OSOBNOST VEDOUCÍHO PRACOVNÍKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Organizace řízení společnosti
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Veřejná správa 5RE901Teorie a management veřejné správy Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání.
Řídící struktury : malé a velké organizace
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Monitoring dalšího vzdělávání
Řídící struktury v organizaci
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
MOTIVACE A VEDENÍ LIDÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Řídící struktury, malé a velké organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
MAnagement.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Management.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Million Leaders Mandate
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Assessment centrum.
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

OSOBNOST VEDOUCÍHO PRACOVNÍKA 20.9.2018

Tato prezentace vznikla v rámci projektu „Systém kariérového poradenství pro studenty vysokých škol v Plzeňském kraji“ (CZ.1.07/2.2.0/07.0214), který je realizován v letech 2009 - 2012. Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociální fondu a státního rozpočtu České republiky. 20.9.2018

Manažer Každodenní manažerská činnost je velmi rozmanitá. Oproti minulosti se změnila zejména v tom, že její charakter je méně nařizovací a represivní, zato více komunikativní. Manažer (Encyklopedie Universum) ředitel, jednatel, zprostředkovatel, osoba zastupující zájmy umělců a profesionálních sportovců; řídící pracovník ve velkých hospodářských podnicích. 20.9.2018

ŘÍZENÍ Předpoklady pro manažerskou práci: vrozené (temperament, inteligence); získané (výchova, výcvik, vzdělání a mohou se měnit). Řízením rozumíme činnost, která vede k uspořádání prvků a vztahů mezi nimi. Vedení lidí v práci je komplexní soubor postupů, který využívá vedoucí pracovník při každodenním styku s podřízenou skupinou. Je to nejnáročnější složka řídicí činnosti. 20.9.2018

ŘÍZENÍ Účinky vyvolané řízením/organizováním: uspořádávací účinek (chaos se nahradí pořádkem, živelnost cílevědomostí, organizovaní lidé vědí, co, kdy, kde a jak mají dělat); synergický účinek (znamená to, že celek je víc než pouhý součet členů pracovní skupiny); účinek samočinnosti (zavedená organizace funguje relativně samostatně); socializační účinek (na základě osobních vztahů se vytváří i vztahy neformální); funkční uspořádání a řízení velkého počtu lidí pochází z jediného centra; potlačením svobody a volnosti se lidé musí podřídit cílům podniku. 20.9.2018

OSOBNOST VEDOCÍHO PRACOVNÍKA otevřené a nestranné jednání při výkonu funkce se vedoucí nesmí opírat o vztah vedoucí - pracovník, ale vztah vedoucí - pracovní skupina udržování pravidelného kontaktu s podřízenými, s pracovní skupinou aktivní přístup k novým námětům a myšlenkám vlastní odpovědnost, jasné stanovení odpovědnosti a pravomocí členů pracovní skupiny vysoce odborná a organizační úroveň v řízení sebedůvěra v práci pozitivní motivování podřízených schopnost ocenit dobrou práci a projevit důvěru 20.9.2018

MANAŽERSKÉ ROLE interpersonální – každý manažer na určitém postu má povinnosti typu protokolu. Manažeři odpovídají za práci svých lidí. Zpravidla i za přípravu na práci, musí motivovat a povzbuzovat své zaměstnance a musí umět sladit jejich individuální potřeby se zájmy a cíly firmy. Vedoucí pracovník posuzuje, který typ pracovníka je vhodný pro určité místo. Manažer pečuje o další vzdělávání svých podřízeních; informační role – manažer neustále získává informace, třídí je, část předává podřízeným a informuje nadřízené; rozhodovací – manažer vyhledává nové nápady, dává impulsy k novým podnětům, reaguje na odchylky a poruchy v systému, vydává a schvaluje důležitá rozhodnutí především ve výdajové oblasti a působí také jako vyjednavatel. 20.9.2018

MANAŽERSKÁ ODPOVĚDNOST práce s lidmi (podřízení, nadřízení, zákazníci); analytické a koncepční myšlení; udržování rovnováhy mezi cíli, stanovení priorit a časové posloupnosti; rozhodování o chodu útvaru v oblasti finanční, personální, strategické; odpovědnost za svou práci a práci ostatních v týmu; práce prostředníka a řešitele sporů; práce politika, využití metod přesvědčování a kompromisů, vytváření koalic; práce diplomata, reprezentanta firmy. 20.9.2018

PŘEDPOKLADY PRO MANAŽERSKOU PRÁCI vrozené (temperament, inteligence); získané (výchova, výcvik, vzdělání a mohou se měnit). Tyto předpoklady můžeme shrnout do okruhů obecné intelektuální schopnosti a tvůrčí myšlení; speciální řídící a organizační schopnosti; vstřícný postoj k zavádění nových věcí; tělesná a duševní kondice a odolnost na psychickou zátěž; komunikační a výrazové dovednosti; metodická připravenost pro řízení rozvoje firmy; úroveň řídícího styku a celkového způsobu života.   20.9.2018

METODY EFEKTIVNÍ ŘÍDÍCÍ PRÁCE Každý vedoucí pracovník se musí naučit svoji práci a práci svého realizačního týmu plánovat, určit priority, jasný cíl, stanovit si požadavky vůči svým nadřízeným. K tomu mu pomáhají různé metody efektivní řídící práce. Time management Brainstorming Myšlenkové mapy 20.9.2018

TIME MANAGEMENT Principem je správná organizace času. Její základy umí každý z nás a používá je denně v běžném životě (deníky, kalendáře, nákupy ...). Principy time managementu: CO: za prvé je třeba určit co potřebuji zajistit, tak zmenším pravděpodobnost stresu (úkol dostanu z hlavy na papír); CO a KDY: za druhé musím seznam úkolů přizpůsobit časové ose a zjistím co a kdy; CO, KDY a JAK: třetí krok řeší nedostatky, zachycuje rozsáhlejší projekty, poučuje se z minulosti, přizpůsobuje, precizuje, pracuje se zpravidla v týmu; KOMPRESE ČASU: na závěr je třeba zvýšit objemu vědomostí a využití nejlepších postupů a technologií 20.9.2018

BRAINSTORMING Brainstorming lze přeložit jako bouření mozků, v podstatě jde o vyprodukování co největšího množství originálních a nosných nápadů. Provádí se v menších skupinách a záměrem je oddělit samotné vymýšlení nápadů od jejich posuzování a následného zpracování. Při brainstormingu se nekladou meze fantazii, je zakázána kritika, atmosféra jednání musí být uvolněná, vše se zaznamenává a všechny nápady mají stejnou hodnotu. Platí, že s růstem počtu nápadů, roste pravděpodobnost vyřešení problému. 20.9.2018

MYŠLENKOVÉ MAPY Myšlenkové mapy často navazují na time management a brainstorming. Myšlenkové mapy ujasňují jednotlivé činitele, které danou fázi pracovní činnost ovlivňují (časové, materiálové, prostorové, organizační zajištění). Nejdříve se stanoví podtémata, která mají posloupný charakter, ke kterým následně hledáme vhodné rozšíření.Myšlenkové mapy pomáhají informace organizovat a dát jim správnou logickou návaznost. . 20.9.2018

ZÁVĚR Pro fungování týmové práce je důležité akceptování hodnot jednotlivých členů týmu. Nezřídka taková výměna myšlenek pomůže nalézt chyby v procesech, které dlouhou dobu brzdily vývoj připravovaného projektu. Potom například zvýšení kvality nemusí být automaticky spojeno s vyššími náklady na čas a finance. Rozvoj týmu je vždy založen na rozvoji jednotlivců a správném nastavení systému, který jim umožňuje co nejlépe využít jejich potenciál. 20.9.2018