Ministerstvo životního prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Voda jak ji neznáme Povolení k nakládání s vodami k Ing. Jana Zmeškalová.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Chráněná území ČR Vypracoval Mgr. Pavel Daněk. Chráněná území Chráněná území jsou místa, kde jsou přírodní složky uchovávány v co nejpřirozenějším stavu.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
II. TÉMA Platné právní předpisy na ochranu dřevin rostoucích mimo les a povolování kácení (metodiky, ČSN, dohody)
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Pojem přeměna obchodní společnosti
Ochrana přírody a krajiny
Státní organizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Zpráva o uplatňování ÚP
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Stavební uzávěra základní informace
Název vzdělávacího materiálu
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Název projektu: Moderní škola
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Zákon o lesích (lesní zákon) č. 289/1995 Sb.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Seminář s krajskými úřady
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Správa sociálního zabezpečení
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Obecné výklady o důkazech
Zpráva o uplatňování územního plánu
Majetkoprávní vztahy a ochrana životního prostředí
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Pozemkové úpravy.
Přehled nejdůležitějších novinek
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zákon č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
STAVEBNÍ ZÁKON.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Vodní plochy jako VKP z pohledu práva
Velkokapacitní skleníky
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
AktuálnĚ z odpadů a oběhového hospodářství z pohledu MŽP
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Územní plán s prvky regulačního plánu
PŘÍLEŽITOSTI NOVÉ KRAJINY
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Trendy geologických prací ložiskového průzkumu v letech
Transkript prezentace:

Ministerstvo životního prostředí VÚ Brdy, 11. srpna 2011 Ochrana Brd po zrušení vojenského újezdu pohledem ministerstva životního prostředí Ministerstvo životního prostředí

Brdy – vojenský újezd co o lokalitě víme? Od roku 1927, kdy zde byla založena Dělostřelecká střelnice, je území intenzivně využíváno k vojenským účelům, především jako dělostřelecká a letecká střelnice. Vojenský újezd Brdy zde funguje od roku 1950 (v roce 1952 byl rozšířen na stávající rozlohu více než 260 km2). Způsob využití této lokality umožnil zachovat souvislou neurbanizovanou krajinu o mimořádně velké rozloze se svéráznými horskými ekosystémy.

Brdy – vojenský újezd proč musíme zajistit ochranu Brd? Území Brd s podhorským a horským charakterem je velmi svébytné a cenné a je biogeograficky i geneticky svázáno se Šumavou, s kterou je propojeno Plánickým hřebenem. V lokalitě stávajícího vojenského újezdu je již nyní vymezeno několik evropsky významných lokalit (EVL), jejichž ochrana je smluvně zajištěna Újezdním úřadem vojenského úřadu Brdy. Po zrušení vojenského újezdu je nezbytné zajistit na jedné straně kontinuitu současně prováděných opatření a na straně druhé ochránit unikátní území před nekontrolovatelným urbanismem.

Další osud Brd jaké jsou možnosti využití a ochrany Brd? Z hlediska charakteru území nepřichází do úvahy kategorie národní park, je však možné uvažovat o vyhlášení CHKO na území vojenského újezdu (odpovídající rozloha i potřeba atypického managementu). Pro zvolení optimálního režimu ochrany je nezbytné provedení podrobných šetření v lokalitě a především široká diskuse se všemi dotčenými stranami.

Další osud Brd co znamená vyhlášení CHKO? CHKO definuje zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny (dále jen zákon) následovně: „Rozsáhlé území s harmonicky utvářenou krajinou, charakteristicky vyvinutým reliéfem, významným podílem přirozených ekosystémů lesních a trvalých travních porostů, s hojným zastoupením dřevin, popřípadě s dochovanými památkami historického osídlení“. CHKO je nutné chápat na jedné straně jako „značku“ zvýšeného rekreačního potenciálu, na straně druhé však jako určité omezení hospodářských i občanských aktivit: Základní ochranné podmínky definuje zákon, omezení a zákazy jsou odstupňované podle zonace (3-4 zóny), konkrétní ochranné podmínky stanovuje předpis, kterým je CHKO vyhlášena (nařízení vlády).

