24.7.2018 MVdr.Vratislav Krupka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Pracovní právo. Pohovor
[ 1 ] RNDr. Pavla Coufalová Symposium Strategie servisní podpory zdravotnických pracovišť, Praha, © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Ing. Jan Bartoš Listopad 2010 Hodnocení smluv o poskytování služeb Liberecké informatické fórum.
[ 1 ] MVDr. Vratislav Krupka © 2013 Státní ústav kontrolu léčiv.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
[ 1 ] Ing. Zuzana Chomátová; Oddělení farmakovigilance Inspekce FV systému © 2011 Státní ústav kontrolu léčiv Příprava FV inspekce Ing. Zuzana Chomátová.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Tisková konference Státního ústav pro kontrolu léčiv Přehled činností SÚKL za rok 2006 a informace o vývoji regulačních aktivit , Praha.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
[ 1 ] Mgr. Apolena Jonášová Seminář SDP, Praha © 2013 Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.03 Ročník3. ročník.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
Ministerstvo vnitra ČR, leden 2012 Centrální nákup v resortu MV.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
AKREDITACE K USKUTEČŇOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU dle novely zákona č
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Pojem přeměna obchodní společnosti
Role Úřadu Regionální rady
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zákon č. 22/ 1997 sb. o technických požadavcích na výrobky
Jednoduché účetnictví
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Téma 11: Finanční plánování
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Odpovědnost za poškození životního prostředí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období )
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Zpráva o uplatňování územního plánu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
GDPR: ochrana osobních údajů
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Energetický management
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Legislativní základ farmakovigilančního auditu a inspekce
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Vztahy mezi útvary charakter průběhu hlavní podnikatelské činnosti
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Organizace práce na prodejně
ZÁSOBOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Seminář AMG, Písek 2018 GDPR.
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Územní plán s prvky regulačního plánu
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Transkript prezentace:

24.7.2018 MVdr.Vratislav Krupka

Hodnocení kontrol SDP Seminář SDP 24.4.2013 24.7.2018 Státní ústav pro kontrolu léčiv Hodnocení kontrol SDP Seminář SDP 24.4.2013 MVDr.Vratislav Krupka Vedoucí oddělení SDP MVdr.Vratislav Krupka

Zásady distribuce léčivých přípravků distribuční řetězec podléhá pravidelným kontrolám tak, aby byly zaručeny podmínky správné distribuční praxe při skladování, přepravě a zacházení s léčivými přípravky opatření proti zneužití a nelegálnímu zacházení s léčivy okamžitý přenos informací o závadách jakosti a nežádoucích účincích léčiv účinný systém pro stahování vadných přípravků z trhu odhalování padělků léčivých přípravků

Kontrolní činnost ROZSAH KONTROLY Obecné Dodržení podmínek povolení k distribuci Pracovníci ✔ organizační struktura a pracovní náplně ✔ funkce kvalifikované osoby (pravomoci, odpovědnosti, kompetentnost) ✔ systém školení pracovníků ✔ hygienické požadavky na pracovníky

ROZSAH KONTROLY Prostory a zařízení ✓rozloha, konstrukční řešení, systém větrání a vytápění, zajištění proti slunečému záření ✓ oddělení činností ✓ oddělení zvláštních skladových položek ✓ zabezpečení skladu proti drobným živočichům a hmyzu ✓ zařízení na sledování teploty a vlhkosti a jejich kalibrace ( běžná t., snížená t.)

Rozsah kontroly - Dokumentace systém řízení dokumentace předpisová dokumentace popisující všechny opakované činnosti vedení a uchovávání záznamů o: ✓sledování a kontrole skladovacích podmínek ✓ kontrolách kvalifikovanou osobou a dalšími pracovníky ✓ evidenci, šetření a vyřizování reklamací ✓ stahování ✓ sanitaci ✓ kalibraci měřících přístrojů ✓ nákupu a prodeji uchovávány kopie dokladů: ✓ rozhodnutí o výjimce z registrace ✓ hlášení o spotřebách na SÚKL

Rozsah kontroly - Distribuce odebírána léčiva pouze od oprávněných dodavatelů příjem léčiv a kontrola při příjmu uskladnění léčiv sledování, kontrola a dodržení skladovacích podmínek sledování a dodržování doby exspirace skladovaných a distribuovaných léčiv vychystávání a expedice léčiv a kontrola před expedicí nakupována a prodávána pouze registrovaná léčiva dodávána léčiva pouze oprávněným odběratelům postupy při zpětné distribuci vrácených přípravků způsoby přepravy padělky vývoz léčiv

Rozsah kontroly- Smluvní činnosti při distribuci ✔ písemná smlouva a její dodržování Reklamace a stahování ✔ evidovány, šetřeny a vyřizovány ✔ realizována opatření umožňující stáhnout šarži z oběhu Zabezpečování jakosti ✔ stanoveny odpovědnosti a pravomoci pro zabezpečování jakosti ✔ plán vnitřních inspekcí ✔ inspekce prováděny a dokumentovány včetně stanovení nápravných opatření

Intervaly kontrol SÚKL Nový distributor - kontrola po roce Distributor – kontrola po 3 letech V případě potřeby - KDYKOLIV

Nedostatky zjištěné při kontrole Distribuce neoprávněným odběratelům - dentální depa Distribuce neregistrovaných přípravků neschválené cizojazyčné obaly Souběžný dovoz ??? Nedostatečná školení pracovníků ve skladech

Nedostatky – str.2 Nedostatečná kontrola distribuce reklamních vzorků podmínky skladování, podmínky přepravy do ZZ Nedostatečná evidence podmínek při přepravě léčiv Nedostatečné provádění vnitřních inspekcí Nedostatečná evidence podmínek při přepravě Nedostatečná a formální práce kvalifikované osoby Nesoulad údajů v DIS 13 a skutečnosti při fyzické kontrole – v 3,8% ze 17 hloubkových kontrol Neposkytování údajů dle DIS 13 – v r. 2012 vydáno 79 Příkazů k uložení pokuty Distribuce léčiv bez povolení -3x v posledních 2 letech

Celkový počet distributorů v ČR 2012 – 407 –( tj.+25 oproti 2011) Rok Celkem inspekcí Dobré Uspokojivé Neuspokojivé Porušení zákona Pozastave-ní činnosti Návrh -pokuta 2011 317 275 30 13 79 8 86 % 10 % 4 2010 267   223 22 50 2 83,6 % 8,2 % 2012 300 181 38 7 40 6 80 % 16 % 4 %

Vývoj počtu distributorů od roku 2009 2010 2011 2012 Noví distributoři 49 57 89 25 Zrušení distributoři 11 13 12 14 Současně provozuje lékárnu 61 97 157 168 Distributoři celkem 265 309 382 407

Přehled přijatých žádostí v r. 2012   Přijato žádostí Vydaná rozhodnutí Žádost o povolení distribuce 40 Žádost o změnu povolení distribuce 80 72 Žádost o zrušení distribuce 14

SANKCE Celková výše uložených sankcí na základě pravomocných rozhodnutí Ústavu v roce 2012 930 000 Kč

Název prezentace Děkuji za pozornost