Nové, připravované a aktualizované metodické pokyny a sdělení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Evidence územně plánovací činnosti systém ILAS
Porada pracovníků měst a obcí Královéhradeckého kraje vykonávajících agendu na úseku územního plánování a stavebního řádu část územní plánování 18. prosince.
Pořizování územního plánu (vztah k dotčeným orgánům)
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Nástroje územního plánování
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Problematika zavedení věcného břemene do KN
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
Územního plánování na obcích v roce 2007 setkání tajemníků obcí Karlovarského kraje KÚKK, ORR, odd. územního plánování, Jana Kaválková.
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Novela stavebního zákona
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Územně analytické podklady správních obvodů obcí s rozšířenou působností v území Jihomoravského kraje třetí / čtvrtá úplná aktualizace Územně analytické.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování Územně analytické podklady obcí Třetí úplná aktualizace Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s úřady územního plánování.
Příklad k metodickému pokynu porada ÚÚP
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Porada pro ÚÚP dne Poznatky z oblasti ÚPČ Ing. Gabriela Šípková Krajský úřad Libereckého kraje Odbor územního plánování a stavebního řádu.
4. úplná aktualizace územně analytických podkladů ORP 1.
Koordinace územních plánů a pozemkových úprav Ing. Jan Kaiser – Státní pozemkový úřad – Pobočka Domažlice.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Veřejnoprávní smlouvy
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Kontroly ÚPČ – r / MěÚ Lovosice 04/ MěÚ Litoměřice
Lhůta pro pořízení územní studie
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Umisťování staveb.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
4. úplná aktualizace územně analytických podkladů ORP
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_STAVEBNÍ.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
územního plánování na obcích v roce 2007
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Porada s tajemníky obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR INFORMACÍ.
Vybrané aktuální metodiky MMR a ÚÚR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Transkript prezentace:

Nové, připravované a aktualizované metodické pokyny a sdělení Mgr. Pavel Machata Ing. arch. Lucie Poláková Porada s KÚ a MHMP, Malenovice, 25. 5. 2018

Společný pokyn ČUZK a MMR pro spolupráci katastrálních úřadů, stavebních úřadů a úřadů územního plánování při revizi katastru nemovitostí ve znění dodatku č. 1 03/2017 Společný pokyn ČUZK a MMR 02/2018 Dodatek č. 1 03/2018 Společný pokyn ČUZK a MMR ve znění dodatku č. 1 http://www.mmr.cz/getmedia/163c8192-9eb8-4f63-9522-6e10dcedacf3/Spolecny-pokyn_uplne-zneni_1-3-2018.pdf.aspx?ext=.pdf

Společný pokyn ČUZK a MMR ve znění dodatku č. 1 Pokyny pro spolupráci katastrálních úřadů (KÚ), SÚ a ÚÚP při revizi KN, Spolupráce KÚ s SÚ a ÚÚP může zásadním způsobem pozitivně ovlivnit výsledek revize KN, Povinnými předměty revize jsou hranice pozemků, obvody budov a vodních děl, druh pozemku, způsob využití pozemku, typ stavby a způsob využití stavby, Informaci o plánu revizí na každý rok předává KÚ dohodnutým způsobem, v dohodnutém předstihu příslušnému SÚ a ÚÚP. Návrhy na sloučení parcel nevyhovujících definici obsažené v § 2 písm. a) KZ předává KÚ k vyjádření ÚÚP v případech, kdy obec dosud nezajistila zveřejnění úplného znění ÚP nebo RP podle čl. II bodů 6. a 7. zákona č. 225/2017 Sb. ÚÚP se vyjádří, zda navrhované sloučení parcel nevyhovujících definicím pozemku a parcely podle KZ není v rozporu s ÚP nebo s RP RÚIAN – Registr územní identifikace, adres a nemovitostí § 2 katastrálního zákona (256/2013) Vymezení pojmů Pro účely tohoto zákona se rozumí a) pozemkem část zemského povrchu oddělená od sousedních částí hranicí územní jednotky nebo hranicí katastrálního území, hranicí vlastnickou, hranicí stanovenou regulačním plánem, územním rozhodnutím, společným povolením, kterým se stavba umisťuje a povoluje, veřejnoprávní smlouvou nahrazující územní rozhodnutí, územním souhlasem nebo hranicí danou schválením navrhovaného záměru stavebním úřadem, hranicí jiného práva podle § 19, hranicí rozsahu zástavního práva, hranicí rozsahu práva stavby, hranicí druhů pozemků, popřípadě rozhraním způsobu využití pozemků, b) parcelou pozemek, který je geometricky a polohově určen, zobrazen v katastrální mapě a označen parcelním číslem,

