Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Finanční řízení Lenka Geržová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Finanční řízení Lenka Geržová."— Transkript prezentace:

1 Finanční řízení Lenka Geržová

2 Úspěšné finanční řízení – žádost o podporu
Sestavení rozpočtu Vyplnění příloh Příprava finančního plánu + spolufinancování Hodnotící kritéria

3 Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu

4 Struktura rozpočtu* * NN neplatí pro PO OSS a OSS

5 Způsob vykazování celkových způsobilých výdajů
sazba NN při podání žádosti zůstává stejná po celou dobu realizace projektu

6 1.2 Nepřímé náklady Neinvestiční náklady spojené s administrací projektu. Osobní náklady Administrativní tým projektu – pracovníci, kteří zajišťují chod projektu, provádějí jeho monitorování, připravují vyúčtování a zajišťují jeho publicitu. Smyslem jejich činnosti není odborná práce s cílovou skupinou. Cestovní náhrady Tuzemské služební cesty realizačního týmu Hmotný a nehmotný majetek a materiál Hardware, software a osobní vybavení související s administrací projektu, nosiče dat Spotřební materiál

7 1.2 Nepřímé náklady Místní kancelář
Výdaje za materiál a služby, které souvisejí s řízením projektu, využívá je zejména administrativní tým a jsou pro zabezpečení realizace projektu nezbytné (telefon, poštovné, fax, platbu za připojení k internetu, spotřebu vody, paliv a energie, nájemné kanceláří pro realizační tým, apod.) Služby Outsourcované služby (publicita) Nájem a leasing Správní a jiné poplatky

8 1.1.2. Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční

9 Osobní výdaje Realizační tým projektu se skládá z odborných a administrativních pracovníků. Mezi přímé osobní výdaje jsou zahrnuty pouze odborné pozice. Pozice administrativního týmu spadají do nepřímých nákladů. Autorské příspěvky dle autorského zákona č. 121/2000 Sb.

10 Osobní výdaje Pro každou pozici vytvořte samostatnou položku rozpočtu (stejná náplně práce a stejná sazba při 100 % úvazku = 1 pozice). Označení názvem pozice = NE jménem pracovníka nebo „pozice neobsazena“... Do sloupce Cena jednotky uveďte mzdovou/platovou sazbu při 100% úvazku (Platy) nebo hodinovou sazbu (DPČ/DPP). Do sloupce Počet jednotek uveďte tzv. „úvazkoměsíc“ (Platy) nebo celkový počet hodin(DPČ/DPP). Součin počtu měsíců, během kterých je daná pozice zapojená do projektu a souhrnného úvazku/počtu hodin pro danou pozici. Počet měsíců musí být jasně provázán s harmonogramem aktivit.

11 Osobní výdaje Pojistné na sociální a zdravotní zabezpečení systém nevyplňuje automaticky!!!

12 Stanovení sazby pomocí ISPV
ISPV uvádí průměrné výdělky jak pro mzdovou, tak pro platovou sféru. žadatel v žádosti o podporu o jakou sféru se jedná a uvede zároveň i kód zaměstnání CZ-ISCO včetně názvu zaměstnání, které pro stanovení konkrétní sazby využil.

13 Stanovení sazby pomocí ISPV
Horní limit tvoří hodnoty uvedené na ISPV pro třetí kvartil (Q3). Maximální limit hrubé způsobilé měsíční mzdy/platu, který je způsobilým výdajem v OP VVV, činí Kč nebo 390 Kč/hod. Sazby v místě a čase obvyklé!

14 Klíčový a excelentní pracovník
Pouze pozice: odborní garanti projektu a nezávislí posuzovatelé (dle definice jednotlivých aktivit). Pozice musí být označena (příloha Realizační tým). Označení musí být zdůvodněné. CV: kvalifikace (nejvyšší dosažené vzdělání), praxe v oboru i další činnosti/zkušenosti/kvalifikace, které se přímo vztahují k věcnému obsahu jednotlivých aktivit výzvy, zejména publikační činnost atd.

