SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.7.B.18_synonyma_homonyma_ antonyma_odborne_nazvy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Vypravování 3 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
Plánování ve školní tělesné výchově
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Příspěvek na konferenci
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
MINIMATURITY
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
AUTOR: Kateřina Křížová
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Organizační struktura
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
vnímání, pozornost, soustředěnost
8. ročník Michaela Hantková
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
POPIS Shrnutí učiva.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Funkční styl řečnický.
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu
Úvaha Tento slohový útvar najdeme ve stylu odborném, publicistickém i uměleckém. Je to pojednání nebo výklad na základě logických úsudků. Projevuje se.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SLOH ‒ úvaha.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce ÚVAHA VOŠ a SZeŠ, Tábor PhDr. Iva Petrová

ÚVAHA funkční styl: odborný (v závislosti na konkrétním zadání) slohový postup: úvahový markantní prvek: logická argumentace, nahlížení daného jevu/problému z různých úhlů pohledu vychází ze zkušeností autora vede adresáta k zamyšlení

ÚVAHA se zamýšlí: nad určitým jevem či problémem NAD: podmínkami jejich vzniku jejich rozvojem podstatou následky vztahy mezi nimi

KOMPOZICE POŽADAVKY: přesná logická, systematická Pojmenování faktů nebo jejich obecné hodnocení Zaujímání postoje Podložení argumenty Vyvozování závěrů

JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY spisovný jazyk, spíše citově neutrální přesné pojmenování jevů, odlišení mezi sebou, vystižení charakteristických znaků vhodné jsou hodnotící výrazy (přídavná jména, příslovce) slovesa dokumentující myšlenkový proces (domnívám se, jsem přesvědčen, věřím atd.)

TYPICKÉ PRVKY řečnické otázky Přesné vyjadřování vztahů, jejich logických souvislostí (příčina, následek, důsledek, podmínka, přípustka, účel atd.)

PŘÍKLADY TÉMAT ÚVAHY ZAMYŠLENÍ NAD SMYSLEM JEVU JAK SE NĚJAKÝ JEV PROJEVUJE KLADY A ZÁPORY JEVU BLIŽŠÍ POCHOPENÍ JEVU