Zkušenosti z institucionální akreditace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Zajišťování kvality vzdělávací činnosti pomocí výsledků učení Seminář IMPULS Praha
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Naplněnost Centrálního registru administrativních budov (CRAB) ÚŘAD PRO ZASTUPOVÁNÍ STÁTU VE VĚCECH MAJETKOVÝCH.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Úloha bodového systému
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Logistika a Supply Chain Management
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Setkání zaměstnanců FHS
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Gymnasium Jižní Město Praha
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Obecné výklady o důkazech
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Život bez střeva , Praha.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Trendy geologických prací ložiskového průzkumu v letech
Personální zabezpečení SP
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Zkušenosti z institucionální akreditace Vladimíra Dvořáková

Naplnění obecného zájmu – rozvoj kvality Mechanismy komunikace při institucionální akreditaci Fakticky neexistující mechanismy komunikace mezi předsedou a místopředsedy pro jednotlivé oblasti (pouze formy písemných podkladů) Fakticky neexistující mechanismy komunikace mezi místopředsedy navzájem (postižení určitých obecnějších problémů ve fungování instituce) Fakticky neexistující mechanismy komunikace předsedy, případně místopředsedů (v případě nejasností) s Radou – rozhoduje bez možnosti položit doplňující otázky Fakticky neexistující mechanismy komunikace Rady s žadateli o institucionální akreditaci – neúčastní se projednávání na zasedání Rady

Naplnění obecného zájmu – rozvoj kvality Dopady z hlediska rozvoje kvality vysokých škol Školy mají minimální zpětnou vazbu (splněno /s výhradou/ nesplněno), Chybějí závěrečná doporučení závěr je koncipován čistě administrativně z hlediska získání či nezískání akreditací nelze formulovat doporučení propojující dílčí problémy, varování před určitými trendy v rozporu s mezinárodními trendy (vnitřní i vnější podněty pro rozvoj) Statický přístup – neodráží a nediskutují se strategie, koncepce rozvoje v návaznosti na již uskutečňované činnosti

Naplnění obecného zájmu – rozvoj kvality Dopady na postavení Rady a jejího vlivu na rozvoj kvality Institucionální akreditace by měla být prostorem pro sjednocování pohledů členů Rady, komunikace s hodnotiteli i s žadateli, hlubší vhled do problematiky vysokých škol (NAÚ má pravomoc i upozorňovat na problémy MŠMT) Dojem spíše administrativního schvalování Bez formulování doporučení – do budoucna bude obtížné hodnotit, kam a jakým směrem se škola vydala a proč Dle ESG má agentura provádět "tematickou analýzu" - provádět analýzy na úrovni vysokoškolského systému a publikovat tato zjištění o stávající praxi, trendech a problémech, přičemž zjištění mohou přispět k reflexi a úpravě vysokoškolských politik a procesů na národní úrovni - institucionální akreditace by měla být ideální příležitost dobrat se do hloubky těchto problémů a trendů jako podkladů pro systémovou analýzu

Hodnotící komise - podkladové materiály Povaha, rozsah a struktura vzdělávací činnosti uskutečňované vysokou školou v dané oblasti vzdělávání odpovídá popisu této oblasti vzdělávání uvedenému v nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství, vydaném podle § 44a odst. 3 zákona o vysokých školách. Cíle, obsah a organizace studia v rámci dané oblasti vzdělávání jsou v souladu s posláním a strategickým záměrem vysoké školy a ostatními strategickými dokumenty vysoké školy. Nelze posoudit - nejsou k dispozici konkrétní studijní plány (většinou uváděny jen názvy oborů)

Hodnotící komise - podkladové materiály Tvůrčí činnost související s danou oblastí vzdělávání odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání, pro niž vysoká škola žádá institucionální akreditaci….. Zapojení vysoké školy do činnosti zahraničních a zvláště mezinárodních odborných organizací a do mezinárodních výzkumných projektů odpovídají charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání, pro niž vysoká škola žádá institucionální akreditaci. Vysoká škola předkládá zhodnocení nejvýznamnějších aktivit vysoké školy v tvůrčí činnosti za posledních pět let v oblasti vzdělávání, pro kterou vysoká škola žádá o institucionální akreditaci. Problém hodnocení – někdy neúplné, nekonkrétní údaje (osoby řešitelů, uváděny publikace pracovníků na minimální úvazek či působící mimo oblast)???

Hodnotící komise - podkladové materiály Celková struktura personálního zajištění výuky… a) úroveň kvality dané oblasti vzdělávání jako celku a jejího rozvoje, b) garantování studijních programů v této oblasti a c) zabezpečení výuky těchto studijních programů. Nelze objektivně posoudit Chybějí studijní plány s vyučujícími profilujících předmětů (zjištění, kdo skutečně učí) Garanti – (v tuto chvíli jsou plánované změny garantů)

Hodnotící komise - podkladové materiály Mezinárodní působení vysoké školy mající vztah k dané oblasti vzdělávání, zejména zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků, integrace možnosti zahraničních mobilit do studia ve studijních programech, a předpoklady pro uskutečňování těchto činností odpovídají charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání, pro niž vysoká škola žádá institucionální akreditaci. Podklady většinou odpovídající Dalo se diskutovat i na místě

Hodnotící komise - podkladové materiály Spolupráce s praxí týkající se vzdělávací činnosti odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání, pro niž vysoká škola žádá institucionální akreditaci. Nelze posoudit kvalitu – chybějící podklady o organizaci praxí, supervizi, zodpovědné osobě, průběhu, zpětné vazby Prostory, knihovny atd. to lze ověřovat na místě – není problém

Co chybí a nehodnotí se Nikde se nehodnotí kvalita vzdělávací činnosti. Hodnotící komise se nevyjadřuje k: Kvalifikačním pracem (nejsou k dispozici) Kreditový systém, studijní zátěž, přímá a nepřímá výuka (nejsou studijní plány) Propojenost kvalifikačních prací s výzkumy (magisterské, doktorské studium) či zapojení studentů do výzkumu

Sestavování komisí a nedostatek hodnotitelů Současné období – velmi náročné na množství hodnocení, nedostatek hodnotitelů a neochota zapojit se do hodnocení Výběr hodnotitelů – zbytečně omezen kritérii („administrativní“ zkušeností, nikoli odbornou kvalitou) Institucionální akreditace - pro oblast stačí čtyřčlenná komise „Běžná akreditace“ – nutnost sedmičlenné komise (často mimo obor) Podklady a formuláře na stanoviska – uživatelsky nepřátelské (excel, pdf. – obtížně se kopíruje a přenáší, což je nutné při přípravě hodnocení a pro program návštěvy na místě) Nutnost žádat další informace

Zkušenosti z institucionální akreditace Děkuji Vám za pozornost