Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace
Která dýně roste?
Použité odkazy Klipart z office.microsoft.com
Metodický pokyn Integrovaný blok: Dítě a jeho psychika Popis Žáci aktivně vyhledávají výstup na základě zadaného úkolu Očekávání a cíle Děti se orientují v početních dovednostech větší x menší, více x méně Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č. 1 – žáci mají k dispozici magnetickou tabuli a stejnou zeleninu, jako je na snímku, porovnávají, které zeleniny je více a které méně za pomocí magnetů. Na snímku označí všechny dýně. Snímek č. 2-10 – žáci dle zadání vyberou odpovídající dýni, která je přesune na další snímek, ze kterého pokračují šipkou v kroužku Snímek č. 11 – žáci vyberou kolečko před záhonem, kde dýně roste, od nejmenší po největší Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je zpřehlednit početní operace Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme obrázek rajčete Na magnetickou tabulku č. 2 připevníme nebo namalujeme obrázek dýně Na magnetickou tabulku č. 3 připevníme nebo namalujeme obrázek okurku Na magnetickou tabulku č. 4 připevníme nebo namalujeme obrázek papriku Na magnetickou tabulku č. 5 připevníme nebo namalujeme obrázek fazole Na magnetickou tabulku č. 6 …. připevníme ….. Žáci k obrázku připojují stejný počet magnetek a pak obrázky porovnávají Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Porovnat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla (např. od nejmenšího k největšímu; poznat, co do skupiny nepatří), třídit předměty minimálně dle jednoho kritéria (např. roztřídit zeleninu dle druhu) Orientovat se v číselné řadě 1 – 10, vyjmenovat ji, porovnat, že 5 je více než 4, chápat číslo jako počet prvků Jednoduchý problém vyřešit samostatně i ve spolupráci s kamarády Zacházet s předměty digitální technologie Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.