VÝZVA Místní akční plány rozvoje vzdělávání II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Rozpočet* 3 *Pro OSS jsou platné pouze kapitoly 1.1. a 1.3.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
VÝZVA Rozvoj kapacit pro výzkum a vývoj – finanční část
Povolání, zaměstnání, práce
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Místní rozpočtové jednotky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Finanční řízení Lenka Geržová.
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Podpora krajského akčního plánování
Seminář pro příjemce OPVK
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Odměňování zaměstnanců
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Praha Petra Schwarzová Monika Puškinová
Transkript prezentace:

VÝZVA Místní akční plány rozvoje vzdělávání II Finanční řízení

Způsobilé výdaje

Způsobilé výdaje Hlediska způsobilosti výdajů: Věcná způsobilost Časová způsobilost Místní způsobilost Přiměřenost výdaje (Prokazatelnost výdaje) Základem dobře sestaveného rozpočtu je respektování několika základních pravidel neboli hledisek způsobilosti.

Věcná, místní a časová způsobilost výdajů Věcná způsobilost Soulad s právními předpisy EU a ČR; Výzvou Místní akční plány rozvoje vzdělávání II; Pravidly pro žadatele a příjemce (dále PpŽP) – obecná a specifická část; Metodickými dopisy – Seznam mezd/platů a možné postupy stanovení mezd/platů pro zaměstnance/pracovníky podílející se na realizaci projektů OP VVV apod.. Místní způsobilost Místo dopadu a realizace projektu – území ČR; vybrané aktivity projektu – místo realizace i mimo ČR v rámci EU.

Věcná, místní a časová způsobilost výdajů Způsobilé výdaje = výdaje související s náklady, které vznikly v průběhu realizace projektu. Datum způsobilosti výdajů = datum, od kdy je možné zahájit fyzickou realizaci: aktivity č. 1, 2 (vyjma podaktivity č. 2.5) a 3 – 1. 5. 2017 podaktivita č. 2.5 – 1. 1. 2018 aktivita č. 4 – je možné zahájit realizaci po úspěšném splnění první fáze hodnocení (tj. datum způsobilosti výdajů je pro tuto aktivitu stanoveno od data, kdy žádost o podporu splnila všechny náležitosti při hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí).

Přiměřenost výdajů Dosažení optimálního vztahu mezi hospodárností, účelností a efektivností výdajů. Hospodárností se rozumí dosažení odpovídající kvality plněných úkolů za minimální cenu. Efektivnost poměřuje účinnost vložených zdrojů s užitkem, který se danou aktivitou získá. Účelností je takové použití prostředků, které zajistí optimální míru dosažení cílů při plnění stanovených úkolů.

Celkové způsobilé výdaje Zjednodušené vykazování formou financování paušální sazbou 40 % přímých způsobilých nákladů na zaměstnance. V rozpočtu projektu plánovány pouze osobní výdaje (realizační tým), paušální náklady dopočteny sazbou 40 % z osobních výdajů. Paušální náklady Slouží k pokrytí zbývajících způsobilých nákladů na projekt; nejsou rozepsány v rozpočtu projektu; příjemce je nebude v žádostech o platbu vyúčtovávat.

Osobní výdaje – realizační tým Realizační tým projektu = administrativní a odborní pracovníci projektu Administrativní tým: zaměstnanci projektu zajišťující chod projektu – monitorování, příprava vyúčtování, zajištění publicity, apod. Odborný tým: zaměstnanci projektu podílející se na odborné a věcné stránce klíčových aktivit – tvorba vzdělávacích materiálů, metod hodnocení, inovace praxí, apod. Popis realizačního týmu: povinná aktivita Řízení projektu; příloha Realizační tým – specifikace pozic, úvazků, počtu osob, mzdy/platu, náplně práce.

Osobní výdaje – způsobilé výdaje Hrubá mzda/plat, odměny z dohod zaměstnanců pracujících na projektu, autorské příspěvky; Plat – peněžité plnění poskytované za práci zaměstnanci zaměstnavatelem, kterým je stát, územní samosprávný celek, státní fond, příspěvková organizace, jejíž náklady na platy a odměny za pracovní pohotovost jsou plně zabezpečovány z příspěvku na provoz poskytovaného z rozpočtu zřizovatele nebo z úhrad podle zvláštních právních předpisů, školská právnická osoba zřízená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí podle školského zákona, nebo regionální rada regionu soudržnosti. odvody na sociální a zdravotní pojištění; zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele a ostatní obligatorní výdaje (FKSP, Sociální fond).

