Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb – vyrovnávací platba Ing. Hana Doleželová,
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Rozpočet přímých NIV na rok 2011 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 15. prosince 2011 KÚ Liberec.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dotační programy Ústeckého kraje
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Seminář pro příjemce – dotační program „Podpora sociálních služeb v rámci individuálního projektu Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji 2016 – 2019“
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Seminář k výběrovému řízení 2018
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Jednoduché účetnictví
Rozpočet přímých NIV na rok 2010
Seminář pro příjemce OPVK
Porada ORP LK 21. listopadu 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Podání žádosti o dotaci na rok 2018
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Financování přímých NIV
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA. ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA MZDA JE ODMĚNOU ZA VYKONANOU PRÁCI JE SMLUVNÍ MUSÍ RESPEKTOVAT ZÁKONÍK PRÁCE A ZÁKON O MINIMÁLNÍ MZDĚ, MZDOVÉ.
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2017 Liberec.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
PRACOVNÍ SCHŮZKA EKONOMŮ NEŠKOLSKÝCH PŘÍSPĚVKOVÝCH ORGANIZACÍ
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Platy a mzdy v sociálních službách Bc. Dagmar Žitníková, OSZSP ČR
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Podání žádosti o dotaci na rok 2019
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dotační řízení SK na rok 2019
Transkript prezentace:

Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017 Určeno pro příjemce dotace z dotačních titulů Plzeňského kraje v roce 2017 na financování sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Plzeň, 25. 9. 2017

Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj“ (podávání žádostí - říjen 2016) ČÁST dotace určena pouze na MZDY/PLATY „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj, MIMOŘÁDNÉ KOLO“ (podávání žádostí – srpen 2017) CELÁ dotace určena pouze na MZDY/PLATY DOFINANCOVÁNÍ v rámci dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj“ (podávání žádostí – září 2017)

Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 !POZOR! Dotace z dotačního titulu dle bodů 1. a 3. (viz předchozí slide) budou účtovány společně (jedná se o 1 dotační titul) a zároveň odděleně od všech ostatních dotací, dotace z dotačního titulu dle bodu 2. bude účtována odděleně od všech ostatních!!! Každá dotace z těchto 2 dotačních titulů má svůj položkový rozpočet (v žádosti v aplikaci OK služby), dle kterého musí být dotace čerpána Nejen vzhledem k účelovému určení dotací na mzdy/platy → zvážit možnost/nutnost Žádosti o změnu rozpočtu (z formuláře musí být jasné, k jakému dotačnímu titulu se žádost vztahuje) Žádost o změnu rozpočtu je nutné podat nejpozději do 30. 11. 2017

Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc Dotační tituly Plzeňského kraje dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Účelové vázání dotace na mzdy/platy, dotaci lze čerpat na: všechny pracovní pozice zapojené do poskytování základ. činností sociální služby vč. ostatních pracovníků (ředitel, účetní atp.) na pracovní smlouvy, DPP i DPČ (pozor na soulad čerpání s položkovým rozpočtem dotace v žádosti) na úhradu základní mzdy/platového tarifu vč. odvodů sociálního a zdravotního pojištění, osobního ohodnocení, příplatků, náhrad mezd a odměn Odměny hrazené z dotace musí být vypláceny za činnosti v rámci poskytování základních činností sociální služby a musí být přiměřené.

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Dofinancování se týká pouze dotačního titulu „Podpora sociálních služeb dle § 101a zákona č. 108/2006 Sb., o soc. službách, ve znění pozdějších předpisů pro rok 2017 – Plzeňský kraj“ (podávání žádostí - říjen 2016, Smlouva o poskytnutí dotace - únor 2017, vyplacení dotace - březen a červen 2017) V článku na webových stránkách další informace (formulář žádosti o dofinancování a žádosti o navýšení VP) Termín pro podání žádosti = 15. 9. 2017 - 29. 9. 2017 !POZOR! Žádost musí být do 29. 9. 2017 doručena na KÚPK, není dostačující razítko podací pošty dne 29. 9. 2017 objem finančních prostředků určených k rozdělení 39.992.697 Kč

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Žádost o dofinancování se podává prostřednictvím formuláře „Potvrzení požadavku na dotaci v rámci dotačního titulu „.....“ Podání žádosti prostřednictvím podatelny krajského úřadu, poštou, datovou schránkou 1 poskytovatel soc. služeb = 1 formulář potvrzení požadavku na dotaci za všechny sociální služby dohromady Sloupec „Požadavek na dofinancování služby“ – max. částka požadavku na dofinancování = požadavek na dotaci v aplikaci OK služby (říjen 2016) mínus již obdržená dotace (dle smlouvy z února 2017, vyplaceno březen a červen 2016) Požadavek na dotaci v aplikaci OK služby mohl být v rámci hodnocení ponížen (má vliv na výpočet výše požadavku na dofinancování) → sledovat výsledky hodnocení v aplikaci

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 Sloupec „Finanční prostředky z veřejných rozpočtů na rok 2017“ – do prostředků z veřejných zdrojů se zahrnuje minimálně: dotace dle § 101a na rok 2017 (žádost – říjen 2016, Smlouva o poskytnutí dotace - únor 2017, vyplacení dotace - březen a červen 2017) mimořádné kolo dotace dle § 101a na rok 2017 (žádost – srpen 2017, Smlouva o poskytnutí dotace - září 2017) dále např. dotace od obcí, příspěvek zřizovatele na základní činnosti apod. NEZAHRNUJE se požadavek na dofinancování!

Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc Žádost o dotaci v rámci dofinancování dle § 101a zákona o soc. službách v roce 2017 V případě, že součet částek ve sloupci „Požadavek na dofinancování služby“ a sloupci „Finanční prostředky z veřejných rozpočtů na rok 2017“ překročí výši vyrovnávací platby na rok 2017, je nutné požádat o navýšení vyrovnávací platby, jinak dojde k ponížení požadavku! K ponížení požadavku dojde také v případě, že součet již přidělené dotace a požadavku na dofinancování by překročil optimální výši finanční podpory vypočtenou dle vzorce v Metodice dotačního titulu

Žádost o navýšení VP na rok 2017 1 poskytovatel soc. služeb = 1 formulář Žádosti o navýšení VP za všechny sociální služby dohromady Při vyplňování postupovat dle vložených komentářů k buňkám Vyplnit oba listy formuláře excel = Žádost o navýšení VP na rok 2017 a Příloha žádosti o navýšení VP (počet služeb, u kterých je požadováno navýšení VP = počet Příloh žádosti o navýšení VP) Ke každé Příloze žádosti o navýšení VP přiložit výsledovku z účetního programu zahrnující náklady a výnosy sociální služby za rok 2016 Nová výše VP se vypočte automaticky do tabulky C. po zadání údajů do tabulky B. „Nový předpoklad nákladů a výnosů sociální služby v roce 2017“ Novou automaticky vypočtenou výši VP přepsat do sloupce „Navrhovaná výše VP v Kč“ v listu „Žádost o navýšení VP na rok 2017“

Odpovědi na zaslané dotazy Jak správně označovat a účtovat případné navýšení mezd z dotace v mimořádném kole dotačního řízení? Nyní účtujeme s UZ 13305 platy pracovnic pečovatelské služby, bude nutné každý měsíc přímo označovat část navýšeného platu jiným účelovým znakem a na zbývající část používat původní UZ 13305? Účelové určení dotace na mzdy/platy a jejich navýšení nelimituje příjemce dotace v tom, zda dotaci použije na úhradu mzdových nákladů odpovídající mzdě před navýšením nebo pouze na část mzdy odpovídající navýšení. Dotaci z mimořádného kola lze tedy využít např. na úhradu celkových mzdových nákladů všech pracovníků za určitý kalendářní měsíc roku 2017. Protože musí být dotace z mimořádného kola odděleně účtována od ostatních dotací na rok 2017, musí být v účetnictví označena jinak. Není povinností příjemce dotace označovat dotaci UZ 13305, může zvolit jiný způsob označování (viz Doporučené postupy na www stránkách PK). !!!POZOR!!! V případě příspěvkových organizací Plzeňského kraje musí být UZ 13305 při účtování obou dotací z dotačního titulu dle § 101a použit (z důvodu vykazování vůči zřizovateli). Pro oddělené účtování obou dotací musí být použito jiné rozlišení (např. Záznamová jednotka).

Odpovědi na zaslané dotazy Budou pro rok 2018 navýšeny vyrovnávací platby (VP) v souvislosti s navýšením platů dle nařízení vlády č. 564/2006 Sb.? Výše VP pro rok 2018 bude stanovena na základě ukazatelů vzešlých z Analýzy nákladů a výnosů sociálních služeb v Plzeňském kraji, hodnoty ukazatelů pro výpočet VP (průměrné hodnoty pro daný druh služby) již byly navýšeny v souhrnu o 38,6 %: v souvislosti s potřebou zlepšení situace v oblasti personálního zajištění sociálních služeb a navýšení mzdových/platových nákladů v oblasti poskytování sociálních služeb byly vypočtené průměrné hodnoty u každého druhu sociální služby navýšeny shodně o 25 %. dále byly vypočtené průměrné hodnoty u každého druhu sociální služby navýšeny shodně o 3,6 % odpovídající předpokládané míře inflace navýšení o 10 % (respektive 20% u pobytových služeb) bylo provedeno rovněž u každého druhu sociální služby ve snaze umožnit poskytovatelům rozvoj jimi poskytovaných služeb.

