Principy 3 D vidění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_03_16_monitor. Monitor Základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Tistarna ingoustová a laserová
Širokoúhlá prezentace
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka
Vstupní a výstupní zařízení - opakování
Grafická úprava prezentace
Optický kabel (fiber optic cable)
Počítačová grafika.
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Barva světla, šíření světla a stín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Vy_32_Inovace_5O_Pexeso-Slova protikladná
VESMÍR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Běžné reprezentace grafu
Poměr v základním tvaru.
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Kvadratické nerovnice
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Přídavná zařízení.
Informatika – Grafika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Dvourozměrné geometrické útvary
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Název prezentace Podtitul Autor.
Zoner Callisto 4 Callisto 2 – barvy, stín, šipky, vrstvy.
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Poměr v základním tvaru.
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Název prezentace Podtitul Autor.
Dvourozměrné geometrické útvary
Dělitelnost přirozených čísel
Transkript prezentace:

Principy 3 D vidění

Jak vytvořit 3 D obraz? Pro vytvoření 3D obrazu v našem mozku potřebujeme takové zařízení, které nám zajistí různé obrazy pro pravé a levé oko. To, aby každé naše oko dostalo jiný obraz, se dá zařídit rovnou několika způsoby Pro vytvoření 3D obrazu v našem mozku potřebujeme takové zařízení, které nám zajistí různé obrazy pro pravé a levé oko. Samozřejmě tyto obrazy vůči sobě musí být jen lehce posunuty a míra posunutí jednotlivých objektů na obou obrazech nám definuje vzdálenost. To, aby každé naše oko dostalo jiný obraz, se dá zařídit rovnou několika způsoby

Polarizační brýle Stereogramy Stereoobrazy – 2 obrazy lehce posunuté, promítané přes sebe dvěma zdroji se stejnými polarizačními filtry natočenými shodně jako na brýlích. IMAX Výhoda: Nezkreslují barvy nutnost projekce ze dvou zdrojů. Nelze použít na tištěné obrázky či k prohlížení přímo na monitoru. úhly polarizace 0o /90, 45o/135o                                                       Stereoobrazy, promítané přes sebe na speciální plátno či kovovou plochu dvěma zdroji se stejnými polarizačními filtry natočenými shodně jako na brýlích

Barevné brýle Anaglyfy Anaglyfy – dva lehce posunuté obrazy, ntištěné přes sebe. Světlo se od nich odráží – do levého oka propustí přes filtr jeden obraz, do pravého druhý. Nevýhoda: zkreslují barvy Výhoda: tištěné obrázky, monitor, apod.

Nové technologie

LCD – 3D 2 „monitory“ před každým okem extra LCD, kdy každý zobrazuje obraz pouze pro jedno oko. Nevýhody: poměrně drahé, jelikož je nutné vyrobit dva velmi malé LCD, ovšem každý s rozumným rozlišením. takové brýle jsou i těžké

LCD-3D brýle každý sudý snímek určen pro jedno oko a každý lichý pro druhé. To, že každé oko dostane pouze každý druhý snímek, zajišťují speciální brýle grafická karta schopná ovládat tyto brýle a pomocný software Výhody: lehčí a levnější Nevýhody: nutnost použít brýle, obnovovací frekvence obrazovky snižuje na polovinu, takže většinou to znamená, že obraz bliká –bolest hlavy, epileptické záchvaty, apod.

LCD-3D bez brýlí – nejnovější technologie Jak je na obrázku vidět, oproti obyčejnému LCD má 3D LCD navíc ještě jednu vrstvu, jakéhosi „switch LCD“ (switch anglicky znamená přepínač). Tato vrstva navíc je zcela průhledná v případě použití standardního 2D režimu, takže displej funguje jako každý běžný LCD panel, obě oči vidí všechny pixely. V případě, že se displej přepne do 3D režimu, tak se v zadním „switch LCD“ utvoří neprůsvitné sloupce, kterými nepronikne podsvícení displeje. Je to naaranžováno tak šikovně, že ve výsledku vidí pravé oko jen sudé sloupce pixelů a levé pouze liché (nakreslený schematický obrázek znázorňuje pohled shora). Při přečtení předešlých řádků jste si možná uvědomili, že něco takového nemusí fungovat vždy, že to bude fungovat pouze v případě, kdy jsou oči na nějakém konkrétním místě vůči monitoru. Aby si dotyčný mohl nastavit hlavu do správné pozice, tak je na spodní straně displeje pár bodů navíc, které mu v tom pomohou. Jenže umístit hlavu do zcela přesné pozice a ponechání ji v ní například během hraní 3D hry, to je trochu nereálné. Toho si byli vědomi i vývojáři této technologie a tak zúžili svislé pruhy ve „switch LCD“, kterými prosvítá podsvětlení tak, aby hlava nemusela být v přesné pozici. Demonstruje to následující schematický obrázek Nahoře ty modré a červené obdélníčky představují pixely displeje (červené pro levé oko a modré pro pravé), černé obdélníčky pod nimi představují neprůsvitné oblasti (ano, neprůhledná oblast je z pohledu pozorovatele až za LCD s pixely a nikoliv před, ale kdyby to tak bylo nakresleno, tak by to výrazně znepřehlednilo schematický obrázek) a nakonec ta červená a modrá oblast dole je místo, v kterém může být levé a pravé oko, jak je to tam ostatně znázorněno. Znovu jde o pohled shora. Jistá tolerance při pozorování obrazu zde je a pokud se z ní vychýlíte, tak pouze pravé oko uvidí obrazovkové body určené pro levé a naopak. Nutnost umístnit hlavu však platí pouze ve vodorovném směru, hlava může být vůči monitoru v jakékoliv výšce, kterou ji umožní pozorovací úhel displeje. Ač je tedy zjevně i tento způsob 3D zobrazení určen pro jednoho pozorujícího, dal by se nouzově použít i pro dva, kdy by oba měli hlavy nad sebou