Osobní výdaje - úvazek Úvazek zaměstnanců projektu – 1 osoba maximálně 1,0 souhrnně u všech subjektů (příjemce a partneři) zapojených do daného projektu a to po celou dobu zapojení daného zaměstnance do realizace projektu. Výjimka: Pro členy odborného týmu, kterými jsou pedagogičtí pracovníci škol vymezených § 7, odst. 3 školského zákona, akademičtí pracovníci vymezení § 70 zákona o vysokých školách. V odůvodněných případech je možné výjimku udělit i pro další členy odborného týmu – změnového řízení. Součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele/ů včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek.

Rozpočet

Rozpočet - zjednodušené vykazování výdajů 1.1 Celkové způsobilé osobní přímé výdaje 1.1.1 Platy, odměny z dohod a autorské příspěvky 1.1.1.1 Administrativní tým 1.1.1.1.1 Platy 1.1.1.1.2 DPČ 1.1.1.1.3 DPP 1.1.1.2 Odborný tým 1.1.1.2.1 Platy 1.1.1.2.2 DPČ 1.1.1.2.3 DPP 1.1.1.3 Autorské příspěvky

Rozpočet - zjednodušené vykazování výdajů 1.1.2 Pojistné na sociální zabezpečení nutno dopočítat 25% z platů a DPČ pokud je plánováno DPP nad 10 000,- měsíčně za 1 osobu, lze narozpočtovat též SP z příslušné DPP, uvést do přílohy 1.1.3 Pojistné na zdravotní zabezpečení nutno dopočítat 9% z platů a DPČ 1.1.4 Jiné povinné výdaje 1.1.4.1 Pojištění odpovědnosti zaměstnavatele 1.1.4.3 Ostatní jiné povinné výdaje 1.1.4.4 FKSP 1.2 Paušální náklady

Sestavení rozpočtu projektu – pravidla Vzájemná provázanost jednotlivých položek rozpočtu s plánovanými aktivitami projektu. Přiměřenost a opodstatněnost celkové výše rozpočtu a jednotlivých rozpočtových položek (pozic realizačního týmu) zejména vzhledem: k cílům a obsahu projektu; jednotlivých odborných aktivit projektu; cílové skupině; délce trvání projektu – vazba na harmonogram; cílovým hodnotám výstupových a výsledkových indikátorů. Zdůvodnění plánovaných osobních výdajů v žádosti o podporu a přílohách – příloha Realizační tým, popis Klíčových aktivit projektu.

Sestavení rozpočtu projektu – pravidla a doporučení Specifikování jednotlivých výdajů v souhrnném rozpočtu v žádosti o podporu – míra konkretizace rozpočtu. Rozpočet projektu v ISKP 14+ rozpoložkovat podle plánovaných pozic v projektu (např. Finanční manažer, Projektový manažer apod.). Neoznačovat pozice jménem pracovníka nebo „neobsazeno“ apod., uvádět název pozice nejvíce vystihující její náplň práce. Nevytvářet velké množství položek rozpočtu pro pozice se shodnou náplní práce a shodnou jednotkovou sazbou mzdy/platu. Neuvádět do rozpočtu projektu kumulované položky typu:

Sestavení rozpočtu projektu – doporučení Sloupec Cena jednotky – sazba mzdy/platu při 100% úvazku (Pracovní smlouvy) nebo hodinová sazba (DPČ a DPP). Sloupec Počet jednotek pro pozice na Pracovní smlouvy (Platy) – uveden tzv. „úvazkoměsíc“ – součin souhrnného úvazku (úvazek za všechny osoby) pro danou pozici a počtu měsíců, během kterých je daná pozice zapojená do projektu. Sloupec Počet jednotek pro pozice na DPČ a DPP – uveden celkový počet hodin.

Stanovení sazeb mezd/platů, odměn z dohod

Stanovení sazeb mezd/platů Dokument Seznam mezd/platů a možné postupy stanovení mezd/platů pro zaměstnance/pracovníky podílející se na realizaci projektů OP VVV http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/zpusobilost-mezd-platu-op-vvv Konkrétní postup pro danou výzvu upravují Pravidla pro žadatele a příjemce – specifická část, kap. 8.7.2 Způsobilé výdaje dle druhu: dle bodu 1 – Stanovení sazby pomocí ISPV ISPV = informační systém o průměrném výdělku dostupný na odkazech: http://www.mpsv.cz/ISPV.php Obsahuje čtyřmístné kódy zaměstnání CZ-ISCO. https://www.ispv.cz/ Obsahuje čtyřmístné a pětimístné kódy zaměstnání CZ-ISCO. CZ-ISCO = národní statistická klasifikace zaměstnání.

