Virtuální realita Využití VR v praxi Kritika Další VR Princip používání VR Zdroje
Využití VR v praxi V lékařství V lékařství se využívají prostorové modely orgánů nebo celého těla. Ty se získávají pomocí počítačové tomografie. Tomografie znamená v překladu zobrazování v řezech, tedy strukturní zobrazování stavby bez fyzického narušení celku.
Využití VR v praxi Sport Ve sportu VR slouží k dokonalému vytrénování správného pohybu a techniky. Aby byl lepší a lepší…..
Využití VR v praxi Armáda V armádě je pro VR typický příklad simulátor létání který je i přes velké pořizovací náklady o mnoho úspornější než skutečný let.
Zábava A samozřejmě pro zabavu stovky her si mužete zahrát na VR
Kritika Vzhledem k realitě podobnému subjektivnímu vjemu může virtuální realita při nevhodném použití vyvolat u pozorovatele či pravidelného uživatele stav, kdy přestává jasně rozlišovat mezi reálným a virtuálním světem a tím celkově zkreslit jeho psychické vnímání a hodnocení skutečného prostředí. Takže si muže myslet že padá atd.
Další VR Samsung GEAR Samsung Gear VR je mobilní virtuální realita headset vyvinutý společností Samsung Electronics ve spolupráci s Oculus a vyráběného společností Samsung. Headset byl propuštěn 27. listopadu 2015.Při použití, kompatibilní Samsung Galaxy zařízení Samsung Galaxy S7 působí jako displej a procesor náhlavní soupravy, když je přístroj Gear VR samo o sobě působí jako regulátor, který obsahuje vysoké zorné pole
HTC vive HTC Vive je headset (elektronika určená pro nošení na hlavě) pro virtuální realitu vyvinutý společností HTC . Byl vydán dne 5. dubna 2016. Tento headset je navržen tak, aby využil rozsah místnosti, ve které se osoba nachází, s pomocí speciálních čidel a přetvořit ho tak na virtuální realitu.V Česku se dá sehnat zhruba za 25 000 Kč. Na htc vive je zhruba přes 40 her.
Princip používání VR K vytvoření VR jsou používány specializované brýle a rukavice (data glove) pro simulaci hmatového vnímání. Tyto brýle jsou schopny do každého oka zobrazit obraz každé scény z jiného úhlu. To v mozku vyvolá věrohodný trojrozměrný obraz. To, co má být v pozadí scény, vnímáme skutečně vzadu.
Zdroje https://cs.wikipedia.org/wiki/Virtu%C3%A1ln%C3% AD_realita#Princip_pou.C5.BE.C3.ADv.C3.A1n.C3.A D_VR https://www.google.cz/search?q=HTC+vive&source=l nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1rLfHmN3SA hXKFiwKHSAyB3MQ_AUICCgB&biw=1920&bih=9 57#imgrc=Ij6WwbJXkV2W9M: https://cs.wikipedia.org/wiki/Virtu%C3%A1ln%C3% AD_realita
František Krňávek Děkuji za pozornost