Neživá příroda - vzduch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Slunce, Země, Střídání dne a noci, ročních období
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Skupiny hudebních nástrojů
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
UKRAJINA A MOLDAVSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Národní divadlo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
BĚLORUSKO, LITVA, LOTYŠSKO A ESTONSKO
Vypracoval: Tomáš Svrčina
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Základní společenstva - lesy
Rozmanitost podmínek života na Zemi
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
KRAJ VYSOČINA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ekologie a ochrana přírody
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Různé podmínky života na Zemi
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Základní společenstva – skály a hory
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
Česká hymna a její tvůrci
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Prezentace – výklad učiva
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Neživá příroda - vzduch Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_03_NEŽIVÁ PŘÍRODA-VZDUCH Téma: ROZMANITOST PŘÍRODY Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Renáta Jehličková Vytvořeno dne 1. dubna 2012 Odpilotováno dne 16. dubna 2012 ve třídě IV.B Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací obor Přírodověda Tematický okruh Rozmanitost přírody Téma Neživá příroda – vzduch Klíčová slova atmosféra, sféry, ozón, UV paprsky, skleníkové plyny, globální oteplování, proudění vzduchu, vítr, síla větru, větrné mlýny, větrné elektrárny, kyslík, fotosyntéza

Vzduch Vzdušný (plynný) obal Země = atmosféra směs plynů (dusík ¾, kyslík 1/5, další plyny jen nepatrně např. oxid uhličitý + vodní pára a prachové částečky) Vzduch – není sice hmatatelný, ale je hmotný (lze ho zvážit) – je k Zemi připoután její přitažlivou silou Atmosféra – dělí se na vrstvy (sféry) s narůstající výškou řídne: ozón – důležitá vrstva atmosféry ve výšce kolem 30 km (zvláštní forma kyslíku) chrání život na Zemi před UV paprsky (od Slunce) Ozónovou vrstvu ničí skleníkové plyny (např. zplodiny z továren, výfukové plyny z automobilů) způsobuje globální oteplování

Vzduch V atmosféře dochází k proudění vzduchu (od slunečního záření zahřátý vzduch začne stoupat je lehčí než vzduch studený - na jeho místo proudí studený vzduch) tak vzniká vítr: síla větru se měří podle stupnice (12 stupňů - od vánku přes vichřici až po orkán) - lidé sílu větru využívají (větrné mlýny - dříve, větrné elektrárny) Nejdůležitější z plynů atmosféry – kyslík: všechny živé organismy ho dýchají vzniká fotosyntézou zelených rostlin Větrná elektrárna na Rovinech u Pcher, okres Kladno

Vzduch Troposféra – spodní část zemské atmosféry

Vzduch Odpovězte na otázky: Jak se nazývá vzdušný obal Země? Které důležité plyny jsou obsaženy v atmosféře? Je vzduch hmotný? Lze ho zvážit? Je pro udržení života na Zemi důležitý ozón? Proč? Co jsou to skleníkové plyny? Co je to globální oteplování a proč vzniká? Jak vzniká vítr? K čemu lidé sílu větru využívají? Proč je z atmosférických plynů nejdůležitější kyslík? Jak vzniká?

Mgr. Renáta Jehličková 1. dubna 2012 Určeno pro 4.ročník ANOTACE Výklad Popis složení zemské atmosféry, jejího dělení na sféry a vysvětlení důležitosti ozónu pro život na Zemi Seznámení s pojmem globální oteplování Vysvětlení vzniku větru, dělení jeho síly na jednotlivé stupně a popis způsobů jeho využití lidmi Praktické činnosti – odpovědi na otázky jako kontrola zapamatování si učiva

Použité zdroje Obrázky a webové stránky z internetu na hypertextových odkazech. Prezentace obsahuje animace. Výukový materiál doplňující učebnici: Dančák, Martin, Mgr., PhD.: Rozmanitost přírody: Člověk a jeho svět. Učebnice pro 4.a 5. ročník základní školy. Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství. Kollárovo nám. 7, 722 00 Olomouc, 2010. Modrá řada učebnic. ISBN 978-80-7230-227-7 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/Pchery_CZ_wind_farm_E_tower_017.jpg/220px-Pchery_CZ_wind_farm_E_tower_017.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4b/Meteotek08_atmosfera03.jpg/220px-Meteotek08_atmosfera03.jpg