Další osud Brd co znamená vyhlášení CHKO? Základní ochranné podmínky CHKO dle zákona: Na celém území CHKO je zakázáno (mimo souhlasu orgánu přírody = správy CHKO): zneškodňovat odpady, tábořit a rozdělávat ohně, vjíždět a setrvávat s motorovými vozidly a obytnými přívěsy mimo silnice a místní komunikace a vyhrazená místa, povolovat nebo uskutečňovat záměrné rozšiřování geograficky nepůvodních druhů rostlin a živočichů, používat otrávených návnad při výkonu práva myslivosti, stavět nové dálnice, sídelní útvary a plavební kanály, pořádat automobilové a motocyklové soutěže, provádět chemický posyp cest, měnit dochované přírodní prostředí v rozporu s bližšími podmínkami ochrany CHKO.

Další osud Brd co znamená vyhlášení CHKO? Základní ochranné podmínky CHKO dle zákona: Na území první zóny CHKO je dále zakázáno: umisťovat a povolovat nové stavby, povolovat a měnit využití území, měnit současnou skladbu a plochy kultur, nevyplývá-li změna z plánu péče o chráněnou krajinnou oblast, hnojit pozemky, používat kejdu, silážní šťávy a ostatní tekuté odpady, těžit nerosty a humolity.

Další osud Brd co znamená vyhlášení CHKO? Základní ochranné podmínky CHKO dle zákona: Na území první a druhé zóny CHKO je dále zakázáno: hospodařit na pozemcích mimo zastavěná území obcí způsobem vyžadujícím intenzivní technologie, zejména prostředky a činnosti, které mohou způsobit podstatné změny v biologické rozmanitosti, struktuře a funkci ekosystémů anebo nevratně poškozovat půdní povrch, používat biocidy, měnit vodní režim či provádět terénní úpravy značného rozsahu, zavádět intenzivní chovy zvěře, například obory, farmové chovy, bažantnice, pořádat soutěže na jízdních kolech mimo silnice, místní komunikace a místa vyhrazená se souhlasem orgánu ochrany přírody.

Další osud Brd jak probíhá proces vyhlášení CHKO? Příprava podkladů: návrh na vyhlášení, návrh zonace (I.-IV. zóna), návrh plánu péče (podklady AOPK). Předjednání záměru se samosprávami před vlastním vyhlašovacím procesem analogicky jako Máchův kraj a Křivoklátsko. Oznámení návrhu záměru vyhlásit CHKO obcím a všem dotčeným vlastníkům v navržené I. a II. zóně (lhůta 90 dní pro námitky/výhrady). Vypořádání námitek obcí a vlastníků ve správním řízení (do 60 dní). Projednání návrhu v mezirezortním připomínkovém řízení (lhůta 30 dní pro připomínky resortů). Vytvoření nařízení Vlády a jeho projednání ve vládě. Úprava zákona, zřízení nového správního úřadu – Správa CHKO.

Další osud Brd shrnutí možnosti ochrany Brd formou CHKO Předpokládaná časová náročnost procesu vyhlášení CHKO je cca 2-3 roky, přičemž s procesem je možné začít ještě v době působnosti vojenského újezdu v lokalitě. CHKO je známkou turisticky atraktivní oblasti, současně však představuje rovněž nemalé zásahy do ekonomických činností i občanských aktivit, kdy podle stupně ochrany v té které zóně jsou některé činnosti zcela zakázány, popř., podmíněny souhlasem příslušného orgánu ochrany přírody a krajiny (správa CHKO).

Další osud Brd závěrem MŽP je připraveno diskutovat s představiteli místních samospráv, občany, podnikateli a dalšími subjekty a na základě takovéto široké diskuse zvolit optimální režim ochrany této lokality. Naším cílem je efektivní ochrana jedinečného území při zachování možností jeho dalšího společensko- ekonomického rozvoje.

Děkuji za pozornost