualizace 2004 = rozšíření EU) Zelená kniha o sítích TEN-T (diskusní platforma 2007-2009) posílení nadevropské dimenze, plnění evropské ambice na snižování nebezpečí klimatických změn, lepší využití kapacit stávající infrastruktury, zlepšení podmínek pro podnikání na dopravní infrastruktuře, zavádění nových technologií, zvyšování bezpečnosti, zajištění interoperability, propojení sítí jednotlivých druhů dopravy v osobní i nákladní dopravě na základě principu komodality návrh variant podoby budoucí transevropské sítě návrhy na revizi směrnic TEN-T (horizont 2020-2030)

Historie a současnost sítě TEN-T 4 Historie a současnost sítě TEN-T Prioritní síť (core network) má zajistit nejdůležitější dálkové tahy z hlediska evropského obchodu a pohybu osob a napojit všechny členské státy Globální síť (comprehensive network) zahrnuje současnou „širokou“ síť s cílem zajistit přístup k základní síti TEN-T pro všechny evropské regiony Další postup revize TEN – T „Bílá kniha“ návrh metodiky pro stanovení revidované sítě TEN-T návrh na novou legislativní úpravu, která bude nově definovat politiku TEN-T konzultace o globální síti a sběr dat - říjen 2010 návrh map základní sítě – listopad 2010 zpracování nového evropského nařízení 2011 předložení Evropskému parlamentu a schválení 2011/2012

Historie a současnost sítě TEN-T 5 Historie a současnost sítě TEN-T 1996 2012

Aktivity regionu v politice TEN-T 6 Aktivity regionu v politice TEN-T Dunajská strategie Hlavní pilíře : Propojení Ochrana životního prostředí a prevence rizik Socioekonomická a kulturní integrace

Aktivity regionu v politice TEN-T BAA (Balt-Adriatic Axis) 7 Aktivity regionu v politice TEN-T Baltsko-jaderský koridor spojení makroregionů Baltského moře a Dunaje, strategická dopravní osa, přemostění dvou systémů mořských dálnic (Skandinávských zemí a Středozemního moře) projekt Baltsko-jaderského koridoru podporuje 14 regionů od Baltu k Jadranu BAA je hlavní spojkou mezi makroregiony Pobaltí a Podunají BAA (Balt-Adriatic Axis)

Regionální dimenze TEN-T 8 Regionální dimenze TEN-T propojení IV.  V.  VI. koridoru ZLIN

Dopravní politika ČR a revize TEN-T 9 Dopravní politika ČR a revize TEN-T Multimodální osy přes ČR TEN-T prioritní projekty silniční sítě

Společný návrh priority TEN detail ČR 10 Společný návrh priority TEN detail ČR Olomouc Zlín Křižovatka dopravních a ekonomických zájmů

11 Závěry Problémy regionů překračují hranice EU - nezbytné zapojení sousedních zemí klíčovou platformou pro prosazování českých zájmů v EU je spolupráce v rámci Visegrádská skupiny (V4) participace v makroregionálních strategiích nesmí vést k oslabení interní dimenze V4, ale naopak k zefektivnění spolupráce uvnitř regionu V4 zabránit konkurenčním vztahům mezi V4 a regionálními strategiemi a usilovat o soulad záměrů a iniciativ

Závěry Střední Morava: 12 Závěry Střední Morava: nemá dostatečně kvalitní vnitrostátní dopravní propojení se sousedními kraji v ose východ - západ a v ose sever – jih a rovněž tak v mezinárodním kontextu se sousedními regiony Slovenska nemá dobudovanou nadřazenou dopravní infrastrukturu navazující na mezinárodní dopravní propojení evropských sítí „TEN T“, sever-jih Baltsko-Jaderský dopravní koridor.

Dokončení plánovaných koridorů a dopravní infrastruktury 13 Zásadní význam pro region Střední Moravy: Dokončení plánovaných koridorů a dopravní infrastruktury transevropských dopravních sítí TEN-T Děkuji za pozornost Ing. Jaroslav Drozd jaroslav.drozd@kr-zlinsky.cz