Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35 Země I. Vlastivěda – Krajina 4. ročník Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: KRAJINA AUTOR: Mgr. Hanzlíková Jana STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 11. 4. 2011. Žáci si pomocí pracovního listu osvojí druhy krajiny. VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Vlastivěda KLÍČOVÉ KOMPETENCE: Kompetence k učení – vzbuzujeme u žáků vlastní zájem o předmět Kompetence komunikativní – využíváme ve výuce návodné otázky, rozhovor, rozvíjíme u žáků slovní zásobu Kompetence sociální, personální – pěstujeme u žáků zdravé sebevědomí, vytváříme ve třídě příznivou atmosféru, dle potřeby pomáháme žákům při činnosti Kompetence občanské – dbáme na základní pravidla slušného chování Kompetence pracovní - vedeme žáky k využívání vlastních zkušeností, dbáme na důslednost dokončení úkolu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Český jazyk, výtvarná výchova, přírodopis OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Místo, kde žijeme – znát region, ve kterém bydlím, umět správně určit druh krajiny. TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: Praktická škola 4. ročník
Krajina Pojmenuj druhy krajiny. 1. Rozhlédni se kolem sebe a popiš krajinu svého okolí. Použij vhodná slova z nabídky: nížina vysočina pahorkatina vrchovina hornatina lesnatá bezlesá venkovská městská 2. U kopce jsou chybně uvedeny názvy jeho částí. Oprav je.
Odkazy a citace Obrázky : MATOUŠKOVÁ, Alena, Božena ŠMOLÍKOVÁ a Stanislav MIRVALD. Vlastivěda: Pracovní sešit pro čtvrtý ročník zvláštní školy. třetí. Praha 5- Zbraslav: Septima, s.r.o., 2001, s. 17. ISBN 80 - 7216 - 039 - 7.