Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj a financování železniční infrastruktury

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj a financování železniční infrastruktury"— Transkript prezentace:

1 Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

2 Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 – 2017
v tis. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

3 Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2019
Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 86,3 mld. Kč z toho národní zdroje 65,5 mld. Kč EU zdroje 20,8 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje 54,7 mld. Kč nově zahajované akce ŘSD a SŽDC 10,8 mld. Kč Předpoklad nově zahajovaných akcí ŘSD a SŽDC až 15,1 mld. Kč, navýšení bude kryto v průběhu roku 2019 3

4 Rozpočet SFDI 2019 - příjmy Druh příjmu Celkem včetně EU 86 321
v mil. Kč Druh příjmu převody výnosů silniční daně 6 300 převody podílu z výnosů spotřební daně 8 400 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic 5 100 převody výnosů z mýtného 9 700 dotace ze státního rozpočtu 35 996 Příjmy SFDI 65 496 Fondy EU celkem 20 824 Celkem včetně EU 86 321 Poznámka: Daně, DK a Mýto činí celkem 29,5 mld. Kč. 4

5 Rozpočet SFDI 2018 - příjmy v mil. Kč
Daně, DK a Mýto činí celkem 29,5 mld. Kč. 5

6 Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2019
Rozpočet SFDI výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2019 Příjemce Národní OPD CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 25 066 4 612 17 16 29 711 SŽDC 25 744 4 011 2 472 1 32 228 ŘSD a SŽDC akce od 07/2018 10 771 7 022 264 18 057 ŘVC 1 077 154 14 1 245 Ostatní příjemci 2 838 2 240 5 079 Výdaje celkem* 65 496 17 885 2 908 31 86 321 *zaokrouhleno 6

7 Rozpočet SFDI 2019 – výdaje SŽDC
v mil. Kč Druh výdaje* 2019 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 18 436 Doplatky probíhajících akcí 3 851 Ostatní programy (globální položky) 3 151 Příprava akcí 1 280 Akce v realizaci do 6/2018 5 510 Celkem 32 228 *částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH Nově zahajované akce od 07/2018 celkem až 9,2 mld. Kč 7

8 v mil. Kč *částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH, zaokrouhleno 8

9 Příspěvky SFDI – národní zdroje
yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2019 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 460 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 200 Křížení - místní a účelové komunikace 300 Letiště - vybavení prostředky k ochraně před protiprávními činy 40 Celkem 1 000 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 9

10 Střednědobý výhled a další oblasti
Rok 2020 celkem výhled 97,7 mld. Kč v tom 65,5 mld. Kč národní zdroje, dočerpání OPD Rok 2021 celkem výhled 79 mld. Kč v tom 65,7 mld. Kč národní zdroje, nový OP finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu Od 2021 nutnost navýšit zdroje o 20 – 30 mld. Kč ročně Nové formy financování PPP a úvěr od EIB Kombinace zdrojů – Blendingová výzva 10

11 11

12 Společná strategie pro dopravní infrastrukturu
Standardizace smluvních vztahů - Jednotné smluvní vzory dle mezinárodních standardů FIDIC Jasná pravidla cenotvorby, projektové přípravy a projektového řízení - Cenové databáze, supervize a metodiky (hodnocení ekonomické efektivnosti projektů staveb DI) Soutěžení na kvalitu a odpovědné zadávání - MNNC a metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti u veřejných zakázek na stavební práce a na služby Předcházení sporů a jejich efektivní řešení - Metodický pokyn pro správce stavby 12

13 Společná strategie pro dopravní infrastrukturu
5) BIM pro dopravní infrastrukturu - BIM je účinný nástroj k růstu produktivity a efektivity Spolupráce, práce s lidmi a hledání leaderů vzájemné komunikace v rámci odvětví dopravních staveb systém vzdělávání, podpora pracovníků a hledání talentů v oblasti dopravní infrastruktury Otevřená meziresortní komunikace otevřená mezirezortní komunikace při vytváření legislativního prostředí s partnerskými ministerstvy 13

14 BUILDING INFORMATION MODELLING
14

15 zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz
Děkuji za pozornost Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, Gustáv Slamečka ředitel SFDI


Stáhnout ppt "Rozvoj a financování železniční infrastruktury"

Podobné prezentace


Reklamy Google