Národní akreditační úřad pro vysoké školství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Vítejte na Dni otevřených dveří Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity 18. ledna 2013.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Ing. Zdeňka Šilhová Institut pro veřejnou správu Praha INTERAKTIVNÍ PERSONÁLNÍ PORTÁL PRO POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ KONFERENČNÍ VZDĚLÁVACÍ.
Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra právních oborů, řízení a ekonomiky Kolegium děkana 2. června 2009.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Pojem přeměna obchodní společnosti
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Vzdělávání.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Kvalita ve školství Ing. Dagmar Bednářová, CSc.
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Zvláštní odborná způsobilost
Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe
Centralizované rozvojové projekty 2017
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Kódování studijních programů
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Ústav znalectví a oceňování
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Centralizované rozvojové projekty 2017
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Zkušenosti z institucionální akreditace
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Profesionalizace sociální práce v ČR
Personální zabezpečení SP
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Bezpečnostní vzdělávání v ČR
Transkript prezentace:

Národní akreditační úřad pro vysoké školství Ivan Barančík, místopředseda Naú

§ 83 Akreditační úřad a jeho postavení, působnost a organizace a) rozhoduje o institucionálních akreditacích, b) rozhoduje o akreditacích studijních programů, c) rozhoduje o akreditacích habilitačního řízení a akreditacích řízení ke jmenování profesorem, d) provádí vnější hodnocení vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysokých škol, e) přijímá opatření podle § 81b odst. 3 a § 86, f) vydává stanoviska k udělení státního souhlasu g) posuzuje záležitosti týkající se vysokého školství, které mu předloží ministr, a vydává k nim stanovisko, h) zpracovává roční zprávy o své činnosti, i) vykonává další činnosti stanovené tímto zákonem.

Odhad náročnosti práce NAÚ AK posuzovala průměrně 1500 žádostí o akreditace studijních programů ročně předpokládá se kulminace žádostí (zejména o institucionální akreditaci) v letech 2017 a 2018 náročnost je podmíněna strategií VŠ při přechodu na nové studijní programy náročnost některých činností se zatím nedá odhadnout (např. počet žadatelů zahraničních VŠ, ke kterým bude NAÚ vydávat stanovisko) roky 2017 a 2018 budou náročné na vytváření systému práce a správní praxe

Seznam hodnotitelů bude členěn do 37 oddílů (podle oblastí vzdělávání) v každé oblasti maximálně 50 osob (u učitelství, filologie a ekonomie 80 osob) podíl zastoupení jednotlivých sfér pro každou oblast: 45 %, jde-li o osoby působící ve vysokém školství, 7,5 %, jde-li o osoby působící ve sféře dalších výzkumných institucí, 7,5 %, jde-li o osoby působící ve státní, územní nebo jiné veřejné správě, 7,5 %, jde-li o osoby působící ve sféře dalších zaměstnavatelů absolventů vysokých škol, v podnikové sféře spolupracující s vysokými školami nebo o jiné odborníky z praxe a 5 %, jde-li o studenty. navrhovatelé: ústřední správní úřady, reprezentace VŠ, profesní organizace, jiné právnické nebo fyzické osoby

Nový systém akreditací 1. Zavedení systému vnitřního zabezpečování kvality - kompatibilita se zákonem a akreditačními standardy 2. Přiřazení programu (oboru) k oblasti vzdělávání - vodítko: základní tematické okruhy SZZk - kombinovaný program – přiřazení k více oblastem 3. Přiřazení profilu programu - profesně zaměřený x akademický - jen u bakalářských a magisterských programů

Institucionální akreditace lze požádat o akreditaci 1 a více oblastí v 1 či více typu programů po udělení akreditace lze akreditaci rozšířit o další oblast nebo o typ programů programy mimo oblasti a typy akreditované v rámci institucionální akreditace lze uskutečňovat na základě programové akreditace na „vnitřní akreditace“ vyplývající z institucionální akreditace by se měla vztahovat obdobná pravidla jako na akreditace studijních programů

