Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva"— Transkript prezentace:

1 Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
Základy umocňování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Jak postupovat – návod pro použití.
Hru může hrát libovolný počet hráčů či vícečlenných družstev. Hru ovládá a řídí učitel. Kromě výpočtů může sehrát svoji roli i nejvhodněji zvolená strategie družstva (rozhoduje například i to, zda kantor umožní během hry hráčům si cokoli zapisovat nebo ne). Družstvo (hráč) volí obdobně jako v klasickém pexesu dvojici kartiček, po jejich „otočení“ uskutečněném kliknutím učitele na ně se družstvo (hráč) rozhoduje, zda trojice k sobě patří a zda ji tedy „bere“. V případě, že ano, připíše učitel úspěšnou odpověď příslušnému družstvu (hráči) zapsáním jeho označení písmenem či číslicí do bílého políčka. V případě, že kartičky k sobě nepatří a družstvo se pro ně nerozhodne či odpoví nesprávně, otočí učitel opětovným kliknutím na text kartiček tyto zase zpět. Kliknutím na malé zelené políčko na příslušné kartičce je možné tuto zvětšit na celou obrazovku (vhodné zvláště u grafů, obrázků, delších textů). Kliknutím na malé červené políčko na příslušné kartičce lze zobrazit správnou odpověď, dvojici sobě odpovídajících si „kartiček“. Ve hře vítězí družstvo, které má po vyčerpání všech kartiček nejvyšší počet získaných dvojic. Při rovnosti může rozhodnout o vítězi hra „kámen, nůžky, papír“. Hra se může oživit i tím, že družstvům (hráčům) budou body získané za správně rozpoznané dvojice v případě špatné odpovědi naopak odebírány. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“. Kliknutím na odkaz výsledek se obrátí všechny kartičky a barevně zvýrazní příslušné trojice.

3 A B C D E 1 (-0,1)3 40000 (-0,2)3 02 (-2)2 -0,001 400 -0,32 (-0,01)2 -4 -0,008 2002 (-2)3 -8 0,0001 4 -0,09 70 0,09 -0,0001 -22 -0,012 (-20)2 Výsledek

4 1 Zpět

5 70 Zpět 5

6 70 = 1 Zpět 6

7 -4 Zpět 7

8 -22 Zpět 8

9 -22 = -4 = -4 Zpět 9

10 Zpět 10

11 0,09 Zpět 11

12 Zpět 12

13 -0,008 Zpět 13

14 (-0,2)3 Zpět 14

15 (-0,2)3 = -0,008 (-0,2) . (-0,2) . (-0,2) = = +0,04 . (-0,2) =
Zpět 15

16 -0,0001 Zpět 16

17 -0,012 Zpět 17

18 -0,012 = -0,0001 - 0,01 . 0,01 = -0,0001 Zpět 18

19 4 Zpět 19

20 (-2)2 Zpět 20

21 (-2)2 = 4 (-2).(-2) = 4 Zpět 21

22 02 Zpět 22

23 Zpět 23

24 02 = 0 Zpět 24

25 (-0,1)3 Zpět 25

26 -0,001 Zpět 26

27 (-0,1)3 = -0,001 (-0,1) . (-0,1) . (-0,1) = = +0,01 . (-0,1) =
Zpět 27

28 Zpět 28

29 Zpět 29

30 Zpět 30

31 40000 Zpět 31

32 2002 Zpět 32

33 2002 = 40000 = 40000 Zpět 33

34 (-0,01)2 Zpět 34

35 0,0001 Zpět 35

36 (-0,01)2 = 0,0001 (-0,01) . (-0,01) = 0,0001 Zpět 36

37 Zpět 37

38 Zpět 38

39 Zpět 39

40 -0,09 Zpět 40

41 -0,32 Zpět 41

42 -0,32 = -0,09 - 0,3 . 0,3 = -0,09 Zpět 42

43 400 Zpět 43

44 (-20)2 Zpět 44

45 (-20)2 = 400 (-20) . (-20) = 400 Zpět 45

46 (-2)3 Zpět 46

47 -8 Zpět 47

48 (-2)3 = -8 (-2) . (-2) . (-2) = = +4 . (-2) = -8 Zpět 48

49 A B C D E 1 (-0,1)3 40000 (-0,2)3 02 (-2)2 -0,001 400 -0,32 (-0,01)2 -4 -0,008 2002 (-2)3 -8 4 0,0001 -0,09 70 0,09 -0,0001 -22 -0,012 (-20)2

50 Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Obrázek na pozadí: <


Stáhnout ppt "Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva"

Podobné prezentace


Reklamy Google