Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.7.B.18_synonyma_homonyma_ antonyma_odborne_nazvy.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_1 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.11 Ročník1. ročník.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Chování spotřebitele: užitečnost, poptávka
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vznik střídavého proudu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_19.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Tržní rovnováha a efektivnost
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.09_SLOVA JEDNOZNAČNÁ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Hospodářský cyklus VY_32_INOVACE_40_814
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní vlastnosti funkcí – omezenost funkce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
TRŽNÍ EKONOMIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Sýbková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Název projektu: ICT ve výuce
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.13_principy_trzniho_hospodarstvi Název: Principy tržního hospodářství Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: 13.3. 2012 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)

PRINCIPY TRŽNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

TRH OBLAST EKONOMIKY, KDE SE STŘETÁVÁ NABÍDKA A POPTÁVKA A VZNIKÁ ZDE CENA SLEDUJE SE STRANA NABÍDKY I POPTÁVKY – JEJICH ZÁJMY  PŘISPÍVÁ K VYROVNÁVÁNÍ SPOTŘEBY A VÝROBY

TRŽNÍ HOSPODÁŘSTVÍ  NUTNÁ KONKURENCE (JINAK MONOPOLY = JEDINÝ DODAVATEL ZBOŽÍ NA TRHU, VOLNĚ STANOVUJE CENY I KVALITU) ZISK = MĚŘÍTKO PRO ÚSPĚŠNOST EKONOMICKÉ ČINNOSTI

NABÍDKA SOUHRN VŠECH ZAMYŠLENÝCH PRODEJŮ, SE KTERÝMI PŘICHÁZÍ SUBJEKTY NA TRH PŘI RŮZNÝCH CENÁCH

POPTÁVKA SOUHRN VŠEHO ZBOŽÍ, KTERÉ JSOU ZÁKAZNÍCI OCHOTNI KOUPIT ZA PŘÍSLUŠNOU CENU MUSÍ BÝT PODLOŽENA DISPONIBILNÍMI PENĚŽNÍMI PROSTŘEDKY

Jak se nazývá měřítko pro úspěšnost ekonomické činnosti? monopol poptávka trh nabídka zisk konkurence

POUŽITÉ ZDROJE Emmert, F. a kol.: Odmaturuj ze společenských věd. Brno: DIDAKTIS, 2004. ISBN 80-86285-68-5. Str. 87 - 91. http://www.fxstreet.cz/img/web/eurgbp_0527.jpg http://www.lubor.sk/archiv/2006/11 20/16/zisk.gif http://www.autoeiman.cz/images/nabidka.jpg http://www.sixt.cz/ http://www.clo-hb.cz/img/poptavka.jpg http://www.ipoptavka.cz/fotky_poptavky/219.jpg http://www.ipoptavka.cz/fotky_poptavky/287.jpg

METODIKA Nejprve vyložíme principy tržního hospodářství a jednotlivé pojmy. Potom zkusíme zodpovědět jednoduché otázky. Žáci si zapíšou podstatné do sešitu. Pokusíme se debatovat o zákonitostech trhu a vysvětlit, co je žákům nejasné.