Marketing a management 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingová koncepce a výzkum Marketing © Ing. Jan Weiser.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Úvod do předmětu Marketing. Osnova výkladu 1.Definice marketingu 2.Základní pojmy 3.Marketingový mix 4.Vývojové etapy marketingu 5.Shrnutí 6.Otázky a.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
STŘEDNÍ ŠKOLA A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA CESTOVNÍHO RUCHU, SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 12, ČESKÉ BUDĚJOVICE Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Podpora v nezaměstnanosti
Zavádění nového produktu na trh
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Společenská odpovědnost ve školství
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Marketing, reklama a sponzoring ve sportu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
MSŘ = marketingový systém řízení
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
MARKETING V CESTOVNÍM RUCHU
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Prodeji produktu nebo služby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Marketing a management 2. ročník Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Kontakt: simona.rosova@kar.os.ds.mfcr.cz RosovaS@seznam.cz Ve velmi krajním případě mobil: 723 013 620 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Podmínky pro absolvování: Účast ve výuce Zdárné zvládnutí závěrečného testu Aktivita ve výuce Vypracování a odevzdání zadaných úkolů 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Doporučená literatura: Kunz, Kozler: Maturujeme z marketingu a managementu, 2002 Kotler, P.: Marketing management. Grada. Horáková: Marketing v současné světové praxi. Heczková, M.: Základy marketingu. SU OPF, Karviná, učební text. A další publikace základů marketingu. 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketing Historie: bartrův výměnný obchod vznik platidel vznik obchodu do dnešních rozměrů 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketing Market – obchod Marketing – obchodování 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketing – vývoj po 2. SV 1950 –zásobování za každou cenu 1960 – cenově orientovaný nákup 1970 – řízení materiálového hospodářství 1980 – zásobovací logistika 1990 – nákupní marketing 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketing Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci nebo skupiny získávají prostřednictvím tvorby a výměny produktů a hodnot to, co potřebují. 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingové koncepce Pojmy: Lidská potřeba Přání Poptávka Produkt Výměna Transakce Trh 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingové koncepce Výrobní koncepce – spotřebitelé požadují výrobky široce dostupné za nízkou cenu – dosahování vysoké efektivnosti a širokého rozsahu distribuce (poptávka převyšuje nabídku nebo vysoká cena produktu musí být snížena zvýšením produktivity) 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingové koncepce Výrobková koncepce – spotřebitel poptává kvalitní výrobky nebo výkon – tzn. výroba nových produktů a jejich zlepšování. Prodejní koncepce – vyrobený produkt se firmy snaží vnutit zákazníkům – vývoj a uplatňování agresivního prodejního a propagačního úsilí. (zevnitř ven) 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingové koncepce Marketingová koncepce – firma nejdříve zjišťuje potřeby zákazníka, následuje vývoj požadovaného produktu, který přináší zisk. (Zvenku dovnitř.) Opírá se o: soustředění se na trh orientaci na zákazníka koordinovaný marketing – táhnout za 1 provaz výnosnost = ziskovost 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingové koncepce Koncepce společenského marketingu – úkolem firmy je určování potřeb, požadavků a zájmů cílových trhů a uspokojovat je účinněji a efektivněji než konkurenti způsobem, který zachovává nebo zvyšuje blahobyt spotřebitele i společnosti. 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Základní charakteristiky marketingu Úkoly marketingu: 1. uspokojení potřeb zákazníka 2. dosažení výhody nad ostatními účastníky ekonomické soutěže 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Základní charakteristiky marketingu Efektivní marketing se odvíjí od: a) analýzy zákazníka – výzkum chování spotřebitele, psychologické a sociální ovlivňující přijetí produktu spotřebitelem b) analýzy konkurence – jak obstát v ekonomické soutěži, zkoumá zejména sílu dodavatele, sílu zákazníka, nahraditelnost produktu, snadnost vstupu nových firem do odvětví, míra rivality mezi konkurenty, smyslem je i převést informace o současné a potenciální rivalitě mezi firmami poskytujícími stejný produkt i o míře ohrožení těmi podniky, které nabízejí alternativní uspokojení dané potřeby. 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Základní charakteristiky marketingu Marketingová strategie: - dlouhodobá koncepce činnosti podniku v oblasti marketingu a jejím smyslem je promyšleně a účelně rozvrhnout zdroje podniku tak, aby mohly být co nejlépe splněny základní úkoly marketingu – odráží se v návrhu a vývoji produktu, ve výrobkové politice, ve výběru cílového trhu, ve způsobu komunikace se spotřebitelem, při stanovení ceny a ve volbě cest distribuce. - jedná se o průběžnou činnost, ne jednorázovou. 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Základní charakteristiky marketingu Základní typy marketingových strategií: Strategie minimálních nákladů (masový trh) Strategie diferenciace produktu (firmy s omezenými finančními zdroji) Strategie tržní orientace (orientace na určitou část trhu) 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Základní charakteristiky marketingu Další známé strategie - dle cenové tvorby: Průnik na trh Cena slízané smetany Cenový vůdce Následovník 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingový mix 4 základní „P“: Produkt (product) Propagace a reklama (promotion) Distribuce (place) Cena (price) 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Marketingový mix Další „P“: Lidé (personal) Procesy (processes) Materiální prostředí (material environment) 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05

Co bude příště? BCG matice SWOT analýza Analýza spotřebitele a konkurence, aj. 20.9.2018 Ing. Simona Rosová MM2_01_05