Společný pokyn ČUZK a MMR - změny po novele SZ ve vztahu k úřadům územního plánování bod 5. písm. c) Katastrální úřad předá úřadu územního plánování v případech, kdy obec dosud nezajistila zveřejnění úplného znění územního plánu nebo regulačního plánu podle čl. II bodů 6. a 7. zákona č. 225/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, návrhy na sloučení parcel nevyhovujících definici obsažené v § 2 písm. a) katastrálního zákona k vyjádření; v případě vyjádření úřadu územního plánování, že navrhované sloučení není v rozporu s územním plánem nebo s regulačním plánem, nebo v případě, že se úřad územního plánování ve lhůtě 30 dnů nevyjádří nebo na základě vlastního takového zjištění katastrálním úřadem v případě zveřejněného úplného znění územního plánu nebo regulačního plánu podle čl. II bodů 6. a 7. zákona č. 225/2017 Sb., provede katastrální úřad sloučení parcel. Čl. II zákona č. 225/2017 Sb. Přechodná ustanovení 6. Obec, pro kterou byl vydán územní plán nebo regulační plán přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, zajistí zveřejnění úplného znění této dokumentace do 30. června 2018. Pokud nebyla vydána žádná změna této dokumentace, zveřejní vydaný územní plán nebo vydaný regulační plán. 7. Obec, pro kterou byl vydán územní plán obce, územní plán sídelního útvaru, územně plánovací dokumentace zóny nebo jejich změna přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, zajistí zveřejnění úplného znění této dokumentace do 30. června 2018; to neplatí, pokud k uvedenému datu bylo zahájeno řízení o nové územně plánovací dokumentaci, která má původní dokumentaci nahradit a není pořizována změna původní dokumentace.

Společný pokyn ČUZK a MMR - změny po novele SZ ve vztahu k úřadům územního plánování bod 7. Úřad územního plánování se vyjádří, zda navrhované sloučení parcel nevyhovujících definicím pozemku a parcely podle § 2 písm. a) a b) katastrálního zákona, které katastrální úřad v případě, že obec dosud nezajistila zveřejnění úplného znění územního plánu nebo regulačního plánu podle čl. II bodů 6. a 7. zákona č. 225/2017 Sb., předá úřadu územního plánování dohodnutým způsobem (zpravidla v elektronické verzi ve strojově čitelném formátu), není v rozporu s územním plánem nebo s regulačním plánem. bod 8. Tento pokyn nabývá účinnosti dnem 1. března 2018.

Metodické sdělení MMR k zveřejňování a ukládání územních a regulačních plánů, jejich změn a zprávy o uplatňování územního plánu zveřejněno 5. 4. 2018 (nahrazuje obdobné sdělení z 12/2014) http://www.mmr.cz/cs/Ministerstvo/Stavebni-pravo/Stanoviska-a-metodiky/Stanoviska-odboru-uzemniho-planovani-MMR/2-Uzemne-planovaci-dokumentace-a-jejich-zmeny/Zverejnovani-a-ukladani-uzemnich-a-regulacnich-(1)

MS - zveřejňování a ukládání ÚP a RP, jejich změn a zprávy o uplatňování ÚP MS ve věci aplikace § 165 odst. 1 a 3 SZ řeší zejména činnosti pořizovatele po vydání ÚP, RP a jejich změn, po vydání úplného znění ÚP a RP plánu a po schválení zprávy o uplatňování ÚP. shrnuje požadavky na jejich ukládání a zveřejňování, včetně zveřejňování na internetu, popisuje možnosti nahlížení do těchto dokumentů a jejich dokladové dokumentace. § 165 odst. 1 SZ Územní plán, regulační plán a jejich změny, včetně dokladů o jejich pořizování, ukládá pořizovatel u obce, pro kterou byly pořízeny; územní plán, regulační plán a úplné znění této územně plánovací dokumentace po vydání její změny opatřené záznamem o účinnosti poskytuje stavebnímu úřadu, úřadu územního plánování a krajskému úřadu, jemuž se uvedená dokumentace poskytuje rovněž v elektronické verzi ve strojově čitelném formátu. odst. 3 SZ Pořizovatel zajistí zveřejnění způsobem umožňujícím dálkový přístup územního plánu, regulačního plánu, jejich změny, úplného znění této územně plánovací dokumentace po vydání její změny a údaje o místech, kde je možné do této územně plánovací dokumentace a do její dokladové dokumentace nahlížet; toto oznámí dotčeným orgánům neuvedeným v odstavci 1 jednotlivě. Pořizovatel rovněž zveřejňuje způsobem umožňujícím dálkový přístup zastupitelstvem obce schválenou zprávu o uplatňování územního plánu.

