Aktuální stav zaměstnávání OZP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Daň z příjmu FO řešení příkladu Řešitelky:Jana Bilíková Lucie Procházková Narcisa Vitnerová.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Pracovní právo. Pohovor
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Aktivní politika zaměstnanosti prezentuje Jana Krupičková, DiS. specialista trhu práce Úřad práce v Liberci Liberec
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
1 Koordinace dávek v nezaměstnanosti. Nezaměstnanost jako sociální událost Podle MOP je nezaměstnaná osoba, která se nachází v situaci, kdy práci hledá.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Legislativní rámec zaměstnávání osob se zdravotním postižením Ing. Maria Seifertová Liberec
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
PRACOVNÍ POMĚR Mgr. Michal Oblouk.
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pojem přeměna obchodní společnosti
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
Zákon o sociálním podnikání
Příjmy z kapitálového majetku
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Občanské soudní řízení I.
Zákon o sociálním podnikání
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pracovnělékařské služby
Zákon č. 327/2017 Sb. , kterým se mění zákon č. 435/2004 Sb
Odměňování zaměstnanců
Právo sociálního zabezpečení
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Právo sociálního zabezpečení
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Situace na trhu práce v Jihomoravském kraji
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Správa sociálního zabezpečení
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Právo sociálního zabezpečení
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
MgA. Milena Průžková, GŘ ÚP
Transkript prezentace:

Aktuální stav zaměstnávání OZP Mgr. Martin Stolín, PhD. Klub personalistů ČR AV-Insitut s.r.o.

TERMINOLOGIE OZP = Osoba se Zdravotním Postižením Druhy průkazů OZP: TP osoba Těžce Postižená – osoba se středně těžkým funkčním postižením pohyblivosti nebo orientace včetně osob s PAS. ZTP osoba Zvlášť Těžce Postižená – osoba s těžkým funkčním postižením pohyblivosti nebo orientace včetně osob s PAS. ZTP/P osoba Zvlášť Těžce Postižená s potřebou Průvodce – osoba se zvlášť těžkým funkčním postižením nebo úplným postižením pohyblivosti nebo orientace s potřebou průvodce včetně osob s PAS. ID = Invalidní Důchod Průkaz OZP nesouvisí s přiznáním stupně invalidity, potažmo výplatou invalidního důchodu. !!!OZP není ZTP!!!

„OZP“ Osobami se zdravotním postižením (OZP) jsou podle § 67 Zákona o zaměstnanosti č. 435/2004, Sb. fyzické osoby, které jsou orgánem sociálního zabezpečení (respektive lékařskou posudkovou komisí ČSSZ) uznány invalidními v I., II. nebo ve III. stupni. Přiznání statusu OZP ovšem neznamená automatické vyplácení ID. Ten je vyměřen a vyplácen až po splnění podmínky – odpracovaná léta, vznik invalidity.

INVALIDNÍ DŮCHOD Posouzení nároku na ID se stanovuje na základě procentní míry poklesu pracovní schopnosti dle vyhlášky č. 359/2009, Sb. Písemná žádost se podává na místně příslušné pobočce ČSSZ a k ní je třeba přiložit: - občanský průkaz, - doklady o studiu/učení (i neukončeném), - doklady prokazující doby zaměstnání, popřípadě doby vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání, - doklady o výkonu vojenské služby (civilní služby), - rodné listy dětí (pokud žadatel/ka požaduje zápočet péče o děti).

PRŮKAZ OZP A VÝHODY PRO DRŽITELE Průkaz OZP může získat osoba starší 1 roku s tělesným, smyslovým nebo duševním onemocněním, vydává se ve 3 stupních dle zdravotního stavu (posuzují lékaři ČSSZ) a jeho držitel má v případě jednotlivých průkazů nárok na: Průkaz TP - vyhrazené místo k sezení v hromadné dopravě - přednost při osobním projednávání své záležitosti, vyžaduje-li toto jednání delší čekání, zejména stání Průkaz ZTP (kromě výše uvedeného) - bezplatnou jízdu v hromadné dopravě - slevu 75 % jízdného ve 2. třídě osobního vlaku a rychlíku a slevu 75 % v pravidelných spojích autobusové dopravy Průkaz ZTP/P (kromě 2 výše uvedených) - bezplatnou dopravu průvodce hromadnými dopravními prostředky - bezplatnou dopravu vodicího psa, je-li úplně nebo prakticky nevidomá, pokud ji nedoprovází průvodce

