Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"— Transkript prezentace:

1 Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Jak postupovat ‒ návod pro použití
1. Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníka buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2. Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3. Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4. Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví a měří časový limit na výpočet a odpověď. 5. Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou, případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6. Pokud družstvo nestihne v limitu odpověď či odpoví nesprávně, dostává možnost okamžité odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně, získává příslušnou buňku ono. 7. Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8. Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9. V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

3 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

4 Vypočítej: Řekni v procentech výsledný stav pro tvrzení:
Množství písku na stavbě se snížilo o polovinu. 1 Výsledek: 50 % původního množství

5 Vypočítej: Vyjádři v procentech obsah vybarveného obrazce vzhledem k obsahu celého kosočtverce. 2 Výsledek:

6 Vypočítej: Jaké části celku odpovídá 5 %? 3 Výsledek:

7 Vypočítej: Pět zedníků má za úkol omítnout 25 stejných stěn. Osm z nich již mají omítnuto. Vyjádři v procentech, jakou část úkolu již mají splněnou. 4 Výsledek:

8 Vypočítej: Kolik procent je 800 dm3 z 320 litrů? 5
1 % … 320 l : 100 = 3,2 l x % … 800 l : 3,2 l = 250 800 dm3 z 320 litrů je 250 %. Výsledek:

9 Vypočítej: Čeho je více? 21,7 % z 56 dkg nebo 1,7 % z 8 kg? 6
(56 dkg : 100) . 21,7 = 12,152 dkg (800 dkg : 100) . 1,7 = 13,6 dkg 1,7 % z 8 kilogramů je více než 21,7 % z 56 dkg. Výsledek:

10 Vypočítej: Z kolika tun je 1,3 % rovno 33,8 kg. 7
100 % … = kg = 2,6 t Výsledek:

11 Vypočítej: Řekni v procentech výsledný stav pro tvrzení: Hlučnost zeslábla na jednu třetinu původní hodnoty. Výsledek: 8 Hlučnost je nižší a dosahuje původní hodnoty.

12 Vypočítej: Řekni v procentech výsledný stav pro tvrzení:
Teplota se zdvojnásobila. 9 Výsledek: 200 % původní hodnoty

13 Vypočítej: Kolik procent je 1690 gramů ze 130 kilogramů? 10
1 % … g : 100 = g x % … : = 1,3 1690 gramů je 1,3 % ze 130 kilogramů. Výsledek:

14 Vypočítej: Vypočítej, z jakého základu je 300 % rovno 5,4. 11
1 % … 5,4 : 300 = 0,018 100 % … 0, = 1,8 Výsledek:

15 Vypočítej: Vyjádři v procentech obsah vybarveného obrazce vzhledem k obsahu kruhu. 12 Výsledek: Celý kruh … 100 %

16 Vypočítej: Co je více? 25 % z 200 nebo 14 ‰ ze 4 000? 13
Výsledek: (200 : 100) . 25 = 50 … (4000 : 1000) . 14 = 56 Více je 14 ‰ ze

17 Vypočítej: Z jakého základu je 5 400 ‰ rovno 10800? 14
1 ‰ … : = 2 1 000 ‰ … = 2000 Výsledek:

18 Vypočítej: Čeho je více? 2,1 % z 8 dm nebo 0,2 % z 8 m? 15
Výsledek: (8 dm : 100) . 2,1 = 0,168 dm … (80 dm : 100) . 0,2 = 0,16 dm 2,1 % z 8 decimetrů je více než 0,2 % z 8 metrů.

19 Vypočítej: Řekni v procentech výsledný stav pro tvrzení: Osvětlení vzrostlo o pětinu. 16 Výsledek: 120 % původní hodnoty

20 Vypočítej: Jaké části celku odpovídá 12,5 %? 17 Výsledek:

21 Vypočítej: Vypočítej, kolik je procent 18 Výsledek:

22 Vypočítej: Kolik procent je 0,4 z ½ ? 19
1 % … ½ : 100 = 0,5 : 100 = 0,005 x % … 0,4 : 0,005 = 80 0,4 z ½ je 80 %. Výsledek:

23 Vypočítej: Vypočítej, z jakého základu je 142 % rovno 340,8 km. 20
Výsledek:

24 Vypočítej: Obkladač měl za směnu obložit 25 m2 plochy. Obložil o 5 m2 více. O kolik procent překročil plán? 21 100 % … 25 m2 1 % … 25 : 100 = 0,25 x % … 5 : 0,25 = 20 Obkladač překročil plán o 20 %. Výsledek:

25 Vypočítej: Vypočítej jedno procento z 22 Výsledek:

26 Vypočítej: Beton je míchán z cementu a štěrkopísku
v poměru 1:4. Vyjádři v procentech množství cementu a množství štěrkopísku v jedné míchačce betonu (vodu zanedbáváme). 23 Výsledek: 20 % cementu; 80 % štěrkopísku

27 Vypočítej: Vyjádři v procentech obsah nevybarveného obrazce vzhledem k obsahu celého čtverce. 24 Výsledek:

28 Vypočítej: Čeho je více? 1,5 % z 12 litrů nebo 1,2 % z 15 litrů? 25
(12 : 100) . 1,5 = 0,18 l … (15 : 100) . 1,2 = 0,18 l Je to stejné! Výsledek:

29 Vypočítej: Z dvaceti obdélníčků je jich třináct vyšrafováno. Vyjádři v procentech, jaká část celkového obsahu všech obdélníčků je vyšrafována. 26 Výsledek:

30 Vypočítej: Řekni v procentech výsledný stav pro tvrzení:
Drát se zahřátím prodloužil o čtyři setiny své délky. 27 Výsledek: 104 % původní délky

31 Vypočítej: Vypočítej jedno procento z 0,987. 28 0,987 : 100 = 0,00987
Výsledek: 0,987 : 100 = 0,00987

32 Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: Obrázek na pozadí: < Smajlík: < Šipka: <


Stáhnout ppt "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"

Podobné prezentace


Reklamy Google