15 1.1.2. Výdaje na přímé aktivity - neinvestiční
Seznam obvyklých cen: Outsourcované služby – max. 49 % z CZV

16 1.3 Úspory projektu Vznikne-li při zadávacím řízení úspora v podobě rozdílu mezi předpokládanou cenou zakázky a cenou nasmlouvanou, vzniká na projektu úspora. 10% z celkových způsobilých výdajů projektu

17 Způsobilost výdajů

18 Způsobilé výdaje Aby mohl být výdaj považován za způsobilý, musí splňovat následující hlediska způsobilosti: věcná způsobilost; přiměřenost výdaje; místní způsobilost; časová způsobilost výdaje; prokazatelnost výdaje.

19 Časová způsobilost výdaje
2015 2016 1 - 5 6 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 2019 2020 2021 2017 2018 podávání žádostí schvalovací proces 1. vydání právního aktu, příjem zálohové platby způsobilé výdaje měsíců výdaje na finanční "riziko" žadatele Příjem žádostí o podporu: – do 10:00. Zahájení projektu = od úspěšného splnění 1. fáze hodnocení. Zahájení fyzické realizace projektu si zvolí žadatel v kdykoliv v době od zahájení projektu a nejpozději do 6 měsíců od vydaní právního aktu. Před zahájením fyzické realizace, jsou způsobilé pouze výdaje spojené s přípravou a administrací projektu. Výdaje, před vydáním PA = riziko nepodpoření projektu = vlastní zdroje žadatele.

20 Nezpůsobilé výdaje Investiční výdaje
Stáže pedagogických pracovníků ve firmách a podnicích. Zahraniční stáže pedagogických pracovníků, dětí, žáků. Pracovních pozice ve školách, školských zařízeních a organizacích působících v oblasti neformálního vzdělávání: školní asistent, asistent pedagoga, chůva, školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, kariérový poradce, metodik ICT, koordinátor spolupráce školy a firem, odborník z praxe ve výuce, rodilý mluvčí ve výuce.

21 Finanční přílohy

22 Realizační tým Název subjektu žadatel/partner Zařazení do týmu
odborný/administrativní tým Vazba pracovní pozice na položku rozpočtu kód položky z rozpočtu v ISKP 14+ Výše úvazku výše souhrnného úvazku za měsíc/počet hodin za měsíc/projekt Počet osob na dané pracovní pozici Doba trvání úvazku počet měsíců dle harmonogramu aktivit

23 Realizační tým Druh pracovního poměru pracovní smlouva/DPČ/DPP
Kód pozice dle ISPV 4 místní kód dle Popis náplně pracovní pozice návaznost na KA zdůvodnění pozice, úvazku/počtu hodin popis náplně práce Excelentní/klíčový pracovník Zdůvodnění vyššího úvazku nad 1,0 úvazku

24 Komentář k rozpočtu Návaznost na klíčovou aktivitu.
Důvod pořízení/zařazení do rozpočtu. Důvod nezbytnosti pro realizaci projektu. V případě, že položka bude pořizována v rámci veřejné zakázky, je nutné se odkázat na číslo veřejné zakázky z projektové žádosti. Způsob/postup kalkulace nákladů pro danou položku. Vysvětlení jednotkové ceny a počtu jednotek.

25 Komentář k rozpočtu Osobní výdaje odkaz na přílohu Realizační tým
dovysvětlení počtu jednotek Cestovní náhrady způsob stanovení počtu jednotek a ceny jednotek (např. jedná se o „osobocestu“ apod.), souvislost plánování zahraniční služební cesty s realizací projektu. Nákup služeb kalkulace výdaje (např. průzkum trhu)

26 Komentář k rozpočtu Hmotný a nehmotný majetek a materiál
uživatelské specifikace pořizovaného neinvestičního hmotného/nehmotného majetku. důvod počtu kusů pořizovaného vybavení. zdůvodnění ceny stejná jako v Seznamu obvyklých cen vybavení jiná jako v Seznamu obvyklých cen vybavení = důvod + např. průzkum trhu vybavení není v Seznamu obvyklých cen vybavení = důvod ceny + např. průzkum trhu

27 Komentář k rozpočtu Přímá podpora
cestovní náhrady cílové skupiny – uvést způsob stanovení počtu jednotek a ceny jednotek, ve stručnosti uvést, v jaké souvislosti jsou cesty cílové skupiny plánovány. Jsou-li cestovné, ubytování a stravné realizované formou služby, vykazují se v kapitole rozpočtu Nákup služeb. mzdové příspěvky – popsat tak, aby bylo zřejmé, že se nejedná o mzdový příspěvek na pracovníka, který v průběhu nepřítomnosti daného pracovníka vykonává jeho práci jako náhradník/zástupce.