Výhody zaměstnávání lidí se zdravotním postižením (OZP) Základní otázka: Proč ne? Objektivní odpovědi 1) Vědomí sociální zodpovědnosti 2) Splnění povinného podílu 3) Sleva na dani 4) Příspěvky od ÚP

Vědomí sociální zodpovědnosti Zaměstnávání OZP prospívá dobrému jménu společnosti, která jako bonus získává motivovaného zaměstnance, jenž si své práce nesmírně váží. Zaměstnaný člověk se zdravotním postižením je utvrzen ve vědomí vlastní užitečnosti a zároveň se dostává na dobrou cestu k ekonomické soběstačnosti.

Splnění povinného podílu Pokud zaměstnavatel NEPLNÍ povinný podíl ZAMĚSTNÁVÁNÍM OZP, je povinen tuto povinnost splnit formou náhradního plnění, a to následovně: a) odebírání výrobků nebo služeb od zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají více než 50 % OZP ve výši 7 násobku průměrné měsíční mzdy 28 761 Kč tj. 201 327 Kč b) odvodem do státní kasy ve výši 2,5 násobku průměrné měsíční mzdy 28 761 Kč tj. 71 902 Kč c) kombinací obou možností

Změny v systému podpory zaměstnávání OZP Změny k 1.1.2018 chráněný trh práce – uzavření dohody s ÚP uznání za zaměstnavatele na chráněném trhu práce zrušeno vymezování pracovních míst pro OZP pouze zřízení pracovního místa pro OZP dle §75 ZoZ

Změny v systému podpory zaměstnávání OZP Volný trh práce příspěvky: ustanovení § 75 zákona o zaměstnanosti – příspěvek na zřízení pracovního místa pro osobu se zdravotním postižením 8 až 12 násobek 28 761 Kč ustanovení § 76 zákona o zaměstnanosti – příspěvek na úhradu provozních nákladů vynaložených v souvislosti se zaměstnáváním osoby se zdravotním postižením až 48 000 Kč. NE – home office, agenturní zaměstnanec, zdravotně znevýhodněná

Změny v systému podpory zřízení pracovního místa § 75 příspěvek na zřízení pracovního místa pro osobu se zdravotním postižením pracovním místem zřízeným pro osobu se zdravotním postižením se rozumí pracovní místo, které zaměstnavatel zřídil pro osobu se zdravotním postižením na základě písemné dohody uzavřené s Úřadem práce. Na zřízení pracovního místa pro osobu se zdravotním postižením poskytuje Úřad práce zaměstnavateli příspěvek. Pracovní místo zřízené pro osobu se zdravotním postižením musí být takovou osobou obsazeno po dobu 3 let

Příspěvek na zřízení pracovního místa Pro volný trh práce v podstatě stejné s výjimkou, že nebude již sledováno: vyloučení srážek ze mzdy vyloučení trestního stíhání uložení pokuty za přestupek na úseku zaměstnanosti opakované podání stížnosti posuzování přínosu pro zaměstnávání osob se zdravotním postižením Není právní nárok

Příspěvek na zřízení pracovního místa UP bude posuzovat: aktuální situaci na regionálním trhu práce zda žadatel čerpá další příspěvky a dotace hodnotit počet a strukturu volných pracovních míst v daném regionu možnosti uplatnitelnosti konkrétní osoby na trhu práce její schopnosti a kompetence (kvalifikace, dosavadní délka doby zaměstnání, dovednosti, motivace), ekonomickou situaci osoby se zdravotním postižením a její ohrožení sociálním vyloučením

