Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu."— Transkript prezentace:

1 Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu Vegetační činitelé - světlo Autor Ing. Jitka Krobová Tematická oblast Pěstování rostlin pro 2. ročník agropodnikání Ročník Druhý ročník - agropodnikání Datum tvorby Anotace Žáci pochopí princip nároků jednotlivých plodin na světlo. Naučí se možnosti způsobu regulace světla a tím ovlivnění výnosů u plodin Metodický pokyn Výukový materiál prezentace, doplněna o praktické ukázky plodin

2 světlo Světlo je zdroj slunečního záření
Sluneční záření je zdrojem světla a tepla Světlo měříme v nanometrech (nm) Rostliny využívají světlo o délce nm Světlo ovlivňuje fotosyntézu= proces, při kterém v zelených částech rostlin vznikají z oxidu uhličitého a vody cukry Nedostatek světla způsobuje vytáhlé rostliny a slabé rostliny

3 Rozdělení rostlin podle nároků na světlo
Rostliny dlouhodenní - vyžadují délku slunečního svitu hodin, aby utvořily květ pokud je doba kratší, rostlina utváří pouze vegetativní část rostlin (nevykvetou) (obilniny I. skupiny, hrách, mák, řepa, brambory, jetel, vojtěška)

4 Rostliny dlouhodenní Obr.1

5 Rozdělení rostlin podle nároků na světlo
Rostliny krátkodenní - vyžadují délku dne kratší než 8 hodin Při dlouhém dni zůstávají ve vegetativním stavu (obilniny II. skupiny,slunečnice, konopí, chryzantéma)

6 Rostliny krátkodenní Obr.2

7 Rozdělení rostlin podle nároků na světlo
Rostliny neutrální - indiferentní Jsou to rostliny, kterým nezáleží na délce dne Kvetou při určitém vzrůstu rostliny (pohanka, bob, fazole)

8 Rostliny neutrální Obr.4 Obr.3

9 Použité zdroje Obr.1 Obr. 2 Obr. 3 Obr. 4 TEKSL, Milan. Pěstování rostlin: učebnice pro střední zemědělské školy. Vyd. 1. Praha: Credit, s. ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména Kuchtík, F., Procházka, I., Teksl, M., Valeš, J.: Pěstování rostlin II. - Celostátní učebnice pro střední zemědělské školy. Nakladatelství FEZ, Třebíč, 1995


Stáhnout ppt "Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu."

Podobné prezentace


Reklamy Google