Systém kontroly ÚSC Šumperk 24. 10. 2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Možnosti a limity kontroly obcí
Nová prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole 416/2004 Sb.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Nástroje územního plánování
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Řízení lidských zdrojů a interní audit Eva Janoušková ředitelka Sekce ekonomiky a podpory Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Vykonavatelé majetkových práv obcí a krajů
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004Sb.
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004 Sb.
Interní audit a finanční kontrola ve veřejné správě
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Vnitřní kontrolní systém
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Rozpočty územních samosprávných celků
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Územní samospráva Kraje
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Správní dozor Kontrolní činnosti spojené s veřejnou správou:
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
Ekonomické aspekty veřejné správy
Územní samospráva Obce
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Soustava veřejných rozpočtů
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obsah veřejných rozpočtů III
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
6 KONTROLA. Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení příspěvkových organizací.
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Ekonomické aspekty veřejné správy
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Právní forma příspěvkových organizací v evropském kontextu
Obecná část rozpočtového práva III
Program na podporu lesních ekosystémů
Obsah veřejných rozpočtů III
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Systém kontroly ÚSC Šumperk 24. 10. 2018

Obsah Právní úprava Vymezení kompetencí Působnost ÚSC Systém finanční kontroly 2.12.2018

Právní úprava zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole zákon č. 255/2012 Sb., zákon o kontrole – procesní norma zákon č. 250/2000 Sb., § 15 odst. 2, § 27 odst. 11 § 15 (2) Územní samosprávný celek a svazek obcí vykonává kontrolu hospodaření jím zřízených nebo založených právnických osob Stanovisko MV ČR č. 2/2014 Kontrola příspěvkových organizací zřízených ÚSC a aplikace kontrolního řádu na tento typ kontroly 2.12.2018

z. č. 320/2001 Sb. Vymezení kompetencí vedoucí orgánu veřejné správy ÚSC – starosta (§2 písm. d) organizační zajištění kontroly § 5 odst. a), b) působnost ÚSC § 9 odst. 1 povinnosti vedoucího orgánu veřejné správy a vedoucích zaměstnanců § 25 odst. 1 a 2 Úvod – popis problematiky dané kapitoly Strategický cíl nebo cíle, vytyčené v kapitole Současný stav – popis aktuální situace, označení problematických oblastí, které koncepce řeší Seznam specifických cílů – výčet jednotlivých cílů, jejichž realizace bude pravidelně evaluována, stručný popis specifických cílů a označení nástrojů k úspěšné realizaci Příběh vězně – ilustrativní příklad typizovaného odsouzeného, tak jak by vypadal jeho život v případě pokračování současného stavu a nenaplnění cílů (pan Starý) a naopak při dosažení cílů (pan Nový), přiblížení cílů koncepce co nejširšímu okruhu osob 2.12.2018

Působnost ÚSC § 9 Působnost územních samosprávných celků (1) Územní samosprávné celky kontrolují podle tohoto zákona hospodaření s veřejnými prostředky u příspěvkových organizací ve své působnosti. (2) Územní samosprávné celky vykonávají veřejnosprávní kontrolu u žadatelů o veřejnou finanční podporu nebo u příjemců veřejné finanční podpory, kterou jim poskytují. (3) Územní samosprávné celky jsou povinny vytvořit systém finanční kontroly podle tohoto zákona, kterým zajistí finanční kontrolu jak svého hospodaření, tak i hospodaření svých organizačních složek a příspěvkových organizací ve své působnosti. Současně zajistí prověřování přiměřenosti a účinnosti tohoto systému a pravidelně, nejméně jednou ročně, jeho hodnocení.   2.12.2018

Systém finanční kontroly Veřejnosprávní kontrola – vykonávaná zaměstnanci ÚSC Vnitřní kontrolní systém - řídící kontrola - interní audit IA - obce do 15 tis. obyvatel Interní audit - obce lze nahradit přijetím jiných dostatečných opatření (§29 odst. 6) – PO lze nahradit – veřejnosprávní kontrola (§29 odst.5) 2.12.2018