Odpovědi na zaslané dotazy Jakým způsobem se má postupovat v případě  nedočerpání finančních prostředků na mzdy, tj. zda prvotně vyčerpat prostředky v rámci mimořádného kola a vratku provést v rámci dotace dle § 101a včetně dofinancování nebo vratku provést z mimořádného kola? Rozhodnutí, kterou dotaci bude v tomto případě příjemce vracet, je na příjemci dotace. Příjemce dotace může zvolit, které mzdové náklady bude krýt výnosy dané dotace. Pokud tedy zvolí např. časovou posloupnost, využije nejprve dotaci z mimořádného kola (vyplacení dotace říjen 2017) a vratka bude realizována z nevyčerpané dotace z dofinancování (vyplacení cca listopad 2017) Je ale možné rozhodnout se (pro zjednodušení administrace) vyčerpat dotaci z dofinancování (vyplacení cca listopad 2017), která bude účtována dohromady s dotací dle § 101a (vyplaceno březen a červen 2017). Nevyčerpaná pak zůstane dotace z mimořádného kola (vyplacení říjen 2017).

Odpovědi na zaslané dotazy Jsou uznatelným nákladem mzdové náklady ve formě odměn zdůvodněných tím, že se jedná o navýšení mezd na základě nařízení vlády? Jaká pravidla se budou vztahovat na tyto navýšené mzdy a odměny? Odměna jako součást mzdy/platu je uznatelným nákladem v rámci obou dotačních titulů dle § 101 („klasický“ dotační titul dle § 101a vč. dofinancování + mimořádné kolo dle § 101a). Odměna musí být vyplacena za činnosti v rámci poskytování základních činností sociální služby a musí být přiměřená. Jako odůvodnění odměny není možné uvést, že se jedná o jednorázovou odměnu nahrazující dlouhodobé navýšení mzdy v souvislosti s nařízením vlády č. 564/2006 Sb.

Odpovědi na zaslané dotazy U služby (pobytová forma) je stanovena nižší VP než v roce 2017 a vzhledem k valorizaci mezd bude tedy VP pro 2018 nedostačující. Současně je pro rok 2018 stanovena i nízká finanční podpora v rámci dotačního titulu dle § 101a. Už nyní víme, že u této služby bude v roce 2018 nedostatečné finanční zajištění. Jak a kdy bychom měli tento problém začít řešit? Ukazatel výše finanční podpory pro jednotlivé druhy sociálních služeb pro rok 2018 nebude navyšován. Pokud bude optimum finanční podpory vypočtené na základě tohoto ukazatele a následně přidělená dotace nízká, musí poskytovatel této služby hledat alternativní zdroj veřejných finanční prostředků. Výše vyrovnávací platby pro jednotlivé druhy sociálních služeb bude vypočtena na základě stávající zveřejněné hodnoty jednotlivých ukazatelů. V případě, že takto vypočtená výše VP nebude pro konkrétní službu dostačující, je možné v souladu se Zásadami požádat o její navýšení, a to nejdříve po ukončení 1. čtvrtletí roku 2018.

Odpovědi na zaslané dotazy Existuje možnost změny sledování čerpání rozpočtu dotace pouze v rozdělení na osobní a provozní náklady, tedy ne po jednotlivých položkách. Plzeňský kraj o této změně pro rok 2018 neuvažuje. Sociální služba je rozdělena na část služby financované z IP a na část služby, která je financovaná z dotačního titulu dle § 101a zákona o soc. službách. Je možné přidělit odměny pouze zaměstnancům, kteří se podílejí na poskytování části sociální služby financované z dotačního titulu dle § 101a? Je tento postup možný i v případě zaměstnance, který se podílí částí svého úvazku na poskytování obou částí služby?   Ano, je možné poskytnout odměny pouze v jedné z výše uvedených částí služby. Je ale nutné dbát na přiměřenost takto přidělených odměn s ohledem na danou situaci, místo a čas, kdy je odměna přidělována a zároveň je nutné, aby toto individuální přidělení odměn bylo náležitě zdůvodněno.

Odpovědi na zaslané dotazy Je uznatelným nákladem v rámci dotačního titulu dle § 101a zaměstnanecký benefit ve formě příspěvku na oběd? V případě že toto není možné, je možné alespoň účtovat tento náklad do nákladů sociální služby v rozsahu základních činností? Plnění sociálního charakteru (zaměstnanecký benefit) ve formě příspěvku na oběd je neuznatelným nákladem v rámci dotačního titulu dle § 101a s výjimkou, kdy je tvorba fondu k úhradě takového plnění sociálního charakteru pro zaměstnavatele povinná podle platných právních předpisů. V případě, kdy je tvorba fondu pro zaměstnavatele povinná dle právních předpisů, lze náklady na tvorbu fondu účtovat jako náklad sociální služby v rozsahu základních činností a hradit z dotace dle § 101a, v ostatních případech je lze účtovat jako náklad sociální služby v rozsahu základních činností, ale nelze je hradit z dotace dle § 101a.

Mgr. Magdaléna Uzlíková Bc. Denisa Krkoška Terelmešová Zpracovala: Mgr. Magdaléna Uzlíková Oddělení správní a realizace projektů Odbor sociálních věcí Krajský úřad Plzeňského kraje tel.: 377 195 401 e-mail: magdalena.uzlikova@plzensky-kraj.cz Další kontakty: Bc. Denisa Krkoška Terelmešová tel.: 377 195 012 e-mail: denisa.terelmesova@plzensky-kraj.cz