Komora sociálních podniků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komora sociálních podniků
Advertisements

Teorie regionálního rozvoje 2: Rozvojové faktory, indikátory a jejich měření Teorie regionálního rozvoje 2: Rozvojové faktory, indikátory a jejich měření.
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Ing. Kateřina Lichtenberková
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Zákon o sociálním podnikání
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Inovace a regionální rozvoj
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
31 Základní typy zdravotnických systémů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Náměty pro činnost Národního fóra
Zákon o sociálním podnikání
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Univerzitní město Olomouc
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Principy fungování spolku BISON
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Dobrovolnictví v komunitě jako cesta k sociální soudržnosti
Komora sociálních podniků
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Sociální podnikání Sociální firma.
Úvodní informace o Fondu malých projektů
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Komunitní plánování sociálních služeb
Transkript prezentace:

Komora sociálních podniků Ing. Milan Venclík, MBA

Komora sociálních podniků - cíle Zasazovat se o popularizaci sociálního podnikání Prosazování podpory sociálních podnikatelů a sociálních podniků Usilovat o vytvoření kvalitní spolupráce sociálních podnikatelů a sociálních podniků, která vede k výměně dlouhodobých zkušeností Prosazovat aktivity, které napomáhají k rozvoji sociálního podnikání Spolupracovat se subjekty v oblasti sociální podnikání v zahraničí

Komora sociálních podniků - činnost šíření odborných informací o sociálním podnikání, k tomuto účelu pořádání seminářů, konferencí a jiných obdobných setkání, publikace v periodikách, vydávání vlastních publikací a provozování vlastních webových stránek, poradenství v oblasti sociálního podnikání jak členům, tak dalším subjektům podnikající v této oblasti nebo zajímající se o toto téma,

Komora sociálních podniků - činnost vyhledávání, shromažďování a zprostředkování informací o sociálním podnikání a souvisejících tématech, prosazování zájmů členů při komunikaci s veřejnou správou, jinými organizacemi a zahraničními institucemi, další činnosti, které jsou v souladu s cíli sdružení.

Komora sociálních podniků – princip ekonomiky třetího tisiciletí Ukotvení v privátním sektoru Cílem podnikání je užitek – společenský prospěch (ne finanční zisk) Účast na trhu není provázena kumulováním a dalším distribuováním zisku Iniciativa lokální a prováděna místními občany Výdobytky a služby jsou místního charakteru Podporují ekonomicky i politicky domácí podnikání

Komora sociálních podniků – základní pilíře Kooperace Spolupráce – tým Koordinace Partnerství Nutné podmínky: Zájem Znalost Schopnost

Komora sociálních podniků – podmínky nutné nikoliv však dostačující Společné cíle a vize Společné přání Společné úsilí Společné řešení problémů Společné sdílení úspěchů i neúspěchů

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Komunitní rozvoj byl vyvíjen v USA a VB po 2. světové válce. Přičemž původně byl zamýšlen k podpoře marginalizovaných lokalit a lidí z rozvojových zemí na demokratických principech. Podobný vývoj se odehrál v zemích jižní Evropy, jen pojem se diferencoval s vizí, aby lépe vyjadřoval podstatu aktivit, proto byl nazýván jako sociální rozvoj.

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Sociální podniky se etablují na lokální a regionální úrovni Cílem sociální firmy je integrovat znevýhodněné lidi zpátky do komunity Pojem komunita pochází z latinského slova „communitas“ a znamená lidské společenství, jehož příslušníci jsou spojeni určitou spřízněností a vzájemnou spoluprácí. Pozor: V ČR komunitní není totožné s municipální

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Komunita je charakteristická: svými hranicemi (např. geografické, ekonomické, sociální), základními pilíři (společné zájmy, účinná komunikace, vzájemná spolupráce), strukturou (formální a neformální organizace, skrze něž členové komunity prosazují své zájmy).

Komora sociálních podniků – komunitní přístup Charakteristiky vyváženě žijící komunity (podle Gardner a 1999) je různorodou jednotou, má společný základ sdílených hodnot, vyznačuje se vzájemnou péčí, důvěrou, týmovou prací, má rozvinutou efektivní komunikaci

Komora sociálních podniků – komunitní přístup usnadňuje lidem účast na veřejných věcech, vytváří si vlastní identitu, záměry, vytváří si vnitřní a vnější vazby, vychovává, je schopná předávat hodnoty i formy další generaci, je otevřená budoucnosti, má vyvážená institucionální uspořádání.

Komora sociálních podniků – vlivy na fungování komunitních aktivit vysoká autorita zvolených představitelů existence občanského sektoru s vysokou neformální autoritou; vzájemná spolupráce politiků, nestátního neziskového sektoru a podnikatelů i zaměstnanců; schopnost identifikovat jak dlouhodobé, tak akutní problémy a potřeby obce/města; správné určení priorit komunity a nalézaní konsensu v jejich řešení; dlouhodobá kontinuita spolupráce (i v rámci politických změn v jednotlivých volebních obdobích) při řešení hlavních priorit a zároveň flexibilní schopnost identifikovat potřeby nové.

Komora sociálních podniků – zapojení do komunitního plánování Aktivní podpora následujících tezí: Participace na životě společnosti Analýza problémů a potřeb Vymezení priorit Implementace Inovativní řešení problémů Kontrola výsledku (i veřejná – pokud jsou používány VF) Identifikace nových potřeb a problémů

Komora sociálních podniků – vazba na sociální podnik Podmínky nutné: všechny komunity mají prostředky (lidské zdroje, potenciál), komunitní rozvoj se neděje sám od sebe, musí být stimulován (buď z vnitřních zdrojů – vzdělaní spoluobčané nebo z venku podpora profesionálů a lídrů jiných komunit). aktéři znají a identifikují problémy,

Komora sociálních podniků – vazba na sociální podnik dochází k aktivizaci vnějších příležitostí a partnerů, lze využít společnou sílou ke sjednocení, komunitní rozvoj se děje na místní úrovni, na úrovni života lidí, dobrá vláda znamená nejen silné vedení, výkonnou správu, ale i transparentnost, důvěru výzvy do budoucna.

Komora sociálních podniků - závěr Se sociálním podnikáním souvisejí tři hlavní hodnoty: Podnikání - sociální firmy kombinují tržní orientaci se sociálním posláním. Zaměstnanost - sociální podniky jsou podpůrnými pracovišti, jejichž pracovní prostředí poskytuje všem zaměstnancům podporu, příležitost a smysluplnou práci.

Komora sociálních podniků - závěr Empowerment - sociální podniky usilují o společenskou a ekonomickou integraci znevýhodněných skupin jejich zaměstnáváním. Zplnomocnění znevýhodněných skupin (empowerment)

Komora sociálních podniků - závěr Komora chce: Prezentovat hodnotový rámec, ke kterému se sociální firma hlásí (smutný případ Slovensko, kde sociální podnikání je synonymum se slovem krádež) A dále poskytnout : zákazníkům, zaměstnancům, veřejným institucím,

organizacím a agenturám, poskytovatelům služeb v oblasti zaměstnávání, donátorům a investorům, konkurentům informaci, že: Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu, jehož účelem je vytvářet pracovní příležitosti pro osoby znevýhodněné na trhu práce a k tomu jim poskytovat přiměřenou pracovní a psychosociální podporu.

Komora sociálních podniků Děkuji za pozornost Milan Venclík venclik.milan@seznam.cz