Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy vedlejších vět Věta podmětná Věta předmětná Věta přívlastková (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přísudková (podrobně vysvětleno.
Advertisements

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Přechodníky ČÍSLO.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VY_32_INOVACE_60_Opakovani Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, 3.ročník Opakování pro 3. ročník - čj Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Přísudek VY_12_INOVACE_Rů_I_34 Název projektu: OP VK
Téma: Předmět a příslovečné určení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Kateřina Křížová
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Doplněk (verbální atribut)
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní druhy - procvičování
Shoda podmětu a přísudku
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_01_PODMĚT A PŘÍSUDEK
Větné členy.
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
VY_32_INOVACE_52 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
SKLADBA SKLADEBNÍ DVOJICE Jabloň před domem krásně rozkvetla.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 20. 4. 2013 Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_19_SKLADBA – Rozvíjející větné členy – Doplněk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SKLADBA Rozvíjející větné členy – Doplněk Ročník: 9. ročník Klíčová slova: doplněk, podmět, přísudek, předmět, přívlastek, příslovečné určení

ANOTACE Materiál slouží jako souhrnné opakování o doplňku. Formou skupinové práce žáci procvičují rozvíjející větné členy.

Rozvíjející větné členy – Doplněk SKLADBA Rozvíjející větné členy – Doplněk

Doplněk D Závisí: přes sloveso na jméně v platnosti podmětu nebo předmětu Formální vztah: shoda se jménem tvar v 7. pádě

Bývá vyjádřen: přídavným jménem podstatným jménem zájmenem číslovkou infinitivem přechodníkem Významový vztah a co vyjadřuje: určuje vlastnosti nebo stav podstatného jména za děje, nebo kterou za děje získává, nebo děj, který děj věty doprovází

Podtrhněte doplňky: Rád bych ti všechno vysvětlil. Slyšel jsi někoho klepat. Už jako student střední školy se zajímal o historii. Z výletu jsme se vrátili unaveni. Ovoce musíme jíst omyté. Vždy ho pokládali za slušného člověka. Eva nerada zůstává sama doma.

Grafické znázornění doplňku př.: Vrátil jsem se domů unavený. (já) Přs D Po Přs Po Vjs já D u

Větné členy - procvičování Doplňte: Podmět je ________větný člen. Přísudek je ________ větný člen. Podmět a přísudek tvoří ________ _________ dvojici. Rozvíjející větné členy jsou _________ ________________________________. Na předmět se ptáme_________________ kromě ___________. základní základní základní skladební předmět přívlastek, doplněk, příslovečné určení pádovými otázkami 1. a 5. pádu

Přívlastek rozvíjí nejčastěji _______________. Druhy příslovečného určení jsou __________ ___________________________________ _________. Doplněk rozvíjí zároveň ______________. podstatné jméno místa, času způsobu, míry, příčiny, účelu, podmínky, přípustky sloveso a jméno

POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 1998, ISBN 80-85937-87-5.