MS - zveřejňování a ukládání ÚP a RP, jejich změn a zprávy o uplatňování ÚP Změny v právní úpravě výslovně se upravuje ukládání a zveřejňování i u změn ÚP, RP, krajskému úřadu se ÚP, RP a jejich úplné znění poskytuje rovněž v elektronické verzi ve strojově čitelném formátu poskytuje se rovněž úplné znění po změně ÚPD pořizovatel zajistí zveřejnění způsobem umožňujícím dálkový přístup nejen údajů o ÚP a RP, ale rovněž samotného ÚP, RP, jejich změny a úplného znění

Nové metodické sdělení MMR a MŽP k vyjádření úřadu územního plánování podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí Sdělení se týká aplikace požadavků podle příloh k zákonu č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na ŽP, ve znění pozdějších předpisů Příloha č. 3, část H (Náležitosti oznámení) Příloha č. 3a, část „Přílohy“ (Oznámení podlimitního záměru) Příloha č. 4, část H (Náležitosti dokumentace) Přílohy č. 3, 3a, 4 zákona č. 100/2001 Sb. Vyjádření příslušného úřadu územního plánování k záměru z hlediska územně plánovací dokumentace – k oznámení (3) a k oznámení o podlimitním záměru (3a) Vyjádření příslušného úřadu územního plánování k záměru z hlediska územně plánovací dokumentace (ke skutečnostem jiným a novým vzhledem k oznámení) – k dokumentaci (4)

MS Vyjádření ÚÚP podle zákona o posuzování vlivů na ŽP Povinnou přílohou oznámení, oznámení podlimitního záměru a dokumentace je „Vyjádření příslušného úřadu územního plánování k záměru z hlediska územně plánovací dokumentace“. Vyjádření ÚÚP musí obsahovat především informaci o tom, zda záměr je či není v souladu s ÚPD Vyjádření ÚÚP vydávané podle příloh k zákonu o posuzování vlivů na ŽP není závazným stanoviskem podle § 96b SZ Vyjádření je úkonem podle části čtvrté SŘ

MS Vyjádření ÚÚP podle zákona o posuzování vlivů na ŽP Příslušným správním orgánem k vydání vyjádření k oznámení, oznámení podlimitního záměru a dokumentaci je podle zákona o posuzování vlivů obecní úřad obce s rozšířenou působností, úřad územního plánování. Je-li záměrem je dotčeno více správních obvodů obecních úřadů ORP, vydává každý ÚÚP vyjádření na tu část záměru, která zasahuje do jeho správního obvodu. Krajské úřady nejsou úřady územního plánování – nemají zákonné zmocnění, aby se vyjadřovaly k oznámení, oznámení podlimitního záměru a dokumentaci podle zákona o posuzování vlivů.

Směrnice o unikání výronů metanu z územně plánovací dokumentace MMR ve spolupráci s ČBÚ vydalo v roce 2004 směrnici k vyznačování nebezpečných území z hlediska neřízených plošných výstupů metanu v ÚPD pro území ostravsko-karvinské oblasti Směrnice zastarala a její účel (určit postup poskytování a zapracování údajů o nebezpečných územích) plně nahrazena úpravou poskytování údajů o území ve stavebním zákonu. V současné době se připravuje směrnice, která uvedenou směrnici ruší.

Připravovaný metodický pokyn Prověřování aktuálnosti a úpravy územních a urbanistických studií Novelou SZ je zavedena povinnost periodického ověřování aktuálnosti ÚS Pořizovatel nejpozději do 8 let od posledního vložení dat o ÚS do evidence prověří aktuálnost jejího řešení a případně zajistí, aby o této skutečnosti byla vložena data do evidence. § 30 odst. 6 SZ (územní studie, urbanistická studie, územní generel, územní prognóza) § 30 odst. 6 SZ Pořizovatel nejpozději do 8 let od posledního vložení dat o územní studii do evidence územně plánovací činnosti prověří aktuálnost jejího řešení a v případě možnosti dalšího využití územní studie zajistí o této skutečnosti vložení dat do evidence, jinak ministerstvo, popřípadě jím pověřená organizační složka státu, údaje o územní studii z evidence vypustí. Ministerstvo, popřípadě jím pověřená organizační složka státu, vypustí údaje o územní studii z evidence územně plánovací činnosti též v případě, že její obsah je v rozporu s právními předpisy.  

