Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Představení projektu „Zvyšování kvality základního vzdělávání na území ORP Otrokovice“ Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název:VY_62_IVOVACE_3402_PaN POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ POVINNÉ A NEPOVINNÉ POJIŠTĚNÍ.
FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ PODMÍNEK PRO ČINNOST ASISTENTŮ PEDAGOGA.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Role Úřadu Regionální rady
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
Matouš Bořkovec, ZŠ Mikoláše Alše
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Moravskoslezský kraj – využití areálu Bílá
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Zpráva o uplatňování ÚP
Společenská odpovědnost ve školství
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Základní informace o poskytovateli
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Průzkum podnikatelského prostředí v Mladých Bukách
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období )
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Územní plán Liberec.
DOBROVOLNÉ SVAZKY OBCÍ
ANALYTICKÁ ČINNOST V OBLASTI VEŘEJNÉ SPRÁVY
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Klíčové aktivity projektu
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Odbor majetkových účastí a sdruženého nákupu Ing. Slavomír Bretz
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce) Petr Řezníček Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Kdo jsem a kde působím Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace Od roku 1997 Ředitel od roku 2004 Obec Skalice nad Svitavou Od roku 1998 Starosta 2006 – 2008 Dobrovolný svazek obcí Svitava Od roku 2001 Předseda 2003 - 2008 Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Koho, čeho se budou mé úvahy týkat - upřesnění Obcí, městysů (do 2000 obyvatel) Tvoří 88,2% ze všech sídel v kraji Žije v nich 29,9% z celkového počtu obyvatel v kraji (Lucie Mokrá a kol.: Profily krajů – Praha) Základních a mateřských škol zřizovaných těmito obcemi Úplné základní školy (do 250 žáků), školky, malotřídní školy, sloučené školy a školky Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Motto „Příručky pro člena zastupitelstva obce po volbách v roce 2006“ Obec a škola jedno jsou Motto „Příručky pro člena zastupitelstva obce po volbách v roce 2006“ Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Kvalitní škola je vizitkou obce Zárukou kvalitní školy je kvalitní ředitel. Celková částka věnovaná na školství z peněz obce bývá značná. Činí mnohdy až polovinu rozpočtu. (SMO ČR: Příručka pro člena zastupitelstva obce po volbách v roce 2006) Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Vize Zkvalitnění procesu vzděláváni v obcích. Rozvoj regionálního školství. Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Cíle a záměry Zapojení zřizovatele do hodnocení školy. Participace zřizovatele na strategickém plánování školy. Větší podpora regionálního vzdělávání od obce. Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Současná situace Zajímá se zřizovatel o proces vzdělávání v obci? (1x za 4 roky zpráva ČŠI, možná 1x za rok výroční zpráva, rozhodně 1x za rok rozpočet) Rozumí zastupitelé problematice školství? Nikdo? Všichni? Někdo! (Učitelé, kandidujte do zastupitelstva obce!) Hodnotí obec školy, které zřizuje? Jsou zřizovatelé seznámeni s vlastním hodnocením školy? Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Jak a kdo na obcích řeší problematiku školství? Starosta, Rada obce dělá (jen?) to co musí Finanční kontrola – finanční výbor obce Školská rada – zřízena Opravdu to funguje? Je-li škola funkční, nejsou-li stížnosti, není-li ve škole zaměstnán zastupitel či manželka starosty , pak jsou jediným tématem PENÍZE! Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Co předcházelo současné situaci? Reforma veřejné správy (zrušení odvětvového řízení). Přenesení pravomocí, povinností a odpovědnosti na obce. Reforma školství. Nové zákony, předpisy. Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Dostupné možnosti (1) Vztah zřizovatel – škola, v našem případě velmi často vztah osobní – velmi záleží na osobě, osobnosti starosty a ředitele. Bude zřizovatel školu, vzdělávání v obci monitorovat, hodnotit a aktivně napomáhat jejímu rozvoji? Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Dostupné možnosti (2) Využití sebehodnocení školy ke vtažení zřizovatele do procesu vzdělávání. Aktivní podíl zřizovatele na chodu školy. Následné využití při strategickém plánování rozvoje školy. Společné plánování vstřícnost při sestavování rozpočtu. Očekávání vyšší (finanční) podpory od zřizovatele. Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Doporučení Co bych přivítal já – jako starosta? Aktivitu ze strany vedení školy, ředitele. V průběhu autoevaluace – získat pohled zřizovatele – JAK? ? Vlastní hodnocení školy – opatření ve shodě se zřizovatelem – očekávána podpora zřizovatele při jejich naplňování! Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018

Děkuji Vám za pozornost! Kontakt petr.reznicek@zskninice.cz Prezentace http://www.slideshare.net/zskninice Petr Řezníček, konference k projektu Cesta ke kvalitě 28.12.2018