Právní úprava z. č. 320/2001 Sb., § 5 písm. a), b) Organizační zajištění finanční kontroly: Povinnost vedoucího orgánu veřejné správy: a) organizovat finanční kontrolu tak, aby byla zajištěna přiměřená jistota, že tato kontrola podává včasné a spolehlivé informace o hospodaření b) dbát, aby finanční kontrolu vykonávali zaměstnanci s kvalifikačními předpoklady, kteří jsou zároveň bezúhonní a u nichž nehrozí střet zájmů podle zvláštních právních předpisů 2.12.2018

Povinnosti § 25 Povinnosti vedoucího orgánu veřejné správy a vedoucích zaměstnanců ( starosta, ředitel PO) (1) Vedoucí orgánu veřejné správy je v rámci své odpovědnosti povinen v tomto orgánu zavést a udržovat vnitřní kontrolní systém, který a) vytváří podmínky pro hospodárný, efektivní a účelný výkon veřejné správy, b) je způsobilý včas zjišťovat, vyhodnocovat a minimalizovat provozní, finanční, právní a jiná rizika vznikající v souvislosti s plněním schválených záměrů a cílů orgánu veřejné správy, c) zahrnuje postupy pro včasné podávání informací příslušným úrovním řízení o výskytu závažných nedostatků a o přijímaných a plněných opatřeních k jejich nápravě. 2.12.2018

Povinnosti § 25 odst. 2 – Starosta, ředitel PO a) stanoví rozsah odpovídajících pravomocí a odpovědností vedoucích a ostatních zaměstnanců při nakládání s veřejnými prostředky, včetně úplného a přesného vymezení povinností ve vztahu k jimi plněným úkolům b) zajistí oddělení pravomocí a odpovědností při přípravě, schvalování, provádění a kontrole operací, zejména ve vztahu k výběrovým řízením, uzavírání smluv, vzniku závazků, platbám a vymáhání pohledávek, 2.12.2018

Povinnosti c) zajistí, aby o všech operacích a kontrolách byl proveden záznam a vedena příslušná dokumentace, d) přijme veškerá nezbytná opatření k ochraně veřejných prostředků, e) zajistí hospodárné, efektivní a účelné využívání veřejných prostředků v souladu se zásadami spolehlivého řízení uvedenými v odstavci 1, f) sleduje a zajišťuje plnění rozhodujících úkolů orgánu veřejné správy k dosažení schválených záměrů a cílů. 2.12.2018

Veřejnosprávní kontrola Obsah – program kontroly Četnost Personální zabezpečení ( zaměstnanci, přizvané osoby) 2.12.2018

Typy kontrol Kontrola činnosti Outsourcing – auditorská společnost Kontrola prováděná kontrolním nebo finančním výborem 2.12.2018

Řídící kontrola Ředitel organizace odpovídá za vytvoření, funkčnost a účinnost VKS (§ 25 ZFK) Odpovědnost příkazce operace 1. fáze – pověřuje zda je operace nezbytná, věcně správná, splňuje 3E, v souladu s právními předpisy a postupy pro zadávání veřejných zakázek Příkazce operace dále odpovídá za prověření možných rizik a stanovení případných opatření k jejich odstranění nebo zmírnění 2. fáze – odpovídá za výši a splatnost závazku, za správné určení osoby věřitele. Kontrolní postup končí vydáním písemného pokynu k uskutečnění operace 2.12.2018

Řídící kontrola Odpovědnost správce rozpočtu 1. fáze – pověřuje soulad operace s pravidly stanovenými zejména v zákoně č. 250/2000 Sb. Soulad se schválenými veřejnými výdaji a jinými rozhodnutími o nakládání s veřejnými prostředky 2. fáze – Prověřit zda příkazce operace jedná v rámci vymezené působnosti Správce rozpočtu dále odpovídá za prověření možných rizik a stanovení případných opatření k jejich odstranění nebo zmírnění 2.12.2018

Řídící kontrola Odpovědnost hlavní účetní pověřuje soulad podpisu příkazce operace s podpisovým vzorem Za úplnost a soulad náležitostí podkladů zejména se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví Ověřuje v případě limitovaného příslibu zda pokyn odpovídá druhovému vymezení operace, limitu a období stanovenému v limitovaném příslibu 2.12.2018

Odbor kontroly Krajského úřadu Olomouckého kraje Děkuji za pozornost Zuzana Punčochářová Odbor kontroly Krajského úřadu Olomouckého kraje 2.12.2018

2.12.2018

2.12.2018