Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu"— Transkript prezentace:

1 Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM Drahomír Havlíček Název DUM  Kriteria hodnoceni Kód DUM VY_32_INOVACE_ 1.2.3 Datum vytvoření   Předmět Český jazyk a literatura  Tematická oblast Základní vlastnosti textu Výstup ŠVP Žák aplikuje získané poznatky při tvorbě vlastních textů. Anotace DUM Kritéria hodnocení písemné práce, konkrétní příklady, jejich vysvětlení. Metodický popis Prezentace určená žákům 3. ročníku. Vysvětlení kritérií, podle kterých se hodnotí písemná práce z českého jazyka v rámci státní maturitní zkoušky. Hodnocení Prezentace se v hodině osvědčila. Žáci pochopili kritéria hodnocení Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

2 Kritéria hodnocení písemné práce

3 1 - Vytvoření textu podle zadaných kritérií
A - Korespondence: text – zadání, obsah, téma B - Požadavky na naplnění komunikační situace (styl/útvar) 2 - Funkční užití jazykových prostředků s ohledem na jazykovou normu A - Pravopis a tvarosloví B - Lexikum: adekvátnost výběru jazykových prostředků vzhledem k danému stylu/textu – stylová zabarvenost slov přiměřenost pojmenování dané skutečnosti – přesnost označení, věcná stránka označení, význam 3 - Kompoziční výstavba textu A - Koheze (formální prostředky textové návaznosti) syntax (výstavba věty a souvětí) konexe (např. vazby mezi větami) odkazování v textu prostředky textové návaznosti B - Výsledná koherence textu (výsledná soudružnost textu, věcná souvislost textu) vnitřní – strukturování na odstavce vnější – úvod, stať a závěr způsob argumentace, souvislost/nesouvislost uváděných informací

4 1. kritérium Vytvoření textu podle zadaných kritérií
Korespondence: text – zadání, obsah, téma 1A vytvoření písemné práce korespondující se zadaným tématem, skutečnost, zda text odpovídá(neodpovídá zadanému tématu) Např: Bábovka trochu jinak Zpracování: popis pracovního postupu přípravy bábovky z tyčinky Margot Žák napíše popis pracovního postupu přípravy makového závinu. Práce je hodnocena v kritériu 1A 0 body, dále je nehodnocena. Žák obdrží celkem 0 bodů, tedy neprospěl z písemné práce

5 1. kritérium Požadavky na naplnění komunikační situace (styl/útvar) 1B vytvoření textu ve stanoveném slohovém útvaru, ve stanovené komunikační situaci Např: Můj oblíbený moderátor Zpracování: charakteristika Žák nenapíše charakteristiku, ale vypráví o svojí touze setkat se s oblíbeným moderátorem a o setkání, které se mu povedlo uskutečnit Práce je hodnocena v kritériu 1B 0 body, dále je nehodnocena Žák obdrží celkem 0 bodů, tedy neprospěl z písemné práce

6 Vnitřní podmínka hodnocení
Práce není dále hodnocena, jestliže v kritériu 1A, nebo 1B obdrží 0 bodů.

7 2. kritérium Funkční užití jazykových prostředků s ohledem na jazykovou normu
Pravopis a tvarosloví 2A text vytvořený v souladu s jazykovou normou Např: Můžete zde využít posilovnu nebo masáže a jiné uvolňovací procedůry. Do jednání se také zapojili některé státy Asie. Po levé straně zelené zahrady se táhne jabloňová álej za kterou je umístěno pár menších záhonků. Nejprve bych Vás chtěl seznámit se sportama zimníma.

8 2. kritérium Přiměřenost a adekvátnost výběru jazykových prostředků
2B adekvátnost výběru jazykových prostředků vzhledem k danému stylu/textu – stylová zabarvenost slov např. nevhodné užívání nespisovných slov, používání slov běžného dorozumívání v útvarech administrativního stylu přiměřenost pojmenování dané skutečnosti – přesnost označení, věcná stránka označení, význam např. práce se synomymií, opakování sloves (tvary slovesa být)

9 3. kritérium Kompoziční výstavba textu
3A koheze (formální prostředky textové návaznosti) syntax (výstavba věty a souvětí) konexe (např. vazby mezi větami) odkazování v textu prostředky textové návaznosti

10 3. kritérium Výsledná koherence textu (výsledná soudružnost textu, věcná souvislost textu)
3B vnitřní – strukturování na odstavce vnější – úvod, stať a závěr způsob argumentace, souvislost/nesouvislost uváděných informací věcná správnost uváděných informací

11 Bodové hodnocení celkem 3 kritéria, v každém 2 podkritéria, tedy 6 oblastí hodnocení bodování 0 – 5 bodů za každé podkritérium maximum 30 bodů

12 Známkování 30 – 27 … výborný 26 – 22 … chvalitebný 21 – 15 … dobrý 14 – 12 … dostatečný 11 – 0 … nedostatečný Pozor na vnitřní podmínku v 1. kritériu.

13 Děkuji za pozornost

14 Seznam použitých zdrojů:
[online]. [cit ]. metodické materiály určené pro hodnotitele písemné práce státní maturitní zkoušky autentické písemné práce žáků, popř. jejich části uveřejněné se souhlasem autorů BAUMGARTNEROVÁ , GABRIELA – KAPUSTOVÁ, ANDREA. Český jazyk a literatura písemná práce. Vyd. 1. Praha: Tauris, 2012, 187 s. ISBN


Stáhnout ppt "Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google