28 Finanční plán

29 Finanční plán Finanční plán Součást finanční řízení projektu
Příjemce je povinen předložit aktualizovaný finanční plán předfinancování a vyúčtování nejpozději před vydáním právního aktu o poskytnutí/převodu podpory. 1. zálohová platba Finanční milníky Monitorovací období: 1. MO: 3 měsíce od vydání právního Další MO: 6 měsíců Žádost o platbu: Žádost o zálohu na další MO Vyúčtování výdajů za MO

30 Finanční plán Krok 1: Příprava plánu vyúčtování
rozvrhnout vyúčtování dle skutečného plánovaného čerpání do MO přičíst NN Krok 2: Výpočet 1. zálohové platby První zálohová platba = Součet předpokládaných vyčerpaných CZV za první dvě MO. max. 40% z CZV Krok 3: Plánování zálohových plateb Celkový součet záloh poskytnutých nad rámec schváleného vyúčtování nesmí přesáhnout 50 % celkových způsobilých výdajů projektu.

31 Finanční plán Záloha (plán) = Vyúčtování (plán) = CZV
Datum předložení 1. zálohové platba = předpokládané datum vydání právního aktu ( květen 2018)

32 Vyúčtování - finanční milníky
Monitorovací období počet měsíců Vyúčtování - plán Vyúčtování - plán kumulativně Vyúčtování - skutečnost Vyúčtování - skutečnost - kumulativně % z plánu 1. 1. ZoR 3 ,00 Kč ,00 Kč 90% Průběžný ukazatel 2. 2. ZoR 6 ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč 76% 3. 3. ZoR ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč 86% 4. 4. ZoR ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč 71% Hraniční ukazatel 5. 5. ZoR ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč 88% 6. 6. ZoR ,00 Kč ,00 Kč ,00 Kč 89% Průběžné finanční ukazatele sledovány u projektů, jejichž doba fyzické realizace je delší, než 30 měsíců včetně. 80% kumulativní částky vyúčtování ve finančním plánu za 2 MO. Hraniční finanční ukazatele budou sledovány u všech projektů. 60% kumulativní částky vyúčtování ve finanční plánu za cca 60% doby realizace

33 Vyúčtování - finanční milníky
V případě úpravy průběžných finančních ukazatelů je nutné požádat o podstatnou změnu projektu. Při nesplnění minimální výše finančního ukazatele je poskytovatel oprávněn udělit příjemci sankci. Její výše bude uvedena v právním aktu o poskytnutí podpory. Ponížení hraničního ukazatele lze pouze podstatnou změnou spolu s žádostí o snížení celkové částky dotace.

34 Spolufinancování

35 Spolufinancování Specifické cíle
Kategorie regionu dle tabulky v kapitole PpŽaP – specifická část MRR: 100% nebo 88% VRR: 0%b nebo 12%

36 Spolufinancování MRR VRR Přehled zdrojů financování
Dle tabulky v kapitole PpŽaP – obecná část MRR: 0% nebo 5% nebo 15% (dle žadatele) VRR: když SC VRR = 0%, tak % vlastního spolufinancování VRR = vždy 0 %, když SC VRR = 12%, tak % vlastního spolufin. VRR = dle žadatele MRR VRR

37 Hodnotící kritéria

38 Věcné hodnocení Žadatel/partner
V1.1 – Struktura a velikost administrativního týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 2 body) V1.2 – Struktura a velikost odborného týmu (úvazky včetně případného externího zajištění) (max. 6 bodů) Financování projektu: V4.1 – Přiměřenost a provázanost rozpočtu k obsahové náplni a rozsahu projektu (max. 10 bodů) V4.2 – Obecné podmínky způsobilosti výdajů (max. 4 body)


Stáhnout ppt "Finanční řízení Lenka Geržová."

Podobné prezentace


Reklamy Google