MARKETINGOVÝ VÝZKUM NA TRZÍCH EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETINGOVÝ VÝZKUM NA TRZÍCH EU. MKT výzkum - INFORMACE O:  cílových trzích CT  distribučních cestách DC  konkurenci K definování  veřejnosti V 
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Korupce a PZI Robert Hejzák / CzechInvest 31.října 2005.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Lidská společnost digitálního věku
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Věcné autority v roce 2016
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Zavádění nového produktu na trh
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Základní makroekonomické ukazatele
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Situační analýzy prostředí – v konečném sestavení SWOT
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Logistika a Supply Chain Management
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vítejte na Marketingu.
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Logika a metody výběru vzorku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingový informační systém
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Měření makroekonomických agregátů
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Prodeji produktu nebo služby
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Organizace práce na prodejně
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÝ VÝZKUM NA TRZÍCH EU

MKT výzkum - INFORMACE O: cílových trzích CT distribučních cestách DC definování konkurenci K informačních veřejnosti V potřeb makroprostředí MA INTERNÍ DATABÁZE - INFORMACE O: zákazníci (+ objednávky – historie) dodávky (průběh, problémy, reklamace) stav zásob,… MKT výzkum: systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování informací pro řešení konkrétních MKT problémů

?!EKVIVALENCE!? Standardizace nebo Adaptace? výzkumného problému VÝZKUM/PRŮZKUM NA ZAHRANIČNÍM TRHU – SPECIFIKA: SEKUNDÁRNÍ I PRIMÁRNÍ INFORMACE ?!EKVIVALENCE!? Standardizace nebo Adaptace? výzkumného problému výzkumného cíle marketingového prostředí dané země/zemí/klastrů (CT, DC, K, V, MA) - E struktury trhu

+ EKVIVALENCE a) funkční b) pojmová c) kategorie (spaghetti – no-name a ve velkém v Itálii, značka a balené v Německu a Francii) EKVIVALENCE překladu (lexikální, idiomatická „I feel blue“, gramaticko-syntaktická, - pořadí slov, vyjádření významu, konstrukce věty, zkušenostní VW Golf GTI v USA – slogan „Turbo cojones“)

KÁVA pojmová E „ranní nápoj“ funkční E - různé sociální situace – kde, s kým – doma, na pracovišti, v čase odpočinku doma, po obědě v práci, venku s přáteli, pro návštěvy….; různé formy- kvantita – počet káv denně, velikost šálku…, , koncentrace, horký/studený/ledový, s cukrem/bez cukru… instantní, zrnková…… co, kde, jak, s čím, s kým, kdy? ● E kategorie zatřídění do sortimentní skupiny a podskupiny jako balené zboží mezi produkty pro přípravu teplých nápojů, jako „soft drink“ – ledová káva v plechovce, jako mléčný nápoj – rychle se kazící zboží – v tetrapaku; jako mléčný hotový nápoj – nekazící se – mezi kondenzovanými mléky a podobnými nápoji v prášku….. BENEFITY - FUNKČNÍ VERSUS SYMBOLICKÉ

Ekvivalence (E) sběru dat a) výzk. metod - POZOROVÁNÍ, DOTAZOVÁNÍ, EXPERIMENT – lze je použít stejně? b) výzk. jednotek – vzorku (definování – KDO? + výběr – PROČ) – kategorie věk, příjem, profese…pozice, role…chování… - REPREZENTATIVNOST c) samotného procesu sběru – techniky sběru, kontaktování, načasování a harmonogram…Itálie – zasílání vzorku produktu pro testování d) sběru dat E kooperace respondentů – OCHOTA/NEOCHOTA, E kontextu sběru dat – POZITIVNÍ/NEGATIVNÍ, E stylu odpovědí

EKVIVALENCE zpracování dat a samotných dat – ekvivalence měření (percepční, kalibrační a časová) a metrická E percepční – barvy – spektrum barev, interpretace; vůně – intenzita, preference, vnímání; chuť – ostrá, jemná, výrazná, pálivá, sladká, kyselá, hořká - + jejich intenzita KÁVA? E kalibrační – míry a váhy E časová – vnímání času + časové úseky, sezónnost – cykly… E metrická – homogenita/heterogenita významu – škály – stupně gradace, velikost v hodnotě významu jedné položky na škále (muy malo – Šp ≠ very bad – VB – lexikálně správně

VÝZKUMNÝ PROBLÉM: JE NÁKUP A KONZUMACE KÁVY STEJNÁ V 3 VYBRANÝCH ZEMÍCH EU? VÝZKUMNÝ CÍL: ZÍSKAT INFORMACE PRO ÚČINNÝ POSITIONING VE 3 ZEMÍCH EU INFORMACE O CÍLOVÉM TRHU CT ÚKOL: na základě vymezeného výzkumného problému a znalostí – viz předchozí strany – se pokuste splnit výzkumný cíl (opětovně pouze vzhledem k informacím na předchozích stránkách) JAKÉ INFORMACE POTŘEBUJI ZNÁT? 2. jaké různé benefity by mohla plnit káva na vybraných 3 trzích?

metoda „12 C“ Chee, H, Harris, R. Global MKT strategy country - všeobecné údaje o zemi, data ze SLEPTky, vliv dimenzí prostředí na podnikání/obchodování v dané zemi ● choices - analýza zásobování /krytí potřeb, konkurence na trhu, konkurenčních sil a slabin ● concetration - struktura tržních segmentů, geografické pokrytí ● culture/customer behaviour - povaha rozhodování, hlavní vlivy na kupní chování, diverzita kulturních skupin – charakteristiky zákazníků ● consumption - analýza poptávky a konečné spotřeby ekonomických sektorů - segmentů, užívajících produkt, tržní podíly segmentů, růstový potenciál segmentů, hodnocení hrozeb substituce ●capacity to pay - tvorba cen, kultura ovlivňující tvorbu cen, platební podmínky, podmínky pojištění

currency - stabilita, restrikce, kurzy channels - kupní chování, schopnosti a kompetence článků, pokrytí distribučních nákladů, infrastruktura fyzické distribuce, velikost objednávek a stupeň zpracování ● commitment - přístup na trh, obchodní bariéry a incentivy, celní tarify, jiné poplatky, vládní regulace, ● communication - infrastruktura a dostupnost médií, náklady komunikace, charakter komunikace a efektivní komunikační přístupy, běžné prodejní praktiky, charakter médií ● contractual obligations – obchodní praktiky, pojištění, právní závazky ● caveats - faktory, na které je potřebné dát pozor

Případová studie: Hollensen: 5.2 Tchibo, Resp. Weblinks – statistiky: http://www.pearsoned.co.uk/hollensen Albaum – Exhibit 5.5., Table 5.5 Alternativní úkol: použít metodu 12 C pro vybraný produkt ve vybrané zemi EU