Příspěvek na úhradu provozních nákladů je poskytován na základě ustanovení § 76 zákona o zaměstnanosti příspěvek na provoz není možné poskytovat na osobu se zdravotním postižením, na kterou Úřad práce ČR poskytuje příspěvek podle ustanovení § 78a zákona o zaměstnanosti – chráněný trh došlo k odstranění návaznosti poskytování příspěvku na provoz na dohodu o zřízení nebo vymezení chráněného pracovního místa. Příspěvek na provoz bude poskytován na základě dohody uzavřené podle ustanovení § 76 odst. 6 zákona o zaměstnanosti a nebude již podmíněn existencí další dohody příspěvek je možné poskytnout osobě samostatně výdělečně činné, a to i v případě jedná-li se o osobu zdravotně znevýhodněnou

Příspěvek na úhradu provozních nákladů na poskytování tohoto příspěvku není právní nárok při rozhodování o poskytování tohoto příspěvku Úřad práce ČR posuzuje oprávněnost a nezbytnost nákladů, na které zaměstnavatel žádá příspěvek, zda žadatel čerpá další příspěvky a dotace na zaměstnávání osoby se zdravotním postižením a hodnotí dosavadní přístup žadatele k zaměstnávání osob se zdravotním postižením pro uplatnění provozních nákladů je zaměstnavatel povinen prokázat, že tyto náklady přímo souvisejí se zaměstnáváním osob se zdravotním postižením. Pokud zaměstnavatel tuto skutečnost jednoznačně neprokáže relevantními doklady nelze mu provozní náklady uznat

Chráněný trh práce Dohoda o uznání zaměstnavatele za zaměstnavatele na chráněném trhu práce (dále jen „dohoda o uznání“) vymezuje subjekty působící na chráněném trhu práce chráněný trh práce je tvořen zaměstnavateli zaměstnávajícími více než 50 % osob se zdravotním postižením z celkového počtu svých zaměstnanců, kteří mají zároveň uzavřenou s Úřadem práce ČR účinnou dohodu o uznání.

Chráněný trh práce – náhradní plnění Benefity určené pro zaměstnavatele působící na chráněném trhu práce (příspěvek podle ustanovení § 78a zákona o zaměstnanosti a možnost poskytovat tzv. náhradní plnění) jsou podmíněny účinností dohody o uznání. Dohoda o uznání tak v podstatě nahrazuje dohodu o vymezení či zřízení chráněného pracovního místa, kdy do 31. 12. 2017 bylo čerpání příspěvku podle ustanovení § 78 zákona o zaměstnanosti a poskytování tzv. náhradního plnění podmíněno účinností těchto dohod.

Chráněný trh práce – podmínky pro dohodu Podmínky pro uzavření dohody o uznání: zaměstnavatel zaměstnává ve čtvrtletním přepočteném počtu za kalendářní čtvrtletí předcházející dni podání žádosti o uzavření dohody o uznání více než 50 % osob se zdravotním postižením z celkového počtu svých zaměstnanců zaměstnavatel nebyl ke dni podání žádosti o uzavření dohody o uznání pravomocně odsouzen pro trestný čin podvodu v souvislosti s poskytováním příspěvku na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením

Chráněný trh práce – podmínky pro dohodu zaměstnavatel ke dni podání žádosti o uzavření dohody o uznání není v likvidaci nebo v posledních 5 letech nebylo rozhodnuto o zamítnutí insolvenčního návrhu zaměstnavatel v období 12 měsíců přede dnem podání žádosti o uzavření dohody o uznání vyplácel nejméně 80 % zaměstnanců, kteří jsou osobami se zdravotním postižením, mzdu nebo plat bezhotovostně převodem na účet vedený u peněžního ústavu, nebo poštovní poukázkou

Chráněný trh práce – podmínky pro dohodu zaměstnavatel v období 12 měsíců přede dnem podání žádosti o uzavření dohody o uznání zaměstnával nadpoloviční většinu zaměstnanců, kteří jsou osobami se zdravotním postižením, na pracovištích, která nejsou jejich bydlištěm zaměstnavatel v období 12 měsíců přede dnem podání žádosti o uzavření dohody o uznání neuzavíral se zaměstnanci, kteří jsou osobami se zdravotním postižením, smlouvy, z nichž by vyplýval závazek těchto zaměstnanců poskytovat zaměstnavateli peněžní prostředky, nebo dohody o srážkách ze mzdy nebo platu v rozporu s dobrými mravy