MP Ověřování aktuálnosti studie Do 31. prosince 2018 posoudit z hlediska aktuálnosti všechny studie, o kterých byla vložena data do evidence územně plánovací činnosti do 30. června 2010. Aktuálnost studie se potvrzuje jako celku. Za datum vložení dat o studii do evidence se považuje datum schválení možnosti využití, případně poslední potvrzení ověření aktuálnosti, které jsou evidovány v registračním listu studie. Prověření aktuálnosti je vhodné dokumentovat zápisem nebo záznamem o vyhodnocení a na prověřené studii její aktuálnost vyznačit.

MP Prověřování aktuálnosti studie Kritéria pro posuzování aktuálnosti studie: je z hlediska obsahu aktuální není v rozporu s právními předpisy; respektuje současné limity využití území; je v souladu s platnou PÚR a ÚPD (netýká se studií, které byly pořízeny jako podklad pro aktualizaci/změnu); Studii a oznámení místa, kde je možné do ní nahlížet, pořizovatel zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zveřejnění studie pořízené před 1. 1. 2018 zajistí pořizovatel do 30. června 2018, nebo údaje o této studii z evidence územně plánovací činnosti vyřadí. Čl. II Přechodná ustanovení 8. Zveřejnění územní studie podle § 166 odst. 3 zákona č. 183/2006 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, a zveřejnění urbanistické studie, územního generelu a územní prognózy, pořízené přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, zajistí pořizovatel, který je příslušný k pořízení územní studie, do 30. června 2018, nebo údaje o této studii z evidence územně plánovací činnosti vyřadí.

MP Prověřování aktuálnosti studie Změna ani úprava studie se nepořizuje. Studii lze buď ponechat v evidenci nezměněnou, nebo ji jako celek nahradit novou územní studií (nenazývá se změnou původní studie). Nová ÚS bude zapsána v evidenci na samostatném registračním listě. Když dílčí část řešení studie zastarala, není nutné pořizovat novou, od jejího řešení se lze v odůvodněných případech odchýlit.

Metodické sdělení MMR k postupu pořizování změny územního plánu vyvolané změnou mapového podkladu Původní znění zveřejněno 21. 5. 2015 Aktualizované znění zveřejněno 21. 2. 2018 – provedeny úpravy zpřesňující vybrané formulace a úpravy související s novelou SZ zákonem č. 225/2017 Sb. http://www.mmr.cz/cs/Ministerstvo/Stavebni-pravo/Stanoviska-a-metodiky/Stanoviska-odboru-uzemniho-planovani-MMR/2-Uzemne-planovaci-dokumentace-a-jejich-zmeny/Metodicke-sdeleni-MMR-k-postupu-porizovani-zmeny-u

MS postup pořizování změny ÚP vyvolané změnou mapového podkladu Sladění platného ÚP s nově digitalizovaným mapovým podkladem, když rozdíly oproti původnímu mapovému podkladu v měřítku ÚP jsou viditelné pouhým okem. Změna podmínek, na základě kterých byla ÚPD pořízena v případě, že vedení parcelní hranice bylo zjevně určující při vymezování hranic v grafické části ÚPD => povinnost pořídit změnu ÚPD (§ 5 odst. 6 stavebního zákona). Zpravidla stačí změna ÚP, možno pořídit i nový ÚP. Jen změna prvků, pro které byla hranice parcely určující. Nutno reflektovat i v textové části ÚP.

MS postup pořizování změny ÚP vyvolané změnou mapového podkladu Pokud nejsou varianty, použít zkrácený postup (§ 55a a 55b SZ). do textu MS vložen nový odstavec: Pokud změna nevyžaduje zpracování variant řešení, použije se zkrácený postup pořizování podle § 55a a 55b SZ. Zkrácený postup navazuje na zprávu o uplatňování ÚP v uplynulém období, nebo na rozhodnutí zastupitelstva obce o pořízení změny ÚP a o jejím obsahu (§ 55a odst. 1 SZ). Rozlišit části změny vyvolané výhradně zpřesněním mapového podkladu, a části ostatní vyvolané i jinými okolnostmi. Lze uplatňovat připomínky, námitky a stanoviska.

