Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_05_Opakování I Otázka číslo 1: Vážná hudba je : A) Označení pro evropskou hudební tradici a hudební formy z níOznačení pro evropskou hudební.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Číslo a název šablony klíčové aktivity
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Madrigal a Fuga.
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Francouzská hudba Ema Veselá, tercie.
Renesance 14. – 16. století.
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_07_Počátky hudby TémaPočátky hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_06_HV8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_03_Periodizace dějin hudby TémaPeriodizace dějin hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Hudební renesance v Čechách
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Hudba ve středověku ( 4. – 15. stol.).
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner Název VY_32_INOVACE_49_Ranný evropský vícehlas Téma Polymelodický sloh (počátky renesance) Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2803

Raný evropský vícehlas Polymelodický sloh – počátky RENESANCE

Anotace Prezentace je určena žákům 6. a 7. tříd. Žáci se zde seznamují s počátky renesanční hudby. Je nastíněn typ hudby, který v této době vznikal a základní představitelé renesanční hudby. Součástí prezentace je i tajenka s hesly, se kterými se žák v průběhu vyučovacích hodin seznámil.

Otázky k tajence 1. Středověký husitský zpěv 2. Pravěký jednoduchý hudební nástroj 3. Čínský hudební nástroj 4. Papež (jméno), který sjednotil gregoriánský chorál 5. Kontrabas 6. Řeka, kterou se nechal inspirovat Bedřich Smetana 7. Večerní písně 8. Závěr skladby – písně 9. Nejmenší smyčcový nástroj

Tajenka 1   2 3 4 5 6 7 8 9

Tajenka - vyluštění 1 CH O R Á L 2 K M E N 3 G 4 Ř H 5 B A S 6 V T 7 D 8 C 9 U

Počátky renesance 15. – 16. století Renesance představuje vyvrcholení polymelodického slohu a navázala na francouzskou Ars novu. Jedná se převážně o územní oblast dnešního Holandska, Belgie, Lucemburska a severní části Francie. Dochází k velkému rozmachu (hospodářský rozmach, objevné plavby – 1492 objevení Ameriky Krištofem Kolombem), lidského myšlení a ideálů.

Charakteristické znaky renesance Toto období je někdy označováno jako franko-flámská epocha, nebo období nizozemských škol (uvádí se 3. – 5. generací nizozemských škol). Je kladen důraz na zpívanou formu hudby, oproti hudbě instrumentální. (Tzv. typ a capella).

Oblíbené formy renesance 1. Mše – je chápána jako cyklus motetů (Missa parodia, Missa sine nomine – bezejmenná, Diskantová mše). 2. Conduktus 3. Motetus 4. Chanson – lidovější obdoba motetu Toto období je nazýváno (označeno) jako „ZLATÝ VĚK KONTRAPUNKTU“.

Představitelé renesance Guillaume Dufay Jean Ockeghem Josguin Despres Clement Janeguin Giovanni Pierluigi da Palestrina Orlando di Lasso

Seznam použité literatury a internetové odkazy CMÍRAL, Adolf. Heslo: Hudební novověk – Nizozemská škola In: Základní pojmy hudební. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění. 1957. str. 211 - 217. MIHULE, Jaroslav. KOVAŘÍK, Vladimír. Heslo: Hudba epochy renesance. In: Hudební výchova II., hudba a její svět. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1985. str. 282 - 290. Tajenka – viz. autor práce