Chráněný trh práce – podmínky pro dohodu zaměstnavateli v období 12 měsíců přede dnem podání žádosti o uzavření dohody o uznání nebyla pravomocně uložena pokuta za přestupek na úseku zaměstnanosti nebo inspekce práce. dohody o srážkách ze mzdy nebo platu v rozporu s dobrými mravy

Chráněný trh práce – dohoda o uznání dohoda o uznání se uzavírá na dobu 3 let. V případě opětovného uzavření dohody o uznání je tato uzavírána na dobu neurčitou pokud jde o návaznost dohody o uznání na příspěvek podle ustanovení § 78a zákona o zaměstnanosti, tento příspěvek náleží zaměstnavateli po dobu účinnosti dohody o uznání. Za dobu, kdy nebude účinná dohoda o uznání, zaměstnavateli příspěvek nenáleží

Chráněný trh práce – dohoda o uznání oproti zřizování či vymezování chráněných pracovních míst dohoda o uznání navíc obsahuje závazek zaměstnavatele předkládat Úřadu práce ČR roční zprávu o své činnosti, a to vždy do 15. 7. následujícího roku. Formulář roční zprávy je přílohou dohody o uznání. Roční zpráva o činnosti zaměstnavatele obsahuje: informace o plnění podmínky zaměstnávání 50 % osob se zdravotním postižením za jednotlivá čtvrtletí daného kalendářního roku včetně doložení skutečnosti, že zaměstnanci jsou osobami se zdravotním postižením

Chráněný trh práce – dohoda o uznání informace o předmětu podnikání zaměstnavatele a jeho tržbách včetně informace, kolik osob se zdravotním postižením se podle předmětu podnikání na tržbách podílí popis pracovních činností, na kterých se osoby se zdravotním postižením v kalendářním roce podílely počet osob se zdravotním postižením pracujících převážně u zákazníka, v provozních prostorách zaměstnavatele, mimo tyto prostory nebo ve svém bydlišti

Chráněný trh práce – dohoda o uznání informace o předmětu podnikání zaměstnavatele a jeho tržbách včetně informace, kolik osob se zdravotním postižením se podle předmětu podnikání na tržbách podílí popis pracovních činností, na kterých se osoby se zdravotním postižením v kalendářním roce podílely počet osob se zdravotním postižením pracujících převážně u zákazníka, v provozních prostorách zaměstnavatele, mimo tyto prostory nebo ve svém bydlišti

Chráněný trh práce – povinný podíl od 1. 1. 2018 dochází ke snížení limitu dodavatele náhradního plnění z 36násobku průměrné mzdy v národním hospodářství za první až třetí čtvrtletí předcházejícího roku za každou osobu se zdravotním postižením na 28 násobek – snížení objemu náhradního plnění od 1. 1. 2018 bude umožněno poskytovat náhradní plnění pouze těm dodavatelům, kteří mají uzavřenou s Úřadem práce ČR dohodu o uznání s výjimkou osob samostatně výdělečně činných, které jsou osobami se zdravotním postižením

Příspěvky od ÚP SPOLEČENSKY ÚČELNÉ PRACOVNÍ MÍSTO - příspěvek je určen na vyhrazení pracovního místa nebo zřízení nového pracovního místa PŘÍSPEVEK NA ZAPRACOVÁNÍ - je určen na mzdu osoby, která zaučuje uchazeče s potřebou zvýšené péče

Sleva na dani pro zaměstnavatele Podle § 35 zákona č. 586/1992, Sb. o daních z příjmu je zaměstnavateli umožněno uplatnit slevu na dani ve výši: - 18.000,- Kč za každého zaměstnance v I. stupni a II. stupni invalidity - 60.000,- Kč za každého zaměstnance ve III. stupni invalidity

Elektronická evidence NP Od 1. 10. 2017 nabývá účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), která stanovuje, že dodavatel, tj. zaměstnavatel více než 50 % osob se zdravotním postižením, může dodat tzv. náhradní plnění pouze v případě, že nejpozději do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení vloží údaje uvedené níže do elektronické evidence vedené Ministerstvem práce a sociálních věcí (dále jen „MPSV“) Registrace https://portal.mpsv.cz/web/zamestnavani-ozp/enp. 

