Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Organizační formy výuky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Organizační formy výuky"— Transkript prezentace:

1 Organizační formy výuky

2 Cíle dnešního semináře
Studenti vědí, co je to organizační forma výuky Studenti znají základní organizační formy výuky Studenti dokáží zhodnotit výhody a nevýhody jednotlivých organizačních forem výuky

3 Organizační formy výuky
= uspořádání výukového procesu = uspořádání prostředí, které se promítá do podoby jednotlivých výukových činností

4 Prostorové uspořádání Sálové
Organizační forma Hromadná (frontální) Prostorové uspořádání   Sálové Co z něj vyplývá pro žáky? Co z něj vyplývá pro učitele?    Výhody využití Nevýhody využití Metody

5

6 Prostorové uspořádání
Organizační forma Hromadná (frontální) Prostorové uspořádání  Sálové    Co z něj vyplývá pro žáky? Seď a poslouchej, dívej se vpřed Co z něj vyplývá pro učitele?   Dominantní role (jako na divadle) Výhody využití  Transmise všem Nízká míra digresí Nenáročné na pomůcky Nevýhody využití  Pasivita žáků  Snadný pokles pozornosti Izolovanost Zóna dominantní aktivity

7

8 Prostorové uspořádání Modulové
Organizační forma Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Prostorové uspořádání     Modulové Co z něj vyplývá pro žáky? Co z něj vyplývá pro učitele? Výhody využití Nevýhody využití

9

10 Prostorové uspořádání Co z něj vyplývá pro žáky?
Organizační forma Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Prostorové uspořádání     Modulové Co z něj vyplývá pro žáky? Komunikuj a spolupracuj s ostatními, jsi partner spolužáků Co z něj vyplývá pro učitele?  Učitel jako koordinátor práce skupin Výhody využití Rozvoj sociálních dovedností, spolupráce a komunikace Vysoké afektivní učení Nevýhody využití  Organizační náročnost Nenaplnění skupinové práce Málo času orientovaného na úkol

11 Mezi frontální a skupinovou formou
= prostorové uspořádání ve tvaru U -lze snadno přecházet z formy do formy a zachovat výhody obou, mizí některé nevýhody (zóna komunikační aktivity, izolovanost, „neviditelnost“)

12

13 Prostorové uspořádání Co z něj vyplývá pro žáky?
Organizační forma Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Individuální Prostorové uspořádání    Co z něj vyplývá pro žáky? Co z něj vyplývá pro učitele? Výhody využití Nevýhody využití

14 Skupinová a kooperativní Individuální Prostorové uspořádání
Organizační forma Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Individuální Prostorové uspořádání     Nespecifikované Co z něj vyplývá pro žáky? Žák jako jedinečná bytost Co z něj vyplývá pro učitele?  Učitel jako diagnostik, průvodce a koordinátor Výhody využití Respekt jedinečnosti  Učení v rámci ZNV Mastery learning Nevýhody využití  Časová náročnost „Neekonomičnost“ Metody Individuální konverzace Doučování

15 Cíle dnešního semináře
Studenti vědí, co je to organizační forma výuky (porozumění) Dokážu si napsat vlastní definici? Studenti znají základní organizační formy výuky (zapamatování) Dokážu je vyjmenovat Studenti dokáží zhodnotit výhody a nevýhody jednotlivých organizačních forem výuky Mohu uvést 3 výhody a 3 nevýhody každé formy?


Stáhnout ppt "Organizační formy výuky"

Podobné prezentace


Reklamy Google