§ 44 Studijní program (1) Vysokoškolské vzdělání se získává studiem v rámci akreditovaného studijního programu podle studijního plánu stanovenou formou studia. (2) Součástmi studijního programu jsou a) název studijního programu, jeho typ, forma a cíle studia; v případě bakalářského nebo magisterského studijního programu také údaj o profilu studijního programu, (3) Studijní plán stanoví časovou a obsahovou posloupnost studijních předmětů, formu jejich studia a způsob ověření studijních výsledků. (5) Profil bakalářského nebo magisterského studijního programu může být a) profesně zaměřený s důrazem na zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání podložených nezbytnými teoretickými znalostmi, nebo b) akademicky zaměřený s důrazem na získání teoretických znalostí potřebných pro výkon povolání včetně uplatnění v tvůrčí činnosti a poskytující rovněž prostor pro osvojení nezbytných praktických dovedností.

Č. 274 Nařízení vlády ze dne 24. srpna 2016 o standardech pro akreditace ve vysokém školství D. Požadavky na studijní program I. Soulad studijního programu s posláním vysoké školy a jeho cíle Studijní program je z hlediska typu, formy a případného profilu v souladu s posláním a strategickým záměrem vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké nebo další tvůrčí činnosti vysoké školy (dále jen „strategický záměr vysoké školy“) a ostatními strategickými dokumenty vysoké školy. U studijního programu vysoká škola prokáže: v případě akademicky zaměřeného bakalářského nebo magisterského studijního programu souvislost a propojení s tvůrčí činností vysoké školy, v případě profesně zaměřeného bakalářského nebo magisterského studijního programu spolupráci v daném studijním programu s praxí, v případě doktorského studijního programu souvislost a propojení s vědeckou nebo uměleckou činností vysoké školy.

II. Profil absolventa studijního programu a obsah studia ve studijním programu Odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti, které si absolventi studijního programu osvojují, jsou v souladu s daným typem a případným profilem studijního programu. Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. Studijní program má vymezeno rámcové uplatnění absolventů studijního programu a typické pracovní pozice, které může absolvent zastávat.

II. Profil absolventa studijního programu a obsah studia ve studijním programu Vysoká škola má nastavena funkční pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů, včetně vymezení případné praktické výuky realizované případně i u jiné fyzické nebo právnické osoby a délky této praktické výuky, přičemž: studijní plán akademicky zaměřeného bakalářského nebo magisterského studijního programu je sestaven tak, aby umožňoval studentům zejména získání teoretických znalostí potřebných pro výkon povolání včetně uplatnění v tvůrčí činnosti a dále osvojení nezbytných praktických dovedností, studijní plán profesně zaměřeného bakalářského nebo magisterského studijního programu je sestaven tak, aby umožňoval studentům zejména zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání podložené získáním nezbytných teoretických znalostí, studijní plán doktorského studijního programu je sestaven tak, aby umožňoval studentům získání znalostí a dovedností potřebných pro vědeckou nebo uměleckou činnost.

D. Profesně zaměřený bakalářský studijní program Garant profesně zaměřeného bakalářského studijního programu má odbornou kvalifikaci vztahující se k danému bakalářskému studijnímu programu nebo ke studijnímu programu blízkého nebo příbuzného obsahového zaměření a v posledních pěti letech vykonával tvůrčí činnost, jež odpovídá oblasti nebo oblastem vzdělávání, v rámci které nebo v rámci kterých má být bakalářský studijní program uskutečňován, anebo během této doby působil ve věcně odpovídající odborné praxi. Obsah profesně zaměřeného bakalářského studijního programu zohledňuje specifika spojená s potřebou spolupráce s praxí. Personální zajištění profesně zaměřeného bakalářského studijního programu zahrnuje taktéž dostatečné zapojení odborníků z praxe. Studijní plán profesně zaměřeného bakalářského studijního programu je koncipován tak, aby obsahoval praxi studentů v rozsahu alespoň 12 týdnů.

Děkuji Vám za pozornost