Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_10_1_Druhy trojúhelníků podle délky stran Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí prezentace seznámení s druhy trojúhelníku podle velikosti stran a s jejich vlastnostmi. Určování velikosti stran a úhlů. Ověřeno ve třídě: 6.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Druhy trojúhelníků podle délky stran

3 Druhy trojúhelníků podle délky stran
Obecný (různostranný) trojúhelník Rovnoramenný trojúhelník Rovnostranný trojúhelník

4 Obecný (různostranný) trojúhelník
Nemá žádné dvě shodné strany. Nemá žádné shodné úhly. C │AB│ ≠ │AC│ ≠ │BC│ γ α ≠ β ≠ γ α β A B

5 Rovnoramenný trojúhelník
Má shodné dvě strany (ramena) Má dva shodné úhly ležící na základně C │AC│ = │BC│ rameno rameno α = β α β základna A B

6 Rovnostranný trojúhelník
Má všechny strany shodné Má všechny úhly shodné C γ │AB│ = │AC│ = │BC│ α = β = γ = 60° α β A B

7 Rovnoramenný trojúhelník – osová souměrnost
Rovnoramenný trojúhelník je osově souměrný podle osy jeho základny. C A B o

8 Rovnostranný trojúhelník – osová souměrnost
Rovnostranný trojúhelník je osově souměrný podle os jeho stran. C o3 o2 A B o1

9 Doplň chybějící stranu nebo úhly u rovnoramenného trojúhelníku
γ 7 cm a α 55° základna 3 cm a = 7 cm α = 55° γ = 70°

10 Doplň chybějící úhly u rovnoramenného trojúhelníku
80° γ α β 70° 70° α = β = 50° γ = 40°

11 Doplň chybějící stranu nebo úhly u rovnostranného trojúhelníku
γ b 5 m α β c b = c = 5 m α = β = γ = 60°

12 Zdroje Vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google