Stanovení sazby pomocí ISPV – http://www.mpsv.cz/ISPV.php

Stanovení sazby pomocí ISPV – https://www.ispv.cz/ Výsledky šetření jsou uvedeny buď v části Aktuální, nebo v případě, že by v části Aktuální byly uvedeny pouze čtvrtletní výsledky (neobsahují čtyřmístné a pětimístné kódy), jsou výsledky šetření uvedeny v části Archiv s následnou volbou příslušného roku. Žadatel využije buď čtyřmístný nebo pětimístný kód zaměstnání CZ-ISCO.

Stanovení sazby pomocí ISPV – https://www.ispv.cz/

Stanovení sazby pomocí ISPV Doplňující informace k postupu dle bodu 1 pro MAP II: Metodický výklad – Stanovení sazeb mezd/platů dle ISPV pro vybrané pracovní pozice v projektech výzvy č. 02_17_047 Místní akční plány rozvoje vzdělávání II. Dostupný na http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzva-c- 02-17-047-mistni-akcni-plany-rozvoje-vzdelavani-ii-1 Podrobně popsán postup přiřazení kódů CZ-ISCO a stanovení sazeb mezd/platů pomocí ISPV. Vzorec pro stanovení odměn z dohod (DPČ, DPP). Uvedeny typové pozice MAP II.

Postup přiřazení kódů CZ-ISCO Seznam pozic realizačního týmu Mzdová x platová sféra Definování náplně práce Vyhledání nejvíce odpovídajícího kódu CZ-ISCO v ISPV Pracovní náplně a jim odpovídající kódy dostupné v Národní soustavě povolání (http://www.nsp.cz/). Pozice, které nejsou v Národní soustavě povolání, lze přiřadit pouze na základě názvu pozic v ISPV. Stanovení výše sazby mzdy/platu/odměny z dohody pro každou pozici Vazba na přílohu Realizační tým

Stanovení sazby pomocí ISPV Stanovení sazby – Pracovní smlouvy Respektování sazeb v místě obvyklých. Horní limit tvoří hodnoty uvedené pro třetí kvartil (Q3) Stanovení sazby – odměny z dohod (DPČ, DPP) Dolní a horní hranice pro danou pracovní pozici dána vzorcem. Použití již vypočtených hodnot hodinových výdělků uvedených na http://www.mpsv.cz/ISPV.php není možné.

Stanovení sazby pomocí ISPV – typové pozice Žadatel může využít typové pozice uvedené v dokumentu Metodický výklad – Stanovení sazeb mezd/platů dle ISPV pro vybrané pracovní pozice v projektech výzvy č. 02_17_047 Místní akční plány rozvoje vzdělávání II. V případě, že se příjemce/žadatel bude v projektové žádosti od daných příkladů odlišovat, např. pro níže uvedenou typovou pozici zvolí jiný kód, je nutné, aby toto řádně v žádosti o podporu zdůvodnil, tak aby minimalizoval riziko krácení plánovaných osobních výdajů (v těchto případech je příjemce také povinen si dohledat maximální možné sazby v ISPV). Žadatel je oprávněn si do realizačního týmu zařadit i jiné pracovní pozice.

Stanovení sazeb mezd/platů, odměn z dohod Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu pro OP VVV je v případě pracovních smluv 56.000 Kč a v případě DPČ a DPP 390 Kč/hod. Při stanovení mezd/platů/odměn z dohod musí žadatel zohlednit sazby obvyklé v čase a místě. tzn. skutečné výše mezd/platů/odměn z dohod zaměstnanců projektu nemusí při zohlednění sazeb obvyklých v čase a místě pro danou pracovní pozici dosahovat uváděného maximálního limitu stanoveného dokumentem Seznam mezd/platů …. Mzdy/platy/odměn z dohod bezdůvodně přesahující sazby v čase a místě obvyklé, budou považovány za neefektivní a nehospodárné, i když nebudou dosahovat daného limitu.

Příloha Realizační tým

Příloha Realizační tým Příloha dostupná v ISKP14+. K žádosti o podporu nutné přiložit ve formátu Excel.