Dodavatel zadává následující údaje: průměrný roční přepočtený počet průměrné čtvrtletní přepočtené počty  identifikační údaje dodavatele a odběratele, cenu bez DPH datum dodání  číslo dokladu datum zaplacení 

Elektronická evidence NP Evidence z pohledu odběratele Odběratelé tedy, tak jako doposud, budou ohlašovat Úřadu práce ČR do 15. 2. na předepsaném formuláři zda splnili či nesplnili povinný podíl včetně způsobů jeho plnění. Nebudou však již uvádět konkrétní informace o jednotlivých dodávkách, protože potřebné informace budou obsaženy v elektronické evidenci. Po vložení údajů o odebraném zboží, službě nebo zadané zakázce ze strany dodavatele obdrží odběratel automaticky generovaný potvrzovací e-mail, na kterém potvrdí dodavatelem evidované údaje nebo je vrátí dodavateli k opravě, a to následovně. Po provedení ověření dokladu již není stránka přístupná.

Elektronická evidence NP Zaevidování odebraného zboží, služby nebo zadané zakázky do evidence náhradního plnění ze strany dodavatele nezaručuje odběrateli, že byla taková dodávka dodána v režimu náhradního plnění. V případě náhradního plnění je odpovědností odběratele, aby byl odběr výrobků, služeb nebo zakázek realizován v souladu s podmínkami, které pro to zákon o zaměstnanosti stanoví. Pro předcházení případných sporů v této oblasti je odběratelům doporučováno, aby stanovili odpovědnost za poskytování správných údajů, na jejichž základě je vypočítáno plnění povinného podílu, dodavateli prostřednictvím smluvního ujednání, a to včetně sankcí. Nicméně tím, že zákon o zaměstnanosti nově ukládá dodavateli povinnost vložit do evidence údaje o poskytnutém plnění do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení, získává odběratel průběžnou informaci o tom, zda byl či nebyl dodavatelem zahrnut do režimu náhradního plnění.

Elektronická evidence NP Zaevidování odebraného zboží, služby nebo zadané zakázky do evidence náhradního plnění ze strany dodavatele nezaručuje odběrateli, že byla taková dodávka dodána v režimu náhradního plnění. V případě náhradního plnění je odpovědností odběratele, aby byl odběr výrobků, služeb nebo zakázek realizován v souladu s podmínkami, které pro to zákon o zaměstnanosti stanoví. Pro předcházení případných sporů v této oblasti je odběratelům doporučováno, aby stanovili odpovědnost za poskytování správných údajů, na jejichž základě je vypočítáno plnění povinného podílu, dodavateli prostřednictvím smluvního ujednání, a to včetně sankcí. Nicméně tím, že zákon o zaměstnanosti nově ukládá dodavateli povinnost vložit do evidence údaje o poskytnutém plnění do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení, získává odběratel průběžnou informaci o tom, zda byl či nebyl dodavatelem zahrnut do režimu náhradního plnění.

Elektronická evidence NP Jak se dozvím, že dodavatel uvedl údaje o mnou odebraném náhradním plnění do evidence? odběratel bude informován o jeho zaevidování automaticky generovaným e-mailem, který sdělil dodavateli. Na tomto e-mailu odběratel potvrdí evidované údaje nebo je vrátí dodavateli k opravě. V e-mailu je odkaz, po jehož rozkliknutí se odběrateli zobrazí stránka, kde jsou odběrateli sděleny příslušné údaje. Odběratel po jejich kontrole klikne na tlačítko „doklad je v pořádku/vrátit k opravě/odmítnout“.

Metodika MPSV Metodika MPSV: http://portal.mpsv.cz/sz/zamest/zamestnaniosob/novela2017.pdf Seznam dodavatelů: https://portal.mpsv.cz/web/zamestnavani-ozp/seznam-dodavatelu-np Zaměstnávání OZP https://portal.mpsv.cz/sz/zamest/zamestnaniosob

Děkuji za pozornost a přeji pěkný den.