Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Financování železniční infrastruktury

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Financování železniční infrastruktury"— Transkript prezentace:

1 Financování železniční infrastruktury
Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel Železniční konference Pardubice 2019 Česká a evropská železnice pro 21. století – jeden společný trh,

2 Investice Čerpání dotačních prostředků na investiční výstavbu
Aktuálně se předpokládá dočerpání zdroje OPD 2 v r. 2020 Od r plánováno čerpání zdroje EIB (akce Blending Call) Ukazatel (mil. Kč) Skutečnost 2018 Plán 2019 Národní zdroje (SFDI) 8 443 10 545 Operační program Doprava 2 8 017 6 892 CEF (Connecting Europe Facility) 2 540 2 948 Investiční zdroje celkem 19 000 20 385 Financování železniční infrastruktury

3 Investice v roce 2018 Nejvýznamnější zahájené stavby
Modernizace trati Sudoměřice – Votice (21 km, mil. Kč) Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hl. n., II. část - Praha Hostivař - Praha hl. n. (8,0 km, mil. Kč) Rekonstrukce infrastruktury Brno hl.n. (2 123 mil. Kč) Revitalizace trati Louny-Lovosice (14 km, mil. Kč) Revitalizace trati Týniště n.O.- Broumov (30 km, mil. Kč) ETCS Plzeň (mimo) – Cheb (1 013 mil. Kč, zadání P+R) a další stavby v hodnotě celkových nákladů cca 5 mld. Kč Nejvýznamnější ukončené stavby Modernizace trati Rokycany – Plzeň (14,1 km, mil. Kč) Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně (27 km, 830 mil. Kč) Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim-Tišnov (11 km, 522 mil. Kč) Modernizace ŽST Karlovy Vary - staniční část (587 mil. Kč) Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov – Hostivice (518 mil. Kč) Revitalizace trati K. Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt (46 km, 562 mil. Kč) a další stavby v hodnotě celkových nákladů překračující 1,5 mld. Kč Financování železniční infrastruktury

4 Investice v roce 2019 Nejvýznamnější zahajované stavby (plán)
Modernizace trati Veselí n.L. - Tábor - II.část, úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora, etapa Soběslav – Doubí (9 km, mil. Kč) Optimalizace traťového úseku Mstětice - Praha-Vysočany (15 km, mil. Kč) Optimalizace trati Praha Smíchov - Černošice (8,5 km, mil. Kč) Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc (29 km, mil. Kč) Rekonstrukce žst. Přerov, 2.stavba(9,6 km, mil. Kč) a další stavby v hodnotě celkových nákladů cca 20 mld. Kč Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice (14,2 km, mil. Kč) Optimalizace trati Beroun (včetně) - Králův Dvůr (4 km, mil. Kč) Rekonstrukce žst. Čelákovice (851 mil. Kč) Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín-Vlkov u Tišnova (8,9 km, mil. Kč) Rekonstrukce SZZ Veselí nad Moravou (1 148 mil. Kč) a další stavby v hodnotě celkových nákladů cca 6,5 mld. Kč Nejvýznamnější ukončované stavby (plán) Financování železniční infrastruktury

5 Investice – úseky v nové stopě a stavby mostů
Vybrané úseky v nové stopě (32 km): Modernizace trati Sudoměřice - Votice (v realizaci) cca 16,0 km Modernizace trati Rokycany – Plzeň (dokončeno 2018) Přeložka Klabava ,0 km Přeložka a tunel Ejpovice – Plzeň Doubravka ,5 km Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor, II. část, úsek Veselí n.L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí (v přípravě – zahájení 2019) cca 8,5 km Vybrané stavby mostů Rekonstrukce Negrelliho viaduktu 1 435 mil. Kč (dokončení 2020) Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany – Bezdružice 118 mil. Kč (dokončení v r. 2019) Rekonstrukce mostů v žst Brno hl. n. (Křídlovická a Hybešova) 339 mil. Kč (dokončení 2019) Mosty v km 11,314 a 11,559 na trati Louny – Libochovice 168 mil. Kč (dokončení 2019) Financování železniční infrastruktury

6 Nestavební investice (vynaložené a plánované částky)
2018 – Pořízená speciální technika (skutečnost čerpání) 719,5 mil. Kč Motorový univerzální vozík – nová vozidla (34 ks) 340,6 mil. Kč Hasičská záchranná služba SŽDC - speciální vozidla (45 ks) 248,5 mil. Kč Ostatní speciální technika SŽDC ,4 mil. Kč 2019 – Plánované investice do speciální techniky (roční plán čerpání) Hasičská záchranná služba SŽDC - speciální vozidla 245,0 mil. Kč Motorový univerzální vozík – nová vozidla 150,0 mil. Kč Kolejový vůz pro diagnostiku železničního svršku 165,9 mil. Kč Ostatní speciální technika SŽDC ,5 mil. Kč Další chystané investice: Motorové univerzální vozíky včetně mobilní části ETCS, Měřicí jednotka pro diagnostiku trakční napájecí soustavy, Hnací vozidlo nezávislé trakce pro diagnostiku železniční infrastruktury a ETCS, Vozidla pro kontrolu a údržbu trakčního vedení, Speciální tažená vozidla s jeřábovou nástavbou, Stroje na výměnu pražců aj. Financování železniční infrastruktury

7 Provozuschopnost – infrastruktura a budovy
Infrastrukturu tvoří železniční trati o délce km a budov. Činnost zajišťující technický stav celostátních a regionálních drah zaručující jejich bezpečné a plynulé provozování. zabývající se hospodařením s pozemními stavbami a pozemky – jedná se především o budovy, inženýrské sítě, technologická zařízení, inženýrské objekty, přístřešky a zastřešení nástupišť. Ukazatel (mil. Kč) Skutečnost 2018 Plán 2019 Dotace ze SFDI na provozuschopnost 16 791 18 858 Náklady na zajištění provozuschopnosti 17 213 19 462 Financování v této činnosti je zabezpečeno z rozpočtu SFDI, který poskytuje SŽDC neinvestiční prostředky. Náklady byly vynaloženy na komplexní opravy traťových úseků, opravy a údržbu sdělovací a zabezpečovací techniky, trakčního vedení, mostů a tunelů, přejezdových zabezpečovacích zařízení či trakčního vedení. Dále na na opravy nádražních budov, údržbové práce v železničních stanicích včetně úklidu a ostrahy v těchto objektech. Financování železniční infrastruktury

8 Řízení provozu Řízení provozu
Činnosti, kterými se zabezpečuje a obsluhuje železniční dopravní cesta a organizuje drážní doprava. Ukazatel (mil. Kč) Skutečnost 2018 Plán 2019 Tržby za použití ŽDC 3 768 3 755 Dotace ze SFDI na provozování dráhy 6 317 4 182 Náklady na zajištění řízení provozu 6 013 6 465 Financování v této činnosti je zabezpečeno z tržeb za použití železniční dopravní cesty od provozovatelů drážní dopravy z rozpočtu SFDI, který poskytuje SŽDC neinvestiční prostředky. Náklady byly vynaloženy zejména na osobní náklady zaměstnanců zajišťují dispečerské řízení dopravy, obsluhu zabezpečovacích zařízení a informačních systémů pro cestující, tvorbu jízdního řádu a přidělování kapacity dopravní cesty dopravcům. Přepočtený počet zaměstnanců 2018: 8 266,07 a plán 2019: 8 217). Financování železniční infrastruktury

9 Děkuji za pozornost Financování železniční infrastruktury
Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, Praha 1


Stáhnout ppt "Financování železniční infrastruktury"

Podobné prezentace


Reklamy Google