Příloha Realizační tým Název subjektu název žadatele x partnera/partnerů Zařazení do týmu odborný (OT) x administrativní tým (AT) Vazba pracovní pozice na položku rozpočtu a název pozice číslo položky z rozpočtu projektu a název pozice jedna pozice = jeden řádek – nerozdělovat pozice s jednou vazbou na položku rozpočtu do více řádků pozor: zde častá pochybení – neodpovídají názvy, kódy pozic atd.

Příloha Realizační tým Druh pracovního poměru Pracovní smlouva, DPČ, DPP Výše měsíčního úvazku FTE výše průměrného souhrnného úvazku za měsíc nebo průměrný počet hodin za měsíc za všechny osoby uvedené ve sloupci Počet osob na dané pracovní pozici Počet osob na dané pracovní pozici souhrnný počet osob za danou pozici Doba trvání úvazku v měsících počet měsíců v souladu s harmonogramem aktivit

Příloha Realizační tým Sazba za 1,0 FTE u PS/ 1 hod u DPČ DPP sazba za 1,0 FTE nebo za 1 hod. odpovídá sazbě uvedené v jednotkovém rozpočtu projektu Způsob stanovení výše mzdy/platu ve výzvě umožněn pouze postup dle bodu 1 – Stanovení sazby pomocí ISPV. Způsob odměňování v organizaci mzdová x platová sféra Kód pozice dle ISPV Uvedený u typové pozice, případně stanoven dle postupu v Metodickém výkladu ke mzdám/platům.

Příloha Realizační tým Popis náplně pracovní pozice a zdůvodnění způsobu stanovení mzdy/platy Popis náplně práce a zapojení do projektu – velice důležité pro posouzení vhodnosti pozic, počtu osob, adekvátnosti úvazků apod. Uvedení zdroje dat ISPV, tj. http://www.mpsv.cz/ISPV.php nebo https://www.ispv.cz/ včetně roku a čtvrtletí/pololetí, za který byly dané statistické údaje sestaveny. Pokud pro typovou pozici uvedenou v Metodickém výkladu zvolí žadatel jiný kód, je nutné uvést zdůvodnění.

Nezpůsobilé výdaje – vyloučené aktivity

Nezpůsobilé výdaje – Vyloučené aktivity Zřizování následujících pracovních pozic ve školách: školní asistent, asistent pedagoga, školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, kariérový poradce, zapojení ICT technika do výuky, koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele, odborník z praxe ve výuce. Stáže pedagogů škol u zaměstnavatelů, realizace individuálních vzdělávacích kurzů pedagogických pracovníků uvedených v databázi DVPP. Aktivity vedoucí k zařazování a udržení dětí a žáků ve školách zřizovaných dle § 16 odst. 9 školského zákona. Zahraniční pobyty dětí a žáků ZŠ, adaptační pobyty dětí a žáků při přechodech mezi stupni škol a stupni vzdělávání, vícedenní akce typu motivačního soustředění, pohybové (sportovní) aktivity. Veškeré výdaje související s vyloučenými aktivitami jsou nezpůsobilé.

Nezpůsobilé výdaje – Vyloučené aktivity Aktivity vedoucí k technickému zhodnocení budov, k pořízení dlouhodobého hmotného/nehmotného investičního majetku. V rámci výzvy nejsou způsobilé investiční výdaje. Příklady nezpůsobilých přímých výdajů pro projekty v rámci této výzvy: výdaje spojené s výkonem funkce člena Řídicího výboru; výdaje spojené se zahraničními pobyty dětí a žáků.

Hodnotící kritéria

Hodnotící kritéria V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 6 bodů) Zhodnocení plánovaných pozic, počtu osob, úvazků a délky zapojení; Nadhodnocení nebo podhodnocení –> krácení bodů; Nadhodnocení AT a OT následně zohledněno v kritériu 4.1, kde je příslušně krácen rozpočet.

Hodnotící kritéria V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 7 bodů) Posuzuje se rozpočet dle hlediska přiměřenosti. Opodstatněnost položek rozpočtu a respektování pravidla 3E – hospodárnosti, efektivnosti, účelnosti. Posuzuje se přehlednost rozpočtu – zřejmost členění nákladů do položek a skupin a míra jejich konkretizace.

Hodnotící kritéria V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 2 body) Posuzuje se rozpočet z pohledu obecných podmínek způsobilosti výdajů, tj. věcné, místní a časové způsobilosti výdajů v rozpočtu. Posuzuje se, zda rozpočet neobsahuje výdaje spojené s vyloučenými aktivitami a další nezpůsobilé výdaje uvedené v PpŽP – obecná část.

Děkuji za pozornost