Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Shoda přísudku s podmětem 2
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Přísudek.
Rozvíjející větné členy - opakování -
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
holé, rozvité, několikanásobné
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Vedlejší věta předmětná Autor Chňoupková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Skladba (pojmy); VJ a SOU Autor Chňoupková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_Inovace_ Věty jednočlenné a dvojčlenné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Zvláštnosti větné stavby
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Poznáváme tajemství skladby
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police n. M.,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Druhy přísudku Skladba věty.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Základní větné členy – přísudek
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Vsuvka Autor Chňoupková Martina

Mgr. Martina Chňoupková VSUVKA Mgr. Martina Chňoupková

Jazykový rozbor: Nevím, co o tom mám myslet (ono na tom ostatně ani tolik nezáleží), ale asi to není v pořádku. 1.Naznačte graficky stavbu souvětí a určete druh VV. 2. Určete druh souvětí. 3. Určete podtržené větné členy. 4. Uveďte antonymum ke slovesu „nevím“. 5. U slovesa v 1. HV určete: osobu, číslo, způsob a čas. 6. Vyhledejte v souvětí část, která není do něj mluvnicky začleněna, která uvádí bližší podrobnosti, poznámky. (Jak se liší od ostatního textu?)

VSUVKA Není mluvnicky zařazena do vět – je do nich vsunuta. ÚKOLY VSUVKY: doplňovat text hodnotit a vysvětlovat Vsuvka je ve větě oddělena čárkami, pomlčkami, příp. závorkami.

Podtrhněte vsuvky: Událo se to, myslím, loni v zimě. Nehodu - podle očitých svědectví - zavinil řidič černého vozu Audi A6. J. Seifert (narozený v roce 1901) získal v Nobelovu cenu za literaturu. Medovník můžeme posypat oříšky (strouhanými), případně skořicí /mletou/.

Vyhledejte vsuvku, DOPLŇTE INTERPUNKCI a do tabulky zapište začáteční písmenko To není s odpuštěním normálni. Netuším, co na to mám říci ono to vlastně není to nejdůležitější. To se pokud si vzpomínám stalo už před dávnou dobou. Bylo to tuším před několika lety. Zbylo mi tu pár kamarádů i těm se raději vyhnu babičku tu mám v domově důchodců. Vitamin C – takzvaný celaskon – prospívá oslabenému organismu. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 1. 2. 3. 4. 5. 6. S O P T I

Už bychom měli vsuvku umět a umíme poznat i přístavek Už bychom měli vsuvku umět a umíme poznat i přístavek. Následuje šance na jedničku: Rozlište vsuvku a větné členy v přístavkovém vztahu. 1. Písemka dopadla Petrovi dobře, na jedničku. 2. Náš učitel, jak všichni víte, byl velice spravedlivý. 3. Pošli mi ,prosím tě, dopis co nejdříve. 4. Oba moji rodiče pocházejí ze země tulipánů, z Holandska. 5. Jednou mě sestra – to jsem ještě chodila do školky – pořádně vystrašila. 6. Paříž, hlavní město Francie, je krásná.

Opakování: Určete významový poměr mezi větami v souvětí: Blíží se sice prázdniny, my se však budeme stejně učit. Jak se nazývá vztah, v němž členy pojmenovávají různým způsobem jeden jev – např. Praha, hlavní město ČR, je krásná.): Vztah ………. Ve větě vyhledejte přísudek: Šedý vrabec frnk na střechu. Změňte přísudek slovesný na přísudek jmenný se sponou: Maminka učí na základní škole. Z výletu se vrátil veselý. Určete podtržený větný člen. Vyhledejte předmět vyjádřený infinitivem: Tatínek mi přikázal okamžitě všeho nechat. Vyberte větu jednočlennou: Správně!; Karle!; Mrzne!; Spal? Doplňte přísloví: Jak se do lesa volá, tak se z lesa …. Uveďte antonymum ke slovu noc. X

Řešení křížovky: O D P R V A C Í Ř S T K Ý F N J E X U Č I L Ě M Z Á CH M Z Á

Nakonec zadání domácí práce: Do domácích sešitů vypracujete cvičení 1 na straně 121 (do sešitu zapíšete pouze věty se vsuvkami). K procvičení vám dobře poslouží cvičení 2.