Metodický pokyn Zadání územní studie Osnova zadání 10/2015 původní verze 03/2018 aktualizovaná verze http://www.mmr.cz/Dotace/media/MMR_MediaLib/%c3%9azemn%c3%ad%20a%20bytov%c3%a1%20politika/%c3%9azemn%c3%ad%20pl%c3%a1nov%c3%a1n%c3%ad/Stanoviska%20a%20metodiky/MMR_11783_2018_81-Metodicky-pokyn-Zadani-uzemni-studie-osnova.pdf

Zadání územní studie Zadání ÚS stručné a oproštěné od zbytečných formalit (podklad pro zpracování návrhu ÚS projektantem), Zadání pořizovatelem podepsáno s uvedením jména, příjmení, funkce + datum a razítko. Po zpracování zadání a předání zhotoviteli vyplnit registrační list. Projednání návrhu zadání ÚS ani schválení zadání zákon nevyžaduje, schvalování zastupitelstvem není přípustné. Konzultace jsou možné. Nově může pořizovatel v zadání ÚS stanovit, že ten, kdo hodlá změnu v území realizovat, může zajistit zpracování ÚS na své náklady (§ 30 odst. 4 SZ). § 30 odst. 4) SZ V zadání územní studie může pořizovatel stanovit, že ten, kdo hodlá změnu v území realizovat, může zajistit zpracování územní studie na své náklady.

Osnova zadání územní studie Název územní studie Cíle a účel pořízení (podklad pro změnu či pořízení nové ÚPD vs. podklad pro rozhodování) Rozsah řešeného území (mapové podklady) Požadavky na obsah řešení (zda zpracovat DPR a následně možnost upřesnit požadavky na řešení ÚS, konkrétní věcné požadavky, zda jsou požadovány varianty…) Požadavky na formu obsahu a uspořádání textové a grafické části (kapitoly, výkresy, měřítka, počet výtisků, předání na CD/DVD ve strojově čitelném formátu .…) Další požadavky – nepovinné (kontrolní dny, termín; ten, kdo hodlá změnu v území realizovat, zajistí zpracování ÚS na své náklady)

Metodické sdělení MMR k souběžnému pořizování změn územního plánu a nového územního plánu 06/2016 původní verze 07/2016 - 1. aktualizace 02/2018 - 2. aktualizace http://www.mmr.cz/getattachment/f19dfe0c-f399-4cfb-b9a2-a9a3eb2aaf75/MMR-6097_2018_81-Metodicke-sdeleni-MMR-Soubezne-porizovani-zmen-UP-a-noveho-UP.pdf.aspx?lang=cs-CZ&ext=.pdf

MS Souběžné pořizování změn ÚP a nového ÚP Možnost pořizování změn platného územního plánu v době po rozhodnutí zastupitelstva o pořízení nového územního plánu. Zůstává nedotčena povinnost přijímat návrhy na změnu původního ÚP a předkládat je k rozhodnutí zastupitelstvu Dotyčná osoba je oprávněna podat návrh na pořízení změny ÚP a zastupitelstvo je povinno o tomto návrhu rozhodnout. Pořizovatel má předložit zastupitelstvu návrh na pořízení změny ÚP bezodkladně poté, co ho obdrží a posoudí jeho úplnost, resp. po případném odstranění nedostatků, spolu se svým stanoviskem (odůvodněným).

MS Souběžné pořizování změn ÚP a nového ÚP Zastupitelstvo může pořízení změny ÚP buď zamítnout, nebo pořízení změny schválit. Zastupitelstvo nemůže nařídit pořizovateli, že nové žádosti nebudou přijímány a nebudou mu předkládány k rozhodnutí. Zastupitelstvo nemůže v předstihu schválit univerzální usnesení pro všechny budoucí návrhy na změnu, že nebudou pořizovány změny územního plánu. Zastupitelstvo může veškeré návrhy na pořízení změn zamítat. V zájmu procesní ekonomie, kontinuity a transparentnosti rozhodování je vhodné případné zájemce o změnu ÚP o této skutečnosti informovat.

Metodické sdělení MMR k vymezování ploch pro golfová hřiště v územním plánu 03/2014 - původní verze 02/2018 – aktualizace http://www.mmr.cz/cs/Ministerstvo/Stavebni-pravo/Stanoviska-a-metodiky/Stanoviska-odboru-uzemniho-planovani-MMR/2-Uzemne-planovaci-dokumentace-a-jejich-zmeny/Metodicke-sdeleni-k-vymezovani-ploch-pro-golfove-h

MS vymezování ploch pro golfová hřiště v ÚP Zda vymezovat zastavitelnou plochu také pro tu část areálu golfového hřiště, která je určena pro vlastní hrací plochu. Celé území navrhované pro golfový areál nevymezovat jako zastavitelnou plochu. Převážná část hřiště jsou terénní úpravy, jejich výsledkem není stavební dílo. Odlišit část území, která se v ÚP vymezuje k zastavění (pro šatny, restaurace…) jako plocha občanského vybavení.

Děkujeme Vám za pozornost Mgr. Pavel Machata Ing. arch. Lucie Poláková