Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/01.0010.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/01.0010."— Transkript prezentace:

1 CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/01.0010

2 A short story

3

4

5 Něco málo z historie Learning about language - důraz na pravidla Learning language - důraz na porozumění Learning through learning - důraz na proces učení (se) Learning language and content - integrace jazyka a dalšího předmětu

6 cLIL I ntegrated L anguage L earning O bsahově a J azykově I ntegrovaná V ýuka

7 The 4Cs Curriculum areas: Content: jazyk a další předmět Communication: jazyk v procesu učení Cognition: rozvoj kognitivních dovedností Culture: rozvoj kulturního povědomí (Coyle 1999)

8

9

10

11 Výchozí hodina jazyk „soft CLIL“ content-based language teaching předmět „hard CLIL“

12 CLIL Metody a formy vhodné pro CLIL Zohlednění individuálních učebních stylů žáka Dramatické techniky Podpora kritického myšlení Reflexe učebního procesu Kooperativní učení Lexikální přístup Webquests „Learning by construction rather than learning by instruction.“

13 Učební styly

14 Rozvoj jazykových kompetencí v rámci reálné komunikační situace – propojení výukových cílů Inovace metod a forem výuky - variabilita Zvýšení motivace žáků Širší kulturní rozhled a rozvoj multilingvních zájmů a postojů Příprava pro další studium v mezinárodním kontextu (Podpora Rady Evropy)

15 An Interaction Order Nezávislý (autonomní) studentSs Skupinová práceS Spolupráce (ve dvojici)S Individuální práceS Interakce celé třídyS Žáci zahajují, učitel odpovídáS-T Učitel klade „otevřené“ otázkyT Učitel klade „uzavřené“ otázkyT Hromadné odpovědiT Promluva učiteleTT

16 Anderson and Krathwol 2001

17 Lower and Higher LOTSHOTS to remember informationto develop reasoning skills to order informationto develop discussion to define objectsto develop creative thinking to check understandingto evaluate work to review learningto hypothesise about what could happen

18 CLIL Lesson Plan - template Global Goal Aims Crieteria for assessment Teaching Objectives: Content Cognition Culture Communication D.Coyle, CLIL, Cambridge 2010, p.81-82

19 CLIL Co může škola udělat pro učitele CLILu? Školení Hospitace (vedení, kolegové) Návštěvy jiných škol Nákupy materiálů (učebnice, výukové programy atd.) Poskytnutí prostoru pro společné plánování Flexibilita při změnách ŠVP Podpora v náročné činnosti nad rámec běžného úvazku

20 More On-line examples - handbookhandbook http://www.teachingenglish.org.uk/clil http://www.clil.lt/teaching-resources/water.html http://www.youtube.com/user/clilvysedu

21 cadovajana@seznam.cz www.amate.cz


Stáhnout ppt "CLIL Step by Step aneb Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem 21st Oct 2014 Mgr. Jana Čadová reg. Č.: CZ.1.07/1.3.50/01.0010."

Podobné prezentace


Reklamy Google