Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Advertisements

Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_03 Název materiáluKalkulačka.
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Mobbing a Bossing Marková. M obbing C o je M obbing  je druh rafinované šikany na pracovišti  nejrůznější formy znepříjemňování života na pracovišti.
Šikana.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Seminář o stavebním spoření
Sexual harassement, mobbing
Citace a bibliografické odkazy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Podpůrná opatření prvního stupně
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Téma: Předmět a příslovečné určení
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Techniky práce s mentálně postiženými
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_DISKUSE Výchova.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Úvodní a seznamovací hry
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Individuálně vzdělávací plán
Autor: Mgr. Jana Burdzová
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
JAK SE ŽIJE S AUTISMEM.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
TŘÍDĚNÍ DAT je základní způsob zpracování dat.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
HNĚV.
Diferencované stravování
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list Jak dítě reaguje na různé situace a co se děje, když reaguje určitým způsobem. Voj PdF MU 17/7/18

Spolupracující chování s vrstevníky nebo podobná situace. A. Vyžaduje svůj způsob hraní hry. B. Podřizuje se pokynům druhých, kteří prosazují svůj způsob hry. C. Dává materiální věci vrstevníkům, kdykoli je o to požádán. D. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Vyjádření názoru o ostatních dětech Vyjadřuje obavy z toho, co si o něm/ní myslí ostatní. B. Vyjadřuje přesvědčení, že je nadřazen svým vrstevníkům. C. Jiná reakce Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Přátelství s vrstevníky, které dítě zná nebo podobná situace. A. Často se účastní soutěživých her (karty, biliár,atd.) s přáteli. B. Pomáhá přátelům s jejich úkoly a povinnostmi. C. Nepřátelské nebo verbálně agresivní chování vůči vrstevníkům, kteří se snaží skamarádit s jeho vlastními kamarády. D. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Zralost reakce na ostatní děti A. Časté případy hádek nebo prudkých výbuchů hněvu s vrstevníky. B. Dělá nevraživé poznámky o vrstevnících. C. Častá frekvence volání vrstevníků jménem. D. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Vůdcovství Jaká jiná informace je relevantní? A. Dává vrstevníkům časté rozkazy. B. Dělá mu potíže se přizpůsobit vedení jiných dětí. C. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Podřízení se normám vrstevnické skupiny A. Ignoruje pravidla stanovená vrstevníky doslovně nebo nepřímo. B. Zúčastňuje se skupinových aktivit, ale rychle toho zanechává. C. Častá frekvence imitace vrstevnického chování. D. Jiná reakce Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Provokace ostatních A. Častá frekvence verbálně provokativního chování k vrstevníkům. B. Častá frekvence fyzické provokace vrstevníků. C. Častá frekvence ničení majetku vrstevníků. D. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Pomoc vrstevníkům Jaká jiná informace je relevantní? Uklidňuje kamarády, kteří jsou v úzkých. B. Ignoruje snahy vrstevníků, kteří hledají jeho podporu a útěchu. C. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Agresivita vůči vrstevníkům A. Používá racionální argumenty, aby přesvědčil vrstevníky. B. Užívá fyzického vyhrožování, aby ostatní k něčemu donutil. C. Jiná reakce. Jaká jiná informace je relevantní? Jaké máte pro své tvrzení důkazy? Příklad situace Jaké jsou příčiny a důsledky chování? A B C Spouštěč Projevy chování Následky Voj PdF MU 17/7/18

Závěrečná sumarizace Specifická charakteristika dítěte v doméně vrstevnické sociální interakce Funkční dovednosti a kompetence Dysfunkční a nedoučené kompetence Konkretizace cílů pro intervenci Doporučené a) metody, b) formy - aktivity Voj PdF MU 17/7/18

Úkol Navrhněte záznamový formulář pro diagnostiku přehlednost pohotovost použitelnost Termín: následný seminář Voj PdF MU 17/7/18