TÉMA: ZBOŽNOST Víra je darem Ducha svatého a zázrakem nového zrození, kdy člověk zahlédne svět biblickýma očima. Zbožnost je lidská stránka víry, tedy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMOTNÁ ODPOVĚDNOST PRACOVNÍKŮ HMOTNÁ ODPOVĚDNOST - jde o odpovědnost za schodek na svěřených hodnotách, které je zaměstnanec povinen vyúčtovat - schodek.
Advertisements

Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Teologická antropologie z pohledu reformovaných církví Bedřich Jetelina.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2016/2017.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO NOVÝ ŠKOLNÍ ROK 2016 / 2017 přihlášky na střední školu podáváme do přihlášky na Sš s talentovou zkouškou podáváme do
Prodej sexuálních služeb na ulici v interakci s prací policie a strážníků PhDr. Jiří Frýbert.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
BIBLE Proč a jak číst Bibli. Biblická NEJ Nejrozšířenější kniha Nejdražší tištěná kniha vůbec Vůbec první tištěná kniha Přeložena do …. jazyků či nářečí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Místní rozpočtové jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Pracovní porada Pracovní list.
Organizační formy výuky
Pracovní porada Pracovní list.
Pravoslavná církev Vytvořeno dne: 29. září 2012 Anotace:
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Daň z příjmů právnických osob
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Praha bezpečně on-line Internetová (Kybernetická) bezpečnost
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
RIZIKO.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Název a číslo materiálu:
Vychovávejme srdcem Dona Boska,
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Slovo života Prosinec 2012.
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Životní cyklus.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
LITURGICKÁ ZNAMENÍ postoje a gesta
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
RIZIKO.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Střední škola obchodně technická s. r. o.
TÉMA: ŽIVÝ SBOR ► Klíčový význam sboru jako místního společenství křesťanů v protestantském pojetí ► Základní úkol / poslání / funkce sboru (volně podle.
0. UKOTVENOST / IDENTITA Jakožto součást církve Kristovy nemá ČCE svůj původ ani svůj cíl sama v sobě, ale v Hospodinu, Bohu Izraele, který se v dějinách.
1. Rady pro udílení svátosti smíření
REFORMANDA 2030: Strategický plán Českobratrské církve evangelické
Střední škola obchodně technická s. r. o.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

TÉMA: ZBOŽNOST Víra je darem Ducha svatého a zázrakem nového zrození, kdy člověk zahlédne svět biblickýma očima. Zbožnost je lidská stránka víry, tedy to, jak člověk svou lásku k Bohu a k bližním projevuje a jak o ní pečuje. V minulosti se ČCE vymezovala proti formám zbožnosti, které zastíraly svobodný charakter víry. Dnes se ČCE vyznačuje pluralitou, jejíž hlavní proud tvoří střízlivý společensky angažovaný protestantismus, na okrajích omývaný probuzeneckými a liturgickými proudy. Podlomená schopnost ČCE předávat víru z jedné generace na druhou a získávat pro ni lidi zvenčí je projevem krize převládajících forem zbožnosti ČCE. ČCE se proto musí rozhlížet po takových formách zbožnosti, které budou přiměřené současným formám společenských interakcí a sebepojetí jednotlivce. Pro církev reformačního typu je kritériem to, nakolik ta která forma zbožnosti napomáhá živé víře.

LEPŠÍ/IDEÁLNÍ STAV Cílem je, ► aby společné bohoslužby byly událostí proměny, obnovy a posily sboru i jednotlivců ► aby také mimo kostel člověk od pondělí do soboty žil svou víru ► aby lidé byli zmocňováni k převzetí dílčích odpovědností

NAVRŽENÉ ZMĚNY, KROKY, OPATŘENÍ... Bohoslužby ► Studovat literaturu z oblasti liturgiky a skupinové dynamiky, zkoumat, jak to mají v jiných církvích, sdílet příklady dobré praxe rostoucích sborů. ► Posílit komunikační aspekty bohoslužeb, aby byly průsečíkem čtyř linií: 1)mezi biblickou, resp. církevní tradicí a shromážděním, 2) mezi Pánem Bohem a účastníky bohoslužeb, 3) mezi jednotlivými účastníky navzájem a 4) mezi sborem a vnějším světem . ► Rozvinout potenciál svátostí a přechodových rituálů. ► Podporovat modlitbami i organizačně práci na novém zpěvníku a agendě. ► Nabídnout sborům zpětnou vazbu na průběh, podobu a atmosféru jejich bohoslužeb.

NAVRŽENÉ ZMĚNY, KROKY, OPATŘENÍ... Pastorace ► Při vzdělávání kazatelů posílit důraz na kompetence k práci s bohatstvím osvědčených i nových forem pastorace, a to s důrazem na to, že základním nástrojem pastorace je osobnost toho, kdo pastoraci provádí. Podpora členů církve v civilním prostředí ► V rámci sborových aktivit posílit moment duchovního vyzbrojení členů církve pro civilní prostředí, v němž žijí (duchovní doprovázení, individuální zpověď, důvěrná setkání se sdílením osobních radostí i problémů, exercicie, víkendové duchovní obnovy, letní pobyty a tábory, manželská setkání...). ► Podpořit praxi individuální a rodinné zbožnosti nabídkou 1) pomůcek (Na každý den, Hesla JB, breviář), 2) přiměřených rituálů a 3) společných rozprav o tom, jak na to.

NAVRŽENÉ ZMĚNY, KROKY, OPATŘENÍ... Zmocňování a růst ► V kázání a pastoraci připomínat, že živá víra znamená růst. ► Doprovázet jednotlivce tak, aby toto doprovázení nakonec nepotřeboval. ► Mít pro každého člena nabídku úkolu, pod kterým poroste. ► Dovolit mu růst pod uvážlivým přenecháváním úkolů a odpovědnosti. ► Dbát na pastoraci těch, kdo ve sboru mají nějaký úkol.