VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Závěrečná konference: „ INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU MĚSTA CHEBU NA ZMĚNU SITUACE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH OBYVATEL MĚSTA, ZEJMÉNA OBYVATEL SÍDLIŠTĚ ZLATÝ VRCH“
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Integrovaná prevence v resortu MZe. IPPC – integrovaná prevence a omezování znečištění  IPPC = integrovaná povolení (IP) a integrovaný registr znečištění.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Organizace dopravy po otevření jižní části Pražského okruhu a související opatření Tisková konference primátora hl. m. Prahy Pavla Béma a 1. náměstka primátora.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Členská schůze MAS Nepomuk,
Plánování ve školní tělesné výchově
STARÁ HLUKOVÁ ZÁTĚŽ dle novely NV 272/2011 Sb
Rozhodování 1.
Zpráva o uplatňování ÚP
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Systémy řízení silniční dopravy
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Zpráva o uplatňování územního plánu
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Pozemkové úpravy.
Přehled nejdůležitějších novinek
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Ideová východiska záměru územní studie krajiny
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
RIZIKO.
VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M. PRAHY NA UDRŽITELNÝ ROZVOJ ÚZEMÍ Části C
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Nesrovnalosti v měření imisí a rozptylových modelech
Hodnocení vlivů na evropsky významné lokality
Větrné elektrárny v ZÚR
Měření škodlivin v ovzduší a osvětová kampaň na ochranu ovzduší ve vybraných lokalitách Zlínského kraje.
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M. PRAHY NA UDRŽITELNÝ ROZVOJ ÚZEMÍ (Část B
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Svaz měst a obcí RNDr. Ivo Šanc Stakeholder Meeting, Praha,
Smlouvy s developery Obecná východiska
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb.
Moravské dopravní fórum
Národní akční plán čisté mobility
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M VYHODNOCENÍ VLIVŮ ÚP HL. M. PRAHY NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Návrh k projednání dle § 50 Stavebního zákona Vyhodnocení vlivů na veřejné zdraví

Referenční cíle ochrany veřejného zdraví dle koncepčních a strategických dokumentů v oblasti ochrany VZ

Hodnocení dle referenčních cílů Kvalita ovzduší: - realizace MPP nebude mít významný vliv na plnění imisních limitů. Ve výhledu k roku 2050 se předpokládá zásadní snížení rozsahu překročení limitů. - plochy pro novou obytnou zástavbu jsou v MPP v dostatečném odstupu od průmyslových a zemědělských areálů. Výjimkou je lokalita Lochkov (cementárna) – nutná opatření - rozdíly v rozsahu území zasaženého jednotlivými pásmy imisní zátěže jsou málo významné, projevuje se hlavně celkový nárůst počtu obyvatel v MPP. Hluková zátěž: - ve výhledu bude docházet k překračování hlukových limitů. V nadlimitních pásmech pro noční hluk bude dle MPP 90 tis. obyv., dle PUP 60 tis. obyv. Rozdíl je však dán zejména vyšším počtem obyvatel v MPP (plošný rozsah překročení je obdobný). - v koncepci dopravní infrastruktury je omezení vlivu hluku řešeno návrhem dostavby nadřazené komunikační sítě, která vytvoří podmínky pro eliminaci dopravy ve vnitřním městě. - u nadlimitně ovlivněné obytné zástavby v transformačních a stabilizovaných plochách je třeba dle MPP navrhnout protihluková opatření nebo přistoupit ke změně využití

Hodnocení dle referenčních cílů Kvalita vody: - MPP vytváří podmínky pro obnovu a zlepšení stavu vodovodní sítě: vodovodní řad z VDJ Jesenice II do oblasti Benic a Uhříněvsi, napojení oblasti Strnady na vodovodní síť ve Zbraslavi, vybudování nových vodojemů (Baně II, Lipence I a Lipence II), nebo zkapacitnění stávajících (Kozinec) - MPP vytváří podmínky pro obnovu a zlepšení stavu kanalizační sítě: přestavba a rozšíření ÚČOV, doplnění o třetí stupeň čištění, zkapacitnění lokálních ČOV, prodloužení kanalizačních sběračů, přepojení lokálních ČOV do ÚČOV, výstavba nové ČOV v Zadní Kopanině, napojení Strnad a Točné na stokovou síť hl. m. Prahy Dopravní nehody: - realizací MMP může dojít k pozitivnímu i negativnímu ovlivnění. Rozvoj dopravní infrastruktury povede ke zlepšení dopravních podmínek pro řidiče, zvýšení plynulosti jízdy, prostupnosti území atd., což může vést k poklesu dopravních nehod, naopak nárůst intenzit dopravy, může vést ke zvýšení počtu dopravních nehod

Hodnocení dle referenčních cílů Socioekonomické vlivy: - realizací MPP dojde k podpoře vzniku nových pracovních míst, které povedou k lepším příležitostem v uplatnění na trhu práce a tím k omezení negativních vlivů na zdraví obyvatel - MPP podporuje vznik nové vybavenosti pro aktivní trávení volného času obyvatel Prahy

Hodnocení dle referenčních cílů – souhrn pozitivně je hodnocen vliv MPP z hlediska ochrany kvality vody a aspekt socioekonomických vlivů. ambivalentní vztah má MPP k aspektu kvality ovzduší a dopravní nehodovosti. v případě hluku není méně příznivé hodnocení (v porovnání s PUP) dáno umístěním záměrů generujících hlukovou zátěž, nýbrž vyšším počtem obyvatel v území. při splnění stanovených opatření lze konstatovat, že hodnocený Metropolitní plán jako celek je v souladu s principy ochrany veřejného zdraví a s požadavky a cíli ochrany zdraví obyvatel obsaženými v koncepčních dokumentech. Pozitivní vlivy MPP na veřejné zdraví převáží nad negativními. negativní vlivy mohou být spojeny i s realizací jednotlivých záměrů, obsažených v MPP. Jejich závažnost bude záviset na konkrétní aplikaci daného záměru a je nutno je řešit na úrovni těchto záměrů. v případě, že realizace záměru s sebou nese riziko nepříznivého ovlivnění determinantů veřejného zdraví, je nutno v příslušných správních řízeních, případně v procesech EIA, zajistit ochranu obyvatel a veřejného zdraví.

Hodnocení vlivů znečištění ovzduší a hluku hodnocení zdravotních rizik na základě výsledků rozptylové a akustické studie exponovaná populace – obyvatelstvo HMP v členění podle ZSJ a v připojení na obytnou zástavbu - Metropolitní plán – 1 776 347 obyvatel - Platný územní plán – 1 661 367 obyvatel překryv počtu obyvatel v jednotlivých obytných plochách a pásem imisní a hlukové zátěže v MPP a PUP pro střední hodnoty pásem určeno riziko, tzn. pravděpodobná míra vzniku nepříznivého účinku na lidské zdraví, popř. dalších efektů (obtěžování, rušení), u ovzduší též podíl směrné hodnoty WHO

Výstupy hodnocení – znečištění ovzduší

Výstupy hodnocení – hluk Rušení spánku (noční hluk): - Metropolitní plán – 192 280 obyvatel, tzn. 10,8 % - Platný územní plán – 164 403 obyvatel, tzn. 9,9 % Obtěžování (denní hluk): - Metropolitní plán – 320 378 obyvatel, tzn. 18,0 % - Platný územní plán – 267 294 obyvatel, tzn. 16,1 %

Kumulativní a synergické vlivy Kumulativní vlivy – již z principu obsaženy v modelových hodnoceních, které zahrnují všechny zdroje emisí znečišťujících látek a hluku Synergické vlivy:

Děkujeme za pozornost