Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemědělci a vodohospodáři – protivníci nebo spojenci? J a n K l í r Výzkumný ústav rostlinné výroby Praha - Ruzyně
Advertisements

Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Ošetřování během vegetace
Rostlinná produkce obsah přednášky
Mechanizační prostředky na ochranu rostlin
Zásady správné zemědělské praxe
Okopaniny nízký obsah sušiny ( %) vysoké hospodářské výnosy
BOB OBECNÝ (Faba Vulgaris).
Aneb recyklujeme se žížalami snadno a rychle
Magisterské studijní programy FVL a FVHE
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: třetí Téma:Vybrané.
Téma: Vybrané zemědělské plodiny Mák setý II
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
SVAZENKA VRATIČOLISTÁ (PHACELIA TANACETIFOLIA)
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
Téma: Vybrané zemědělské plodiny krmná řepa II
PROSO SETÉ (Panicum miliaceum L.).
Téma: Vybrané zemědělské plodiny oves setý II
Obor: H/01 Zemědělec – farmář
Kontrola a certifikace v ekologickém zemědělství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Ekologické zemědělství Pavlína Šrámková. Ekologické zemědělství Nařízení Rady (ES) 834/2007 – od nahrazuje Nařízení Rady 2092/1991 Zákon č.
Ochrana rostlin v ekologickém systému hospodaření
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Kukuřice setá (Zea mays)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Obor: Zemědělec – farmář H/01
Téma: Vybrané zemědělské plodiny brambory II
Téma: Vybrané zemědělské plodiny ječmen setý III
Opakování: Co je to SWOT analýza? Z jakých prvků se skládá SWOT analýzy? Co je to krajinný prvek?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Politika rozvoje venkova Program rozvoje venkova
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
1 Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ochrana rostlin v ekologickém systému hospodaření
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu Obecné zásady pěstování rostlin v systému ekologického zemědělství VY_32_INOVACE_11.02.06 Autor Ing. Alice Votavová Tematická oblast Ekologické zemědělství a agroturistika pro 4. ročník agropodnikání (rozvoj venkova) Ročník 4. Agropodnikání Datum tvorby 18. ledna 2013 Anotace Prezentace seznamuje žáky se specifikou pěstování rostlin v systému ekologického zemědělství. Metodický pokyn Výkladová prezentace doplněná opakováním, které by mělo upevnit znalosti nabyté výkladem.

Zásady pěstování rostlin v EZ Ekologický zemědělec nesmí používat minerální hnojiva, pesticidy, regulátory růstu. Nahrazuje je biologickými postupy. Nutná znalost biologických zákonitostí.

Specifika pěstování rostlin v EZ Regulace plevelů je obtížná a zdlouhavá. Musí být systematická. Uvolňování živin ze statkových hnojiv je pomalejší a hůře se reguluje. Úspěch více závisí na počasí.

Opatření struktura plodin by měla být: bobovité nad 25% obilniny max. 60% meziplodiny 20 – 60% zařazení víceletých jetelotravních směsek zařazení meziplodin (snížení výparu, eroze, vyplavování živin, omezení plevelů) dodržování zásad střídání plodin (široko x úzkolisté, hluboko x mělce kořenící, atd.)

Opatření menší dávky organických hnojiv – dobře rozdělit, doplnit povolenými minerálními hnojivy volba vhodných druhů a odrůd – rajonizace odrůd podpora přirozených nepřátel – remízky, polní cesty, berličky pro ptáky zvýšená pozornost při sklizni – čištění, třídění, uložení sklizně

Opatření provádění zásahů včas a ve vhodnou dobu častější sklizeň jetelotrav – omezuje rozvoj plevelů minimalizace zpracování půdy důsledné sledování porostů – prevence „Kdo po poli chodí, tomu se rodí“

Opakování 1. Jaký je rozdíl mezi uvolňováním N ze statkových hnojiv a minerálních? 2. Na čem je pěstování rostlin v systému EZ více závislé? 3. Jmenujte některé zásady pěstování rostlin v EZ. 4. Jaký by měl být nejvyšší podíl obilovin ve struktuře plodin podniku?

Opakování - Řešení 1. Jaký je rozdíl mezi uvolňováním N ze statkových hnojiv a minerálních? N ze statkových hnojiv se uvolňuje pomaleji. 2. Na čem je pěstování rostlin v systému EZ více závislé? Na počasí. 3. Jmenujte některé zásady pěstování rostlin v EZ. Větší podíl jetelotrav, střídání plodin, meziplodiny, vhodné odrůdy. 4. Jaký by měl být nejvyšší podíl obilovin ve struktuře plodin podniku? 60%

Zdroje: Šarapatka B., Urban J. a kolektiv, PRO-BIO Šumperk 2006