Ing. Dan Ťok ministr dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Advertisements

FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Čerpání finančních prostředků z PRV PRV v období operace Pozemkové úpravy – 3,5 mld. Kč - kontinuální příjem žádostí 1 výzva příjem žádostí.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR STAV REALIZACE ENERGETICKY ÚSPORNÉHO.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Budoucnost české dopravní infrastruktury Ing. Dan Ťok
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Financování dopravní infrastruktury v období
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Strategie MD v oblasti rozvoje dopravní infratruktury
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
ČESKÉ STAVEBNICTVÍ A LEGISLATIVA
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Jednotný evropský železniční prostor
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Název projektu: Moderní škola
Pracovní skupina ŘKV Finance
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Zpráva o uplatňování územního plánu
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Hledáme klíč k právům dětí
Informace k tezím rekodifikace
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
1. Model spolupráce stát x region x obec x soukromá firma
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Produktivita nejen v dopravě a růst mezd
Moravské dopravní fórum
Ředitel odboru strategie
Moravské dopravní fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Národní akční plán čisté mobility
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
Vítáme Vás v Luhačovicích
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

Ing. Dan Ťok ministr dopravy Potřebné legislativní změny pro realizaci strategie Ministerstva dopravy v dopravní infrastruktuře Ing. Dan Ťok ministr dopravy

Co sledujeme v dopravě prioritně? Zajistit soulad všech činností resortu s Dopravní politikou ČR 2014-2020 a v oblasti dopravní infrastruktury s Dopravními sektorovými strategiemi Potřeba stabilního financování rozpočtu SFDI – eliminace výkyvů – optimum cca 90 mld. Kč/rok. Vhodná náhrada dotací do SFDI navýšením podílu SFDI na spotřební dani (dnes 9,1%, optimum = 50 %) či zákonem stanovit, že rozpočet SFDI nesmí být nižší než 2 % HDP minulého roku. Prioritní musí být zajištění dostatečného objemu finančních zdrojů na opravy a údržbu existující dopravní infrastruktury – cíl je omezit co nejvíce negativní dopady oprav na běžný provoz. Ustupující role grantového financování z EU po 2020 – nutné hledat a podporovat nové formy, výrazné navýšení národních zdrojů, úvěry EIB, PPP.

Čím se také zabýváme? Podpora zavádění inovací – elektromobilita, autonomní mobilita, rozvoj ITS, videotolling, kombinovaná doprava silnice/železnice jako služba pro silniční dopravce, udržitelná městská mobilita. Bezpečnost silničního provozu – snižování počtů usmrcených a těžce zraněných Zajištění dostatečného rozsahu objednávky veřejné železniční dopravy kvalitním vozovým parkem s nástupem a výstupem cestujících v modernizovaných železničních budovách (převedeny z ČD a.s. na SŽDC). + národní tarif v návaznosti na soutěže na dopravce. Odstranění legislativních bariér bránících možnosti dokončení přípravy staveb, kde již je příprava v pokročilé fázi (vydána územní rozhodnutí). Takové stavby mají nejblíže k realizaci.

Proč? Proto, aby toto nebyl jen sen…

Připravované stavby Brzké zahájení realizace (2018): D1 u Přerova, Jihočeská D3, části D6, D11 u Hradce Králové, D35 od Hradce Králové po Vysoké Mýto, D48 kolem Frýdku-Místku, dalších více než 10 staveb na silnicích I. třídy, velké železniční stavby Praha hl.n. – Praha-Hostivař, IV. TŽK Sudoměřice – Votice, III. TŽK u Ostravy, ETCS na koridorech Klíčové stavby v přípravě: D0 Pražský okruh, Středočeská D3, D4 pro PPP, D11 do Polska, D35 Vysoké Mýto – Mohelnice, D43 kolem Brna, D52 do Rakouska; Dokončení železničních koridorů, stavby v železničním uzlu Praha, Železniční uzel Brno a navazující nová trať Brno – Přerov, napojení Zlína na II. TŽK, studie proveditelnosti VRT/RS pro nezpochybnitelnou územní stabilizaci a další přípravu V přípravě jsou dále všechny stavby na dálniční síti, desítky staveb na silnicích I. třídy a stavby na významných celostátních a regionálních drahách.

Co potřebujeme? - legislativní úpravy a změny Zákon č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, energetické a jiné infrastruktury (tzv. „liniový zákon“) – vhodná existující platforma pro rychlé prosazení potřebných dílčích změn. Sdílená gesce MD a MPO. Možnost nepřímé novelizace i dalších souvisejících právních předpisů ovlivňujících přípravu staveb. Při tzv. velké novele stavebního zákona (zákon č. 225/2017 Sb.) neprosazeny vybrané a Ministerstvem dopravy podporované pozměňovací návrhy. Neprosazené pozměňovací návrhy = účelné úpravy s potenciálem zlepšení postavení investorů při přípravě dopravních staveb, meziresortně diskutované, bez zásadních věcných výhrad a rozporů – potenciál pro širší politickou shodu. Možnost prosazení formou poslaneckého návrhu zákona – významné zkrácení a rychlé uvedení do praxe

Novelizační body z. 416/2009 Sb. – 1. fáze Omezení nových zákonných institutů na síť TEN-T pro silniční, železniční i vodní dopravu – vybraná klíčová infrastruktura státu – nestandardní instituty pro povolovací procesy jsou v tomto rozsahu snáze obhajitelné. Zároveň se nejedná o výčet konkrétních staveb, který by byl v rozporu s ústavním právem (nálezem ÚS). Umožnění vstupu na pozemky za účelem provádění měření a průzkumných prací bude pro investora možné kdykoliv – vlastníkovi kompenzováno finančně. Povinnost provést přeložku inženýrských sítí v jasně daném věcném, časovém a finančním rámci. Vyloučení odkladného účinku odvolání proti rozhodnutí o vyvlastnění, vyloučení odkladného účinku žaloby podané proti rozhodnutí o vyvlastnění, odkladný účinek nelze soudem přiznat (ústavně konformní předběžná držba). Změna způsobu určení výše finančních náhrad za služebnosti (věcná břemena) – snazší projednání s majiteli při adekvátní náhradě.

Novelizační body z. 416/2009 Sb. – 2. fáze Jsou definovány další problematické okruhy – konkrétní způsob nápravy je žádoucí meziresortně projednat – další novela zákona č. 416/2009 Sb. či forma pozměňovacích návrhů k 1. fázi dle časového sousledu při projednávání. Potřeba specializovaných stavebních úřadů pro územní rozhodování a specializovaných vyvlastňovacích úřadů na úrovni jednotlivých krajů Snížení časové náročnosti při odnímání půdy ze ZPF Řešení provozních škod – zjednodušení administrativních postupů Změna správy nadjezdů nad státními komunikacemi včetně zajištění financování jejich obnovy a údržby. Jasnější definice provozních výdajů resortních organizací Systémové problémy povolovacích procesů nutno řešit jednotně v rámci komplexní rekodifikace stavebního práva (spolupráce s MMR)

Děkuji za pozornost a vaši vstřícnost. Ing. Dan Ťok ministr dopravy