Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
7. ročník KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU VĚTA SSS. VĚTA SSS jsou-li dány pro konstrukci trojúhelníku délky tří stran, využijeme větu sss o shodnosti trojúhelníků:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Charakteristika výukového materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Pythagorova věta – příklady
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_GEOMETRICKA_TELESA Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Trojúhelníkové nerovnosti
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST Název materiálu: Trojúhelníková nerovnost Předmět: Matematika Ročník: 4. Časová dotace: 25 min. Datum ověření: 14. 3. 2012 Jméno autora: Mgr. Vladislav Rusín Klíčová slova: Trojúhelník, trojúhelníková nerovnost, pojmy větší, menší Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se naučí sestrojit trojúhelník za předpokladu, že platí trojúhelníková nerovnost. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení a k řešení problémů Anotace, metodický list: Žáci se naučí sestrojit trojúhelník za předpokladu, že platí trojúhelníková nerovnost. Uvědomí si podstatu nerovnice. Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Troj%C3%BAheln%C3%ADkov%C3%A1_nerovnost, http://www.matweb.cz/popis-trojuhelniku Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Trojúhelníková nerovnost Zpracoval: Mgr.Vladislav Rusín

Trojúhelníková nerovnost je důležitý vztah, který v trojúhelníku platí. Můžeme říci, že součet délek dvou libovolných stran je vždy větší než délka třetí, zbývající strany. Zapíšeme: a + b > c a + c > b b + c > a

Co by se stalo, kdyby tato nerovnost neplatila? Tj. pokud by platilo, že jedna strana je delší než součet zbývajících dvou? Nemohl by vzniknout trojúhelník, protože ty dvě strany budou příliš krátké a „nedosáhnou na sebe“.

Pokud by platila rovnost, tj Pokud by platila rovnost, tj. dvě strany by byly v součtu stejně dlouhé jako třetí strana, pak by při pokusu narýsovat trojúhelník všechny body ležely na jedné přímce: Vrchol C leží na straně AB a celé tři body tak netvoří trojúhelník

Příklady: Rozhodni, zda můžeš narýsovat trojúhelník, jehož strany mají délky: a=4cm, b=8cm, c=6cm i=2cm, j=3cm, k=5cm r=4cm, s=7cm, t=2cm Trojúhelníky, které jdou sestrojit, narýsuj.