Typy krajiny podle vzhledu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy krajiny podle vzhledu
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Povrch české republiky
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
Jihočeský kraj Sídlo Jihočeského kraje je v Českých Budějovicích Počet obyvatel je asi Nejvyšší bod je Plechý 1378 m Tento kraj má 7 okresů Do.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor:Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Vady dřeva – trhliny, vady růstu, vady struktury dřeva VY_32_INOVACE_28_567 1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy.
Krušné hory Aneta Stehnová. Informace  Krušné hory, dříve též Rudohoří(německy Erzgebirge) jsou geomorfologických celek a pohoří podél česko-německé.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
VY_32_ INOVACE_ 13_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VÝZNAMNÁ MĚSTA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_39 Vlastní názvy Téma: Psaní velkých písmen Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV AUTOR: MGR. ADELHEIDA RYCKOVÁ NÁZEV:VY_32_INOVACE_08_PRVOUKA 3.R. TEMA: KRAJINA KOLEM NÁS ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
EU OPVK – III/2 – A2 – 8/35 – Rak Petr Předmět Zeměpis 7.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/
Vítejte v Jičíně!!!.
Spojené nádoby.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Českomoravská subprovincie
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Blanka Petlánová
Ještěd.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Člověk a jeho svět Vlastivěda
El Monasterio construido encima de un volcán
Povrch ČR.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Z - 8. ročník
Vypracoval: Petr Sobek
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Parametrické vyjádření roviny
Zeměpis – živé a neživé složky krajiny
ZIMNÍ SPORTY VY_32_INOVACE_09_03
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Neživá příroda vzduch a voda.
Název školy: Základní škola T. G
KRKONOŠE a PODKRKONOŠÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Rezistory a jejich řazení.
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
Karpaty. VY_32_INOVACE_03_Horopisné_celky_ČR_3 AUTOR: ROMAN BENČÁK ŠKOLA: ZŠ NOVÝ JIČÍN, TYRŠOVA 1.
Přírodní podmínky na území Slovácka
Stolová hora Svědecká hora
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Předpověď živelních pohrom
VY_32_INOVACE_Racek_ Hraze
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
8. Litosféra Zemská kůra.
P L I T V I C K Á J E Z E R A.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Pohybové zákony Vyjmenuj Newtonovy pohybové zákony
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Odkrývání obrázků – poznej místa
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vymezení VKP údolní niva
Transkript prezentace:

Typy krajiny podle vzhledu Krajina kolem nás Typy krajiny podle vzhledu

Podoba krajiny Podle vzhledu krajiny rozlišíme, zda náš domov leží v rovině, v pahorkatině nebo v horách.

Rovina Jedná se o rovnou, málo členěnou krajinu. Většinu krajiny pokrývají pole a louky, protékají jí řeky.

Pahorkatina Je to kopcovitá krajina. Na svazích kopců rostou lesy. Kolem jsou pole, louky a pastviny. Tvoří většinu povrchu České republiky.

Hory Jsou vyšší se strmějšími svahy. Oddělují je hluboká údolí. Budují se tu lanovky, sjezdové tratě a vleky.

Kopec vrchol svah (úbočí) úpatí

Krajina kolem nás Popiš krajinu svého bydliště. Zapiš si, jak lidé tuto krajinu využívají. V jaké krajině trávíš prázdniny? Vytvoř si koláž jednotlivých typů krajiny. Uprostřed si zakresli kopec a popiš jeho části. Zapiš si, jak člověk jednotlivé typy krajiny využívá. Kde se snáze obdělává pole? Kde se snáze jezdí na kole